17:47 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بخاری

خطر سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی یزد
پایگاه خبری راد: کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان یزد، با اشاره به کاهش قابل ملاحظه دمای هوای استان در روزهای پایانی هفته جاری، گفت: خطرسرمازدگی برای محصولات کشاورزی وجود دارد.
میانگین سن نیروگاه‌های ایران چقدر است؟
پایگاه خبری راد: در حال حاضر ۱۰ درصد نیروگاه‌ها در ایران، عمری بالای ۴۰ سال و ۶۱ درصد نیروگاه‌ها کمتر از ۲۰ سال سن دارند که طبق گفته‌های مدیر عامل شرکت برق حرارتی، طی سه سال گذشته ۲۰ هزار واحد جدید کلنگ‌زنی شده که به تدریج در طول برنامه ششم و هفتم توسعه وارد مدار تولید برق می‌شود.
با خودروی سران کشورهای جهان آشنا شوید
پایگاه خبری راد: سران کشورهای جهان در سال 2019 برای جابجایی از چه خودرویی استفاده می کنند؟
آخرین وضعیت بیمارستان ایرانیان در دبی و استخدام امدادگران هلال احمر
پایگاه خبری راد: دبیرکل جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت بیمارستان ایرانیان دوبی را تشریح کرد.
چگونه از سرمای زمستان در امان بمانیم؟
پایگاه خبری راد: در سرمای زمستان اکثر افراد به دنبال راهی برای گرم ماندن در محیط خارج از خانه هستند و خوشبختانه فرایند تجزیه مواد غذایی در بدن، خود به عنوان بخاری داخلی بدن عمل می‌کند.
مقررات ایمنی که با سرد شدن آتش پلاسکو فراموش شد
پایگاه خبری راد: به اعتقاد محققان انباشته شدن پلاسکو از مواد قابل اشتعال، عدم سخت‌گیری به مالک پلاسکو برای ایجاد سیستم اطفای حریق، نبود پله‌های اضطراری، عدم خروج به موقع آتش‌نشانان و از دست رفتن زمان طلایی برای اطفای حریق از مواردی است که دست به دست هم دادند تا سناریوی پلاسکو نوشته شود.
بخاری‌های سنتی برابر با سه فاز پارس جنوبی انرژی مصرف می‌کنند!
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با انتقاد از وضعیت مصرف سوخت در ایران، گفت: هر بخاری سنتی، ١١.٥ مترمکعب در روز انرژی مصرف می‌کند و با توجه به وجود حدود ٢٠ میلیون بخاری در ایران، اگر این عدد را در ١١٠ روز زمستان ضرب کنیم، معادل سه فاز پارس جنوبی می‌شود.
تولید مجدد تویوتا ایکس GRMN
پایگاه خبری راد: خودروی تولید محدود تویوتا مارک ایکس GRMN با سقف فیبرکربنی، سیستم محور عقب محرک و یک پیشرانه قدرتمند بازگشته است.
جلوگیری از استرس دام‌های آبستن در توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: خودداری از استفاده از آب یخ‌زده در آبشخورها جهت جلوگیری از استرس و بیماری‌های گوارشی در دام‌های آبستن، اجتناب از برافروختن آتش در حاشیه جنگل‌ها و پاک کردن جلوی دریچه پرواز پس از بارش برف بخشی از توصیه‌های هواشناسی است که اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۲۰ تا ۲۳ دی‌) ارایه کرده است.
دلیل اصلی پدیده وارونگی هوا، حمل و نقل نیست
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور گفت: بیش از ۴۰ درصد مصرف انرژی کشور از آلودگی بخش ساختمان به هدر می رود.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در ماه دی
پایگاه خبری راد: ممانعت از استفاده دام از آب یخ زده در آبشخورها، تنظیم دما و تهویه گلخانه‌­ها و سالن­‌های پرورش قارچ با توجه به کاهش دما و پوشاندن نهال‌های جدیدکاشت از جمله توصیه های هواشناسی است.
جزئیات حادثه آتش‌سوزی امروز یک واحد آموزشی در زاهدان‌ ‌
پایگاه خبری راد: صبح امروز یک واحد آموزشی در زاهدان‌ دچار آتش سوزی شد و در پی آن چهار کودک این مدرسه با 70 درصد سوختگی به بیمارستان منتقل شدند ولی متاسفانه 2 نفر از آنها جان باختند.
از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنید
پایگاه خبری راد: مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران به دلیل سکون نسبی هوا در تهران و احتمال افزایش آلاینده‌های هوا طی روز (۲۶ آذر) اطلاعیه‌ای را صادر کرده است.
۳ دلیل سرآمد شدن شرکتهای زیان‌ده در کشور/لزوم توجه به پدیده دهه هفتادی‌ها
پایگاه خبری راد: ‌محققان کشور در حوزه مدیریت فناوری بر این اعتقاد هستند که پدیده دهه هفتادی‌ها مدل‌های کسب و کار مبتنی بر فناوری‌های دیجیتالی و دیتا را ارائه کرده‌اند، گفت: در حال حاضر در اقتصاد تک‌محصولی ۲۰ شرکت سرآمد هستند که زیان‌ده هم هستند؛ چرا که سودآوری آن‌ها در غیاب نوآوری حاصل شده است.
تولید نیسان GT-R50 کلید خورد
پایگاه خبری راد: کمپانی خودروسازی نیسان در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرده است که سفارشات مربوط به خودروی منحصربه فرد نیسان GT-R50 را قبول می کند.