04:45 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تخریب

قانون و دادگاه تخصصی برای برخورد با سبدگردانان متخلف بورس وجود ندارد
نماد برتر- رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در مورد تخلفات بورسی، همانند مفاسد اقتصادی لازم است که جرائم احتمالی به‌ طور تخصصی مورد رسیدگی قرار گیرند اما اکنون نه قوانین مشخصی درباره رسیدگی به جرائم احتمالی سبدگردان‌ها وجود دارد و نه دادگاهی تخصصی در این حوزه شکل گرفته است.
عرضه داروی گیاهی برای درمان نوعی بیماری انگلی طیور
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان داروی گیاهی برای درمان بیماری انگلی به نام "کوکوکسیدیوز" طیور ارائه دادند که به گفته آنها استفاده از این دارو بر خلاف داروهای آنتی بیوتیک محدودیت ندارد، ضمن آنکه مصرف آن موجب افزایش سیستم ایمنی طیور خواهد شد.
تهرانی ها مراقب سیلاب رودخانه ها باشید
نماد برتر- سرپرست شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: پیش بینی‌های هواشناسی و بروز بارش‌های قابل توجه بیانگر این است که رودخانه‌های تهران مستعد بروز سیلاب هستند لذا مردم باید به این موضوع توجه داشته باشند.
گزینه جایگزین افزایش سود، هدایت سرمایه ها به بورس است
نماد برتر- معاون سرمایه گذاری و توسعه بازار شرکت تأمین سرمایه امید، گزارش های شش ماهه شرکت ها را جذاب و فراتر از انتظار تحلیلگران توصیف کرد.
احتمال بهبود اوضاع بورس با افزایش حجم و ارزش معاملات در آغاز هفته
نماد برتر- شاخص بورس آخرین روز کاری هفته را با تحرکات مثبت سهامداران و رشد ۹۱۳۳ واحدی به پایان رساند تا شاید افزایش حجم و ارزش معاملات نویدبخش آغاز هفته بهتر باشد.
مشارکت ۳۰ درصدی خیرین در عرصه مدرسه‌سازی/حذف مدارس خشت‌وگلی از ادبیات فضاهای آموزشی
نماد برتر- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز با افزایش مشارکت مردم در امر مدرسه سازی، میزان مشارکت خیران در این امر در سطح کشور به ۳۰ درصد رسیده است.
توصیف اوضاع بورس و درخواست پرهیز از آزمون و خطاهای مکرر
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با توصیفی از اوضاع بورس از دولت و مسئولان خواست از آزمون و خطاهای مکرر و تصمیم های هیجانی و لحظه ای پرهیز کنند تا راه بازار مشخص شود .
موفقیت در ایجاد اقتصاد مدور با الهام از طبیعت
نماد برتر- نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که اقتصاد مدور راهی برای ساختن جهانی بدون زباله است، مدل‌های کسب‌وکار مدور، در دهه‌های آینده، ۴.۵ تریلیون دلار فرصت ایجاد می‌کنند و دنیای طبیعی می‌تواند درباره ایجاد اقتصاد مدور راهکارهای موثری ارائه دهد.
روستائیان از خطرات زلزله آگاه شوند/نگران ساوه و زرندیه ایم
نماد برتر- مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی بر لزوم آگاه سازی مردم بویژه روستائیان از ضرورت مقاوم سازی واحدهای مسکونی در برابر زلزله تاکید کرد و گفت: بسیاری از ساکنین بافت‌های غیرمقاوم و فاقد استحکام لازم از این موضوع بی‌اطلاع هستند که منازل آنان بر روی گسل زلزله قرار دارد و در صورت وقوع زلزله فاجعه انسانی رخ خواهد داد.
وضعیت بورس غیرقابل پیش بینی است / دولت اعتماد را برگرداند / درخواست از وزیر و رئیس
نماد برتر- رییس مجلس وضعیت فعلی بورس را غیرقابل دانست و ضمن تاکید بر اصلاح بازار و پاسخ دولت به اعتماد مردم ، خواهان اداره حرفه ای بازار و صیانت از رونق از وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس شد.
تکمیل مسکن مهر نیمه تمام در مسکن ملی عاقلانه بود
نماد برتر-معاون وزیر راه و شهرسازی، تکمیل پروژه های نیمه کاره مسکن مهر در قالب مسکن ملی را اقدامی منطقی دانست و گفت: بر اساس مصوبه دولت و شورای عالی مسکن، واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر از سرفصل این طرح خارج شد و در طرح اقدام ملی آنها را تکمیل کردیم. تخریب این واحدها لجاجت اقتصادی بود.
طراحی نانوداروی درمان تومور مغزی با استفاده از ترکیبات زردچوبه
نماد برتر- رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از دستیابی به فناوری تولید نانو دارو جهت درمان تومور مغزی با استفاده از کورکومین خبر داد.
مبارزه با فساد هزینه دارد/کمبود کالای اساسی نداریم
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضاهای طلایی اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی با اعمال نفوذ در جاهای مختلف پول باد آورده زیادی بدست آورده اند و مبارزه با فساد هزینه دارد و قطعا با این مبارزه، تخریب ها نیز شروع خواهد شد زیرا منافع خیلی ها به خطر خواهد افتاد اما ما در وزارت صمت، مصصم هستیم جلوی اینگونه فسادها و امضاهای طلایی را بگیریم.
نابودی ۵۰ درصد منابع زیرزمینی گلستان با افزایش بی‌رویه کشت برنج
نماد برتر- عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: بهترین راهکار در کوتاه‌مدت برای کاهش سرعت از بین رفتن منابع آب‌های زیرزمینی با توجه به کشت بی‌رویه برنج، روی آوردن به روش خشکه‌کاری برنج است.
هشدار دوباره به وزیر راه برای گرانی بلیت هواپیما + نمودار افزایش نرخ
نماد برتر- جلسه مشترک فراکسیون اقتصاد سفر و زیارت با رییس هیات‌مدیره و اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی درحالی برگزار شد که افزایش ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصدی نرخ سفرهای هوایی تایید شد. نمایندگان مجلس حاضر در این جلسه نیز نسبت به کنترل نشدن این گرانی برای دومین‌بار به وزیر راه هشدار دادند.