10:11 | چهارشنبه 13 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بنادر

صدرای غایب از تابلو معاملات قرارداد ۱۴۰.۸ میلیارد تومانی امضا کرد
نماد برتر- شرکت صدرا که از ۲۵ دی به دلیل ابهام در ارایه اطلاعات با توقف نماد روبرو است قرارداد ساخت ۵ فروند شناور به ارزش ۱۴۰.۸ میلیارد تومانی امضا کرد .
وضعیت کالاهای دپو شده و موجودی انبارها
نماد برتر - موجوی کالاهای اساسی در گمرک و بنادر به همراه کالای موجود در ۳۲ شناور به ۵.۶ میلیون تن رسیده است.
منشأ ارز واردات ممنوعه "بوش" فاش شد
نماد برتر- گرچه در جریان حواشی واردات ممنوعه لوازم خانگی "بوش" با میلیون ها دلار ارز بری، دستگاه های مربوطه نسبت به شفاف سازی درباره منشأ ارز آن اقدامی نکردند، ولی مستندات از واردات این کالا از محل ارز اشخاص و از کانال یک بانک ایرانی در خارج از کشور حکایت دارد.
افزایش تولید ماهانه اوپک برای ششمین ماه متوالی
نماد برتر- طبق یافته های نظرسنجی رویترز، تولید نفت اوپک در ماه دسامبر برای ششمین ماه افزایش یافت که عمدتا به دلیل بهبود بیشتر تولید لیبی بوده است.
توضیح نیروی دریایی سپاه و واکنش کره جنوبی به توقیف نفتکش
نماد برتر- توقیف یک فروند نفتکش کره‌جنوبی در آب‌های خلیج فارس با توضیح و واکنش نیروی دریایی سپاه و وزارت خارجه کره جنوبی همراه بود .
واگذاری سهام دولت در برخی شرکت‌های بورسی به ۳ بانک
نماد برتر- هیات دولت با واگذاری باقیمانده سهام دولت در تعدادی از شرکت‌های بورسی به بانک‌های ملت، صادرات و تجارت موافقت کرد.
سهام شرکت های دولتی میان بانک‌ها؛تقسیم می شود!
نماد برتر - هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه خود برای سهام دولتی ها تصمیمی جنجالی و به نفع سیستم بانکی گرفت.
شرکت معدنی با انعقاد تفاهم نامه با سازمان بنادر آماده بازگشت شد
نماد برتر- شرکت معدنی باما از انعقاد تفاهم نامه با سازمان بنادر و دریانوردی و عدم اثر سود و زیانی در مقطع فعلی برای طرفین خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای امروز شد.
ایران خواهان صلح، ثبات و امنیت در جهان و تعامل سازنده با همه کشورها است
نماد برتر- رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح، ثبات و امنیت در جهان و تعامل سازنده با همه کشورهایی است که می‌خواهند مسیر تعامل را برگزینند، اظهار داشت: امروز توانمندتر و قدرتمندتر از همیشه هستیم و به هیچ عنوان از روی کار آمدن بایدن ذوق زده نیستیم اما از رفتن یاغی‌ترین و قانون‌شکن‌ترین فرد در آمریکا خوشحال هستیم.
مکاتبات گمرک و بانک مرکزی برای کالاهایی که ترخیص نشد
نماد برتر- ابعاد تازه از تامین ارز ۱.۳ میلیارد دلاری/ ۹۰ درصد کالاها ترخیص شد
از کالاهای رسوب کرده در گمرک چه خبر؟
نماد برتر - انباشت و رسوب کالا در بنادر و گمرکات از نیمه دوم سال ۹۷ به چالشی جدی تبدیل شد، چراکه تا قبل از آن کالاهای اساسی، ضروری، مواد اولیه تولید و واسطه‌ای تقریبا بدون توقف طولانی‌مدت ترخیص می‌شدند.
فولادی‌ها رکوردشکنی می‌کنند
نماد برتر- در حال حاضر شاهد تداوم کاهش موجودی انبارها هستیم که سیگنال تقاضای بسیار قوی را می‌دهد و محرک قیمت‌های فولاد جهانی بوده است.
صادرات تولیدکنندگان نفت خلیج فارس کاهش یافت
نماد برتر- صادرکنندگان نفت عضو اوپک در منطقه خلیج فارس در نوامبر که سه تولیدکننده از میان چهار کشور به کاهش تولید بیشتر پرداختند، نفت کمتری صادر کردند.
سفرهای دریایی را شروع کنید!
نماد برتر- سازمان جهانی گردشگری و سازمان بین‌المللی دریانوردی در بیانیه‌ای مشترک، خواستار برقراری دوباره سفرهای دریایی شدند.
جدیدترین آمار واردات نفت چین از ایران
نماد برتر- واردات نفت چین از ایران در اکتبر به ۲۶۳ هزار و ۳۸۸ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۹ کاهش ۵۰.۶ درصدی نشان داد.