05:43 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

باطری

فروش‌های اجباری و عجیب /روغن در قبال خرید باطری قلمی و چای ایرانی...
نماد برتر- این روزها فروش‌های اجباری عجیب و شرطی در واحدهای صنفی بوشهر تبدیل به معضلی برای خریداران شده است؛ از فروش هر کارتن روغن خوراکی در قبال خرید یک کارتن سفره یک‌بار مصرف و اسکاچ، تا فروش روغن در قبال خرید باطری قلمی و چای ایرانی...
گرانی مس در بازار جهانی رکورد زد
نماد برتر- قیمت مس تحت تاثیر تقاضای بالای چین و امیدواری به توسعه انرژیهای تجدیدپذیر، برای نخستین بار ازسال ۲۰۱۸ به ۷۰۰۰ دلار در هر تن صعود کرد.
فاکسکان به اندروید خودروهای برقی تبدیل می‌شود
نماد برتر- شرکت تایوانی فاکسکان که تولیدکننده گوشیهای آیفون اپل است، پلتفرمی را جهت کمک به شرکتهای خودروسازی برای ساخت خودروهای برقی عرضه کرده است.
احداث پست‌های فوق توزیع در غرب تهران در دستور کار قرار دارد
نماد برتر- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اشاره به اجرای مانور تعمیرات جهادی شرکت توزیع برق استان تهران در شهرستان‌های غرب استان تهران با حضور ۴۸۰ نفر در قالب ۱۲۶ اکیپ عملیاتی در راستای افزایش تاب‌آوری و اصلاح شبکه‌های فرسوده، گفت: احداث پست‌های ۶۳ کیلوولت در شهریار، قدس و ملارد به منظور افزایش ظرفیت و بهره‌وری بیشتر در دستور کار است.
تغییر پیش بینی اوپک از زمان پیک تقاضا برای نفت
نماد برتر- اوپک در گزارش "دورنمای نفت جهان ۲۰۲۰" پیش بینی کرد که تقاضای جهانی برای نفت در اواخر دهه ۲۰۳۰ به پیک (اوج) خود برسد و پس از آن رو به کاهش برود.
چین بزرگترین برنده رونق تجدیدپذیرها در آمریکا
نماد برتر- از دوران ریاست جمهوری جیمی کارتر و بحران نفتی در دهه ۱۹۷۰ آمریکا همواره رویای خودکفایی در تامین انرژی را دنبال می کرد.
دورریز ۵۷ میلیارد دلار طلا و نقره در زباله های الکترونیکی!
نماد برتر- طبق بررسی سازمان ملل متحد، مصرف کنندگان جهان سال میلادی گذشته ۵۷ میلیارد دلار دور ریختند.
خودروهای برقی عامل رونق قیمت فلزات
نماد برتر- ابرهای تیره ای که بازار فلزات مورد استفاده در نسل آینده خودروها را فراگرفته بود، در حال کنار رفتن هستند.
کالاهای مشمول عوارض پسماند مخرب محیط زیست اعلام شد
پایگاه خبری راد: معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور از اعمال عوارض برای کالاهایی که مصرف آنها منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می‌شود، خبر داد.
قیمت باطری خودرو کاهش یافت
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری و خدمات برق تخصصی خودرو گفت: قیمت باطری نسبت به سال گذشته روند نزولی به خود گرفته است.
زنان و جوانان؛ مشتریان اصلی موتورسیکلت‌های برقی!
پایگاه خبری راد: مشاهدات میدانی از بازار موتورسیکلت‌های برقی نشان می‌دهد که بیشترین مشتریان این وسیله نقلیه، زنان و پسران نوجوان هستند. البته عرضه و تقاضا در این بازار بسیار کم است که از جمله دلایل بی‌رونق بودن این بازار نبود قطعات و لوازم یدکی، نداشتن گارانتی مناسب، کمبود تنوع و سرعت پایین است.
خودروسازان زور تشک‌دوزان را گرفتند
رئیس اتحادیه تشک‌دوزان خودرو با بیان اینکه ماشین‌آلات تولید در این صنف قدیمی است، گفت: با سیاست‌های اتخاذ شده در دهه‌های اخیر و عدم پایبندی به تعهدات از سوی شرکت‌های بزرگ و به خصوص خودروسازان، واحدهای تولیدی این صنف توان خود را از دست داده‌اند.
ممنوعیت واردات ربطی به تحریم و خروج ارز ندارد
پایگاه خبری راد: اصلی‌ترین هدف عدم واردات خودرو بالا بردن قیمت‌ خودرو‌های تولید داخل است، بر همین اساس شروع این طرح توسط دو خودروساز اصلی زده شد و سرانجام به تصویب رسید.
میلیاردها دلار ضرر روی دست آمریکا و چین ماند
پایگاه خبری راد: جنگ تجاری آمریکا و چین به میلیاردها دلار ضرر برای هر دو طرف در سال ۲۰۱۸ منجر شد و به همه صنایع از جمله خودروسازی، فناوری و به خصوص کشاورزی ضربه زد.
دستگاه GPS باند سارقان حرفه‌ای خودرو را لو داد
پایگاه خبری راد: معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری گروه سارقان حرفه ای با بهره گیری از سیستم GPS خودرو خبر داد.