09:57 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازرگانی داخلی

فروش گوشت گوساله بیش از ۱۴۰ هزار تومان گرانفروشی است
نماد برتر- معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت از عرضه گوشت گوساله از طریق میادین میوه و تره بار از روز شنبه به قیمت ۱۰۹ تا ۱۱۴ هزار تومان خبر داد و گفت: قیمت مناسب برای عرضه گوشت گوساله بر اساس نوع گوشت بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان است و بیش از این قیمت گران فروشی محسوب می شود.
مرغ‌هایی که ارزن در خواب می‌بینند
نماد برتر- مرغ، این گوشتی که همواره در نبود گوشت قرمز زینت بخش سفره‌ها بود، اکنون در بازار گرانی به سر می‌برد و گویا این خوراکی نیز در حال پرکشیدن از سفره‌هایمان است، وقتی دنبال این گرانی را می‌گیریم به کمبود نهاده‌ها می‌رسیم.
مهمترین اولویت پیش‌روی وزارت صمت موضوع بازار است
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم تودیع و معارفه معاون بازرگانی داخلی این وزارتخانه تاکید کرد: اولویت نخست و مهمترین مسئله پیش روی امروز وزارت صمت موضوع بازار است.
۹ میلیارد دلار ارز دولتی صرف واردات کالای اساسی می‌شود
نماد برتر- دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: مجموعه ارز ۴۲۰۰ تومانی که امسال برای واردات کالاهای اساسی اختصاص خواهد یافت برابر ۹ میلیارد دلار است.
تفویض اختیار توزیع سهمیه اقلام اساسی برنج، شکر، گوشت مرغ و قرمز به استان‌ها
نماد برتر- سخنگوی ستاد تنظیم بازار کشور گفت: بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور، کارگروه‌های تنظیم بازار استان‌ها اجازه دارند تا در مواقعی که سهمیه توزیع برنج، شکر، گوشت مرغ یا قرمز و سایر اقلام به استان‌ها تخصیص می یابد، میزان توزیع در بخش صنف، صنعت و خانوار و همچنین شبکه های منتخب را تعیین و انتخاب کنند.
بخش خصوصی از وزیر بعدی صمت چه می‌خواهد؟
نماد برتر- علی رضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت به مجلس، امروز در اتاق بازرگانی ایران حاضر شد تا از نزدیک نظرات بخش خصوصی و خواسته‌های آنها از این وزارتخانه را بشنود.
قیمت کنجاله سویا در بنادر ۲۷۰۰ تومان تعیین شد
نماد برتر- سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت اعلام کرد: ستاد تنظیم بازار قیمت کنجاله سویا را در بنادر ۲۷۰۰ تومان تعیین کرد و بانک مرکزی باید هزینه‌های مرتبط با نقل و انتقال ارز و کارمزد را در قالب فیش خدمت برای واردکننده لحاظ کند.
حداکثر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ فله برای مصرف کننده ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان
نماد برتر- سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت اعلام کرد: حداکثر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ فله برای مصرف کننده ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب شد که با توجه به وزن، نرخ شانه نیز تعیین خواهد شد.
تخصیص دلار ارزان در بازار نهاده‌های دام چه مشکلاتی بوجود آورد
نماد برتر- درحالی که مساله توزیع و تخصیص دلار 4200 تومانی همچنان در بخش های محدودی ادامه دارد که تداوم این سیاست ناکارآمد ارزی هنوز در بازارها قربانی می‌گیرد و تداوم رانت را به دنبال دارد.
احتمال سخت گیری دولت در افزایش قیمت بیش از ۱۰ درصدی محصولات
نماد برتر- رئیس اتاق اصناف تهران گفت: پیشنهاد شده افزایش قیمت بیش از ۱۰ درصدی محصولات بعد از تصویب سازمان حمایت و سپس ستاد تنظیم بازار ، اعمال شود.
عرضه سویا به قیمت ۲۷۰۰ تومان در مبادی ورودی/ قیمت مرغ بازنگری می‌شود
نماد برتر- سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت اعلام کرد: کارگروه تنظیم بازار، امروز در صد و چهارمین جلسه نرخ عرضه کنجاله سویا را اصلاح کرد و مقرر شد کنجاله سویا در مبادی ورودی ۲۷۰۰ تومان عرضه شود.
صادرات سیب‌زمینی بدون پرداخت عوارض مجاز است
نماد برتر- سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که صادرات این کالا در حال حاضر بدون پرداخت عوارض مجاز است.
کلیات دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی تصویب شد
نماد برتر- سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به الزام وزارت جهاد کشاورزی به تعیین سهمیه نهاده دام و طیور براساس میزان جوجه ریزی و محصول نهایی گفت: دستورالعمل پیشنهادی تنظیم بازار محصولات پتروشیمی توسط کمیته تخصصی تنظیم بازار پتروشیمی در جلسه کارگروه ملی مطرح و کلیات آن به تصویب رسید.
عرضه محصولات فولادی در بورس کالا الزامی است
نماد برتر- دبیر ستاد تنظیم بازار کشور گفت: قیمت فولاد نیاز به شفاف سازی دارد و وقتی تصمیم گرفته می‌شود که فولاد در بورس کالا عرضه شود، قطعاً مهم ترین اولویت ما کنترل زنجیره و عرضه قطعی و الزامی آن در بورس کالا است.
توزیع ۳۰ هزار تن شکر، روغن و برنج، ۱۰ هزار تن مرغ و ۲ هزار تن گوشت قرمز میان هیات ها
نماد برتر- دبیر ستاد تنظیم بازار کشور از آغاز توزیع ۳۰ هزار تن شکر، ۳۰ هزار تن روغن نباتی، ۳۰ هزار تن برنج، ۱۰ هزار تن گوشت مرغ و ۲ هزار تن گوشت قرمز در قالب طرح محرم و صفر میان هیأت های مذهبی سراسر کشور خبر داد.