20:36 | شنبه 7 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تجدیدپذیر

پایان استخراج نفت در دانمارک تا ۳۰ سال دیگر
نماد برتر- دولت دانمارک استخراج نفت از دریای شمال را در سال ۲۰۵۰ خاتمه خواهد داد و هشتمین دور مجوز را که اوایل امسال اعلام شده بود را لغو می کند.
نسداد ۸۵۸ حلقه چاه غیرمجاز آب در تهران
نماد برتر- از ابتدای سال تاکنون ۸۵۸ حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران مسدود شده که بیشترین تعداد، مربوط به شهرستان‌های تهران و پردیس و شهریار بوده، همچنین طبق اعلام مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای تهران در همین زمان ۲۰۸ عدد کنتور هوشمند روی چاه‌های مجاز دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است.
افزایش ۲۵ برابری ظرفیت نیروی بادی فراساحلی اروپا تا ۳۰ سال آینده
اتحادیه اروپا با رونمایی طرحهای جدید، قصد دارد ظرفیت بادی فراساحلی خود را تا سال ۲۰۵۰ از ۱۲ به ۳۰۰ گیگاوات افزایش دهد.
تلاش برای کاهش تلفات و افزایش راندمان نیروگاه‌ها تا پایان سال
نماد برتر- آذربایجان شرقی معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از تلاش و برنامه‌ریزی برای کاهش تلفات و افزایش راندمان نیروگاه‌ها تا پایان امسال خبر داد.
برق‌رسانی به ۶۲۵ روستای فاقد برق تا پایان دولت دوازدهم
نماد برتر- سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۰ روستا برق‌رسانی شده است، از برنامه‌ریزی برای برق‌رسانی به ۶۲۵ روستای فاقد برق تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.
بایدن چه خوابی برای نفت شیل دیده است؟
نماد برتر- پیروزی بایدن ممکن است باعث تغییراتی در بخش انرژی آمریکا در سالهای آینده شود با این حال رییس جمهور منتخب با توجه به این حقیقت که اکثریت سنا هنوز نامعلوم مانده، ممکن است فضای مانور محدودی داشته باشد.
تولید تجدیدپذیرها چقدر است؟
نماد برتر- میزان برق تولید شده از منابع انرژی های تجدید پذیر در مهرماه به رقم ۵۰۴۷ میلیون کیلووات ساعت رسید که در این بین سهم تولید انرژی خورشیدی نسبت به سایر انرژی های تجدیدپذیر بیشتر بود.
انتخابات آمریکا چه بر سر طلای سیاه می آورد؟
نماد برتر- سیاست های متفاوت دو نامزد انتخابات آمریکا این شائبه را به وجود آورده که ممکن است وضعیت بازار نفت شرایط متفاوتی را در آینده تجربه کند اما با این حال بسیاری از کارشناسان بر این باورند که هرچند شاهد تغییراتی در کوتاه مدت خواهیم بود اما به طور کلی وضعیت تغییر چندانی نخواهد کرد.
سقوط حدود ۴۵ درصدی سود سه ماهه آرامکوی سعودی
نماد برتر- شرکت نفتی آرامکوی سعودی کاهش ۴۴.۶ درصدی سود خالص خود در سه ماهه سوم امسال تحت تاثیر ضعیف ماندن تقاضا و قیمتهای پایین نفت در بحبوحه شیوع ویروس کرونا را گزارش کرد.
جایگاه طلایی برای تجدیدپذیرها
نماد برتر- با شیوع ویروس کرونا و کاهش مصرف برق در دنیا توجه به انرژی های تجدیدپذیر افزایش یافته و به نظر می رسد که جایگاه طلایی در انتظار انرژی پاک باشد.
نابودی مشاغل انرژی در بحران کرونا
نماد برتر- شرکتهای نفت و گاز در سراسر جهان برای دوام آوردن در برابر رکود تقاضا در بحران شیوع ویروس کرونا، به تعدیل کارکنانشان روی آورده اند.
تحلیلی جالب از آینده بورس و سه بازار در صورت پیروزی بایدن + معرفی سهام برتر
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با بررسی آخرین رویدادها و نظر۳۰ هزار فعال بورس ایران درباره نتیجه انتخابات آمریکا، تحلیلی جالب از آینده ⁧سکه⁩، طلا⁩، دلار⁩ و بورس⁩ ارایه و صنایع برتر بورس درصورت پیروزی بایدن را اعلام کرد.
نتایج پنجمین فراخوان علمی صندوق راه ابریشم اعلام شد
نماد برتر- حمایت از ۱۱ فعالیت محققان ایران و چین از جمله نتایج پنجمین فراخوان علمی صندوق راه ابریشم است.
آخرین وضعیت تولید انرژی از طلای کثیف
نماد برتر- روزانه حدود ۵۸ هزار تن زباله در کشور تولید می شود که می توان از این ظرفیت برای تولید انرژی استفاده کرد و آنطور که معاون وزیر نیرو در امور انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرده برای این مهم با شهرداری مذاکراتی صورت گرفته است.
گرانی مس در بازار جهانی رکورد زد
نماد برتر- قیمت مس تحت تاثیر تقاضای بالای چین و امیدواری به توسعه انرژیهای تجدیدپذیر، برای نخستین بار ازسال ۲۰۱۸ به ۷۰۰۰ دلار در هر تن صعود کرد.