19:42 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تخصصی

تشکیل کمیته مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس
در جلسه مشترک وزیر امور اقتصادی و دارایی با رئیس کل بانک مرکزی و رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مقرر شد کمیته ای به منظور هماهنگی سیاست گذاری ها و تصمیمات در بازار پول و سرمایه تشکیل شود.
"سلیمی زاده"، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شد
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار طی حکمی از طرف رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.
هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران هم‌زمان با 180 کشور جهان برگزار می‌شود
به نقل از روابط عمومی هفته جهانی کارآفرینی ایران؛ سروش مودب دبیر دائمی هفته جهانی کارآفرینی خبر از برگزاری این رویداد برای هشتمین سال متوالی داد که به همت باشگاه کارآفرینی ایران و مرکز کارآفرینی ایران و با حمایت دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، هم‌زمان با بیش از 180 کشور جهان برگزار خواهد شد.
اعتقاد راسخ "بهارستان" به اصلاح نظام "میرداماد"
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بروزرسانی قوانین با هدف بهبود اوضاع نظام پولی و بانکی کشور تاکید دارند.
از ترس و هراس بی‌دلیل بورسی‌ها تا عملیات بازار باز بانک مرکزی
بانک مرکزی عملیات فروش یا خرید اوراق دولتی از بانک‎های عامل را از طریق تابلوی فرابورس انجام می‌دهد و آماری که مرتبط با فروش اوراق دولتی در مهرماه است، تنها مربوط به آمار «عملیات بازار باز» می‌شود.
صفر تا صد یک ابزار جدید؛ از افزایش بهره‌وری تا پاداش صرفه‌جویی
اوراق گواهی صرفه‌جویی انرژی در دنیا به عنوان مشوق افزایش بهره‌وری، افزایش بازدهی و کاهش مصرف سوخت به کار گرفته می‌شود و همان‌طور که از اسم آن مشخص است منجر به بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش شدت انرژی می‌شود.
۷ راهبرد و ۳ محور اصلی بازارسرمایه
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ۷ راهبرد و ۳ محور اصلی برنامه‌های کلان بازارسرمایه را در دوره جدید اعلام کرد.
اعضای جدید شورای عالی بورس انتخاب شدند
پنج عضو جدید شورای عالی بورس در جلسه هیات دولت امروز، چهارشنبه، انتخاب و معرفی شدند.
آگهی دعوت به همکاری بانک ایران زمین
با استعانت از خداوند متعال بانک ایران زمین به منظور تامین و تکمیل سرمایه انسانی مورد نیاز برای امور طرح و برنامه در واحدهای ستادی ادارات مرکزی براساس ضوابط و مقررات و آئین نامه استخدامی بانک از بین متقضیان واجد شرایط ذیل پس از کسب موفقیت در مصاحبه عمومی و تخصصی، گزینش و معاینات پزشکی با انعقاد قرارداد کار معین و بیمه درمان و بازنشستگی تامین اجتماعی استخدام نماید.
توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم؛ از سیگنال تا اسنپ
سه اَپلیکیشن «سیگنال»، «اسنپ» و « آپ»، می‌توانند دسترسی متقاضیان و سرمایه‌گذارانِ صندوق‌های بورسی را به راحتی در کل کشور پوشش دهند.
حمل بار بدون تعرفه تحمیلی
در صورت آزادسازی تعرفه‌ها و بحث لغو قیمت‌گذاری‌ دستوری، بارها بهینه‌تر از وضع موجود توسط شرکت های حمل و نقلی در کشور جابجا و حمل یک سر خالی هم به مرور کاهش خواهد یافت.
حذف موج سواران شرایط غیرشفاف و دستوری
یکی از آفت‌های اقتصاد دستوری، فاصله گرفتن فضای اقتصادی از شرایطی است که در آن به جای اینکه تولید توجیه اقتصادی داشته باشد واسطه‌گران و دلالان در آن جولان می‌دهند.
تبدیل ۱۰ هزار تن شکر خام به شکر سفید در " قچار "
شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال قرارداد تصفیه و تبدیل شکر خام به شکر سفید را منعقد کرد.
گزارش سوت‌زن‌ها؛ از اعلام جرم تا گزارش شفافیت
در نیمه نخست سال از میان گزارش‌های ارسالی سوت‌زن‌ها، حدود ۱۰ پرونده به گزارش تخلف یا اعلام جرم منتج و در بررسی بیش از ۳۰ گزارش، در راستای ارتقای شفافیت، ناشر ملزم به ارائه گزارش شفاف‌سازی در سامانه کدال شد و اقدامات پیشگیرانه نظارتی انجام پذیرفت.
توسعه سبدگردانی گامی به سمت تعمیق بازارسرمایه
توسعه شرکت‌های سبدگردانی در بازارسرمایه به افزایش عمق و توسعه بازار کمک می‌کند. تشکیل کانون سبدگردانان نیز اقدامی در همین راستا است.