12:17 | چهارشنبه 13 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تبلت

اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان مودم و موبایل
نماد برتر- مدیرکل دفتر همکاری‌های فراسازمانی، ارتباط با صنعت و دانشگاه سازمان فناوری اطلاعات از اعطای تسهیلات به چهار حوزه تولید مودم، تولید تلفن همراه، تجهیزات اکتیو مراکز داده و تولید محتوای بومی خبر داد.
دلیل افزایش قیمت گوشی چیست؟
نماد برتر- بازار موبایل این روزها بار دیگر به دنبال افزایش نرخ ارز، ملتهب شده و قیمت گوشی‌ها در مقایسه با یک ماه پیش هم افزایش یافته است و البته انجمن واردکنندگان موبایل، افزایش قیمت چیپ‌ست و اختلال در تخصیص ارز را هم از دلایل نوسان در بازار می‌داند.
"مادیرا" قرارداد ۴۰ میلیاردی برای خرید موبایل و تبلت LG بست
نماد برتر- صنایع ماشین های اداری ایران از انعقاد قرارداد خرید موبایل و تبلت با برند LG با شرکتی خارجی به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان بصورت نقدی خبر داد و با توقف نماد روبرو شد.
کدام تجهیزات شبکه ملی اطلاعات بومی شدند؟
نماد برتر- شرکت‌های داخلی در حوزه تامین تجهیزات شبکه ملی اطلاعات شامل هفت دسته پایانه‌ها، لایه دسترسی، لایه انتقال(نوری)، رادیو و آنتن، رابط شبکه، لایه لبه و هسته، سامانه‌ها و شبکه‌های اختصاصی می‌شوند که در دسته نخست، ۱۲ شرکت شامل گوشی هوشمند، تبلت، گوشی IP و انواع مودم‌ها حضور دارند.
برای یک اشتباه یک دلیل بیاوریم، می شود ۱۰۰۱ اشتباه
نماد برتر- سرپرست اسبق و عضو هیئت علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه انتظارات زودهنگام از سندتحول را شاهد بودیم گفت: همه ما که در ستاد هستیم مقصر هستیم چه وزیری که ناکارآمد، خودمحور و خودشیفته بوده و درست عمل نکرده و چه ما که بله قربان گو بودیم و معترض نشدیم.
کوچک‌ترین و ارزان‌ترین مدل ایکس باکس در راه بازار
نماد برتر- مایکروسافت تایید کرد قرار است مدل کوچکتر و ارزان‌تر از نسل جدید کنسول بازی ایکس باکس را عرضه کند.
بیش از ۶ هزار دانش آموز بوشهری در انتظار دریافت تجهیزات آموزشی
نماد برتر- مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از نیاز ۶ هزار و ۶۰۰ دانش آموز تحت پوشش این نهاد به تجهیزات آموزشی از جمله تبلت خبر داد.
سهام چگونه همه بازارها را قبضه کرد
نماد برتر- ریشه افت و خیز بازار سهام در این روزها را باید در چه عاملی کندوکاو کرد. به راستی رشد بورس چه تاثیراتی را بر سر بازارها در ایران به دنبال داشت.
چرا خبرهای دروغ فضای مجازی را باور می‌کنیم؟
نماد برتر- نتایج یک مطالعه نشان داد که هر اندازه رویارویی با خبرهای دروغ بیشتر شود، آن خبرها بیشتر باور می‌شوند و خبرهایی که آشناسازی شده‌اند، بیشتر از خبرهای تازه باور می‌شوند.
اقدامات امنیتی پس از دریافت لوازم الکترونیکی از تعمیرکار
نماد برتر- یک کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه پس از دریافت لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند از تعمیرکار یا افراد ناشناس، این احتمال وجود دارد که نرم‌افزارهای مخربی در سیستمتان نصب شده باشد، گفت: لازم است اقدامات امنیتی را جدی بگیرید، زیرا بی‌توجهی به آنها زمینه را برای نفوذ افراد ناشناس به سیستمتان را فراهم می‌کند.
از التهاب بازار موبایل کاسته می‌شود
نماد برتر- بازار تلفن همراه بعد ‌از چند ماه التهاب که عواملی همچون شیوع کرونا، تخصیص نیافتن ارز، دپو شدن تلفن همراه در گمرک، منتشر شدن خبر ممنوعیت واردات تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو بر آن تأثیر گذاشته بود، این روزها، آرام آرام به سمت آرامش نسبی می‌رود.
ممانعت اپل از انتشار بازی های مایکروسافت، گوگل و فیس بوک در اپ استور
نماد برتر- شرکت اپل اجازه نمی دهد اپلیکیشن های بازی شرکت های مایکروسافت، گوگل و فیس بوک در فروشگاه برنامه آیفون و آی پد عرضه شوند.
موبایل نخرید، ارزان می‌شود
نماد برتر- رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی گفت که با توجه به لغو ممنوعیت واردات تلفن همراه با ارزش بالای ۳۰۰ یورو دلیلی برای افزایش قیمت موبایل وجود ندارد و قیمت‌ها باید به حالت قبل برگردد، بنابراین بهتر است شهروندان برای خرید موبایل عجله نکنند.
ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو منتفی شد
نماد برتر- امروز در کمیته مشترک میان بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صمت و ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع اعمال ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو منتفی شد.
ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو به گمرکات ابلاغ نشده است
نماد برتر- مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه اداره کل مقررات صادرات و واردات، هنوز هیچ ابلاغیه‌ای به گمرکات سراسر کشور مبنی بر اعمال ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه به ارزش بالای ۳۰۰ یورو نداشته است، گفت: منتظر اعلام نظر نهایی کمیته مشترک میان بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صمت و ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم.