14:39 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

باکتری

کاربردی شدن نانو مواد محققان کشور در تولید زخم‌بندها و مواد ضد عفونی‌کننده
نماد برتر- نانو ذرات طلای یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس در تولید داروی ضد سرطان و زخم‌بندهای دیگر شرکت‌ها کاربردی شده، ضمن آنکه این شرکت در اپیدمی کرونا ۷ هزار لیتر از نانو مواد خود را برای تولید مواد ضد عفونی کننده به بازار عرضه کرده است.
عرضه نانو آجرهایی با خواص آنتی باکتریال و آب گریز
نماد برتر- محققان یکی از شرکت‌ها با استفاده از ضایعات معدنی و نانو مواد آجر سنگ‌هایی با خاصیت آنتی باکتریال و آبگریز عرضه کردند که کاربرد آن در ساختمان سازی موجب کاهش هزینه‌های ساخت خواهد شد.
چگونه در منزل قارچ پرورش دهیم؟
نماد برتر- عضو هیات علمی مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور نحوه پرورش قارچ در منزل را تشریح کرد.
بهترین زمان پرورش قارچ خوراکی دکمه‌ای چه زمانی است؟
نماد برتر- یکی از اعضای هیات علمی مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، مهم‌ترین علت بازدهی پایین پرورش قارچ خوراکی دکمه‌ای در تابستان به خصوص در کارگاه‌های کوچک و منازل را به دلیل وقوع دمای بالا در این فصل بیان کرد و گفت: بهترین زمان برای پرورش قارچ دکمه‌ای پاییز، زمستان و بهار است.
تصفیه آب میادین نفتی با کنسرسیومی از باکتری‌های نمکدوست
نماد برتر- محققان دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به توسعه یک فرآیند زیستی یرای تصفیه آب تولیدی میادین نفتی ایران شدند که به گفته آنها در این پروژه از باکتری‌های نمکدوست بومی میادین نفتی ایران بهره برده شده است.
سرکه ارزان نخورید!
نماد برتر- یک تولیدکننده سرکه از استفاده از اسید استیک تولید شده در صنایع پتروشیمی در برخی واحدهای زیرپله‌ای و کوچک خبر داد که به دلیل داشتن فلزات سنگین سرطان‌زا است و به خریداران هشدار داد که به دنبال سرکه‌های ارزان نباشند؛ چراکه عموما تفاوت قیمت سرکه‌های تقلبی و اصلی ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است.
معرفی ۶ طرح برتر رویداد ملی ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی
نماد برتر- همرمان با برگزاری سومین ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۶ طرح برگزیده این رویداد معرفی خواهند شد.
عرضه دستگاه پالایشگر هوا و آب با قابلیت حذف آلودگی‌های میکروبی و  ویروسی
نماد برتر-محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از پلاسما دستگاهی برای پالایش هوا عرضه کردند که بدون نیاز به فیلتر و مواد مصرفی قادر است آلودگی‌های ویروسی و میکروبی را از محیط پالایش کند.
بهره‌مندی ۱۵ استان کشور از نانو محلول ضدعفونی‌کننده دام و طیور
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش فنی تولید ضد عفونی‌کننده‌های نانویی با کاربرد در صنایع طیور و دام دست یافته و با توزیع ۲۵ هزار لیتر مایع از این ضدعفونی‌کننده‌ها موجب کاهش میزان مرگ‌ومیر دام و طیور شده است.
صادرات ۷۰ تنی حوله‌های نانویی به کشورهای همسایه
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از نانو ذرات نقره توانسته حوله‌های آنتی باکتریال تولید کند و در فاز اول موفق به صادرات ۷۰ تنی این حوله به کشورهای CIS شد و کسب بازارهای روسیه و ترکمنستان فاز دوم هدف‌گذاری این شرکت به شمار می‌رود.
تضمینی برای خرید زیره سبز نیست!
پایگاه خبری راد: مدیر جهاد کشاورزی بشرویه، نبود متولی خرید تضمینی، نداشتن ثبات قیمتی و کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی را از مشکلات پیش روی محصول زیره سبز برشمرد.
حمایت ستاد نانو برای ارتقای صنعت اسباب‌بازی با فناوری‌ نانو/برپایی دومین رویداد ملی ایده‌آزاد
پایگاه خبری راد: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از ارتقای صنعت اسباب‌بازی با کمک فناوری‌نانو حمایت می‌کند.
نانو پانسمان‌های درمان زخم‌های دیابتی و سوختگی در راه ورود به داروخانه‌ها
پایگاه خبری راد: نانو پانسمان‌های درمان زخم‌های دیابتی و سوختگی که از سوی یکی از شرکت‌های استارتاپی تولید شده است، در حال گذراندن تست‌های حیوانی است و محققان طرح امیدوارند این محصول به‌زودی وارد بازار شود.
تست نانو پوشش‌های ایرانی در یکی از شرکت‌های خودرویی آسیایی
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از فناوری نانو اقدام به تولید انواع پوشش‌های دریایی، خودرویی و صنعتی کرده و اخیرا موفق به فروش ماهانه ۲۰ تن رنگ ضدخوردگی به شرکت‌های مختلف داخلی شده است و به گفته آنها این رنگ در یکی از شرکت‌های خودرویی آسیایی مورد تست قرار گرفته که در صورت تایید، در خط تولید این شرکت استفاده خواهد شد.
ورود نانو به صنعت بسته‌بندی در کارخانجات تولید گوشت و مرغ
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات پروتئینی با انعقاد قراردادی با محققان حوزه نانو، بسته‌بندی نانویی آنها را برای محصولات گوشت و مرغ استفاده کرد.