08:05 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تجریشی

بورس دوباره مقصد سرمایه‌های سرگردان می‌شود
نماد برتر- رئیس هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار، ورود مجدد نقدینگی سرگردان به بازار سرمایه را نیازمند افزایش هماهنگی نهادها در جهت افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران ارزیابی کرد.
مسئولیت جدید رئیس هیات مدیره بورس تهران برای حراست از سرمایه مردم و بورس
نماد برتر- رئیس جدید هیات مدیره بورس تهران با اشاره به مسئولیت سنگین حراست از سرمایه آحاد مردم اظهار امیدواری کرد: روزهای بهتری را برای بازار سرمایه رقم زد.
ترکیب هیات رئیسه مدیره بورس تهران مشخص شد / احتمال تغییر مدیرعامل
نماد برتر- در اولین جلسه هیات مدیره جدید و ۷ نفره بورس تهران، رئیس و نائب رئیس هیات مدیره برای دو سال آینده انتخاب شدند و یک عضو درباره احتمال تغییر مدیرعامل توضیح داد.
تغییرمدیرعامل بورس صحت ندارد/زمان اولین جلسه هیات مدیره جدید+معرفی نمایندگان
نماد برتر- دو عضو شورای عالی بورس و هیات مدیره بورس تهران، برکناری علی صحرایی را تکذیب کردند و زمان و دستور اولین جلسه هیات مدیره جدید و 7 نفره بورس تهران مشخص شد.
گام آرام بورس در مسیر صعودی
نماد برتر- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی پیش بینی کرد، بازدهی بازارسرمایه در نیمه دوم سال نیز بالاتر از بازارهای موازی باشد.
شماره‌گذاری محصولات رنو آغاز شد
نماد برتر- به دنبال انتشار ویدئوهایی مبنی بر عدم شماره‌گذاری برخی محصولات شرکت پارس‌خودرو به دلیل تطابق نداشتن با استاندارهای آلایندگی و در نتیجه توقف آن‌ها در پارکینگ این خودروساز، سازمان حفاظت محیط زیست طی نامه‌ای مجوز شماره‌گذاری خودروهای دپو شده را صادر کرد.
اوراق تبعی و سهام خزانه عامل بازگشت تعادل/ خط پایان دور هیجانی بازار سرمایه / زمان تصمیم های جدید، در امر سرمایه گذاری است
نماد برتر- در چند ماه گذشته بورس با فراز و نشیب کم سابقه ای روبرو شد و در چنین شرایطی بازگشت تعادل شاخص، به زمان نیاز داشت. اکنون دوران هیجانی بازار سرمایه به خط پایانی رسیده و زمان تصمیم های جدید در امر سرمایه گذاری است.
بازارهای مالی بن‌بست ندارند
نماد برتر- امیر تقی خان تجریشی: «در بازارهای مالی مقوله‌ای به نام بن‌بست وجود ندارد و تقریبا می‌توان با کمک مهندسی و ابزارهای مالی برای هر پرسشی، پاسخی پیدا کرد.»
واکنش ستاد احیای دریاچه ارومیه به خبر تکمیل سدهای نیمه ساخته در حوضه آبریز دریاچه
نماد برتر- به دنبال برخی اظهار نطرها درمورد تکمیل سدهای نیمه ساخته در حوزه آبریز دریاچه ارومیه، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای این دریاچه می‌گوید که تا هفت سال دیگر که دریاچه ارومیه به طور کامل احیا می‌شود، هرگونه بارگذاری جدید در حوضه آبریز ممنوع است. اگر قرار باشد سدهای نیمه ساخته تکمیل شوند وزارت نیرو باید آب بیشتری را به سمت دریاچه ارومیه رها کند. به همین دلیل کار برای وزارت نیرو بسیار پیچیده خواهد شد.
تهدیدات سد «لاسک» برای تالاب انزلی
پایگاه خبری راد: به دنبال آغاز ساخت سد لاسک در استان گیلان و تلاش فعالان محیط زیست برای توقف اجرای این طرح، مدیر کل دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان محیط زیست آسیب‌های ناشی از سد لاسک را برای تالاب انزلی تشریح کرد و گفت: سدسازی مانع ورود سیلاب‌های بهاره به تالاب، انباشت رسوبات و در نتیجه کم‌عمق شدن آن می‌شود.
این وعده عملیاتی می‌شود؟
پایگاه خبری راد: در حالی که تاکنون بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه سرمایه‌گذاری شده و طرح نجات این دریاچه، حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته است، به تازگی نیز معاون اول رئیس جمهور از جدیت دولت برای احیای دریاچه ارومیه خبر داده است.
تاکید رئیس سازمان محیط زیست بر ضرورت لایروبی رودخانه‌های کشور
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت لایروبی رودخانه‌های کشور برای پیشگیری از سیل‌های آتی تاکید کرد.
۲۰ خودرو و موتور مجوز شماره‌گذاری نگرفتند
پایگاه خبری راد: سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: از ابتدای آبان‌ماه سال ۹۷، ۱۱۲ درخواست صدور شماره‌گذاری برای وسایل نقلیه به کمیته فنی صدور گواهینامه‌های زیست‌محیطی ارسال شده که از این میان ۹ مدل موتورسیکلت، شش مدل خودروی سنگین و پنج مدل خودروی سبک موفق به دریافت مجوز شماره‌گذاری زیست‌محیطی نشدند.
وتوی قانون هوای پاک به نفع موتورهای فرسوده!؟
پایگاه خبری راد: دولت تعویق یک ساله در اجرای قانون اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده را ابلاغ کرد ابلاغیه‌ای که صدای اعتراض محیط زیست را درآورد و آه از مراکز اسقاط بلند کرد.
 قانون هوای پاک را به بهانه تحریم عقب نیندازیم
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست از عدم اجرای ماده ۸ قانون هوای پاک مبنی بر ممنوعیت تردد وسایل نقلیه فرسوده انتقاد کرد و گفت: نباید اجرای قوانین را به بهانه تحریم و مشکلات اقتصادی عقب بیندازیم.