22:43 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

باروری

چرا درصد بزرگی از مردم ایران حتی یک‌بار هم خاویار نخورده‌اند؟!
پایگاه خبری راد: تخم ماهیان خاویاری از گران‌ترین غذاهای جهان است و این در حالی است که دریای خزر به عنوان بزرگ‌ترین منبع ماهیان خاویاری در جهان بیش از ۹۰ درصد خاویار دنیا را تأمین می‌کند.
عملیات باروری ابرها از دو هفته آینده آغاز می شود
پایگاه خبری راد: پس از امضای چند قرارداد از سوی وزارت نیرو با سازمان هوافضا و شرکت هواپیمایی تهران، عملیات باروری ابرها از دو هفته آینده، استارت زده خواهد شد.
اثرات مخرب مهاجرت‌های اقلیمی در ایران!
پایگاه خبری راد: تغییرات اقلیمی یک مسئله کلان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی است و مشکلات فراوانی را به وجود می‌آورد.
 بانک خون بندناف در کجا استفاده می شود؟
پایگاه خبری راد: بیشترین استفاده از بانک خون در حال حاضر، در درمان سرطان خون اطفال بوده و نتیجه خوبی هم از آن حاصل شده است.
از هزینه تا زمان مناسب برای اقدام/همه چیز درباره سقط جنین‌های مکرر
پایگاه خبری راد: یکی از مشکلاتی که برخی از زوجین با آن روبه‌رو هستند، سقط مکرر خودبه‌خودی جنین است که باعث نگرانی و ناکامی آنها می‌شود. سقط مکرر جنین به شرایطی اطلاق می‌شود که جنین در طی نیمه اول بارداری دو یا سه مرتبه بیشتر به صورت خودبخودی سقط شود.
موج گرما قدرت باروری حشرات "نر" را نصف می‌کند
پایگاه خبری راد: مطالعات نشان می‌دهد که موج گرما می‌تواند به اسپرم حشرات آسیب برساند و حتی آنها را عقیم کند.
کاهش هشدار دهنده نرخ بارداری در سراسر جهان
پایگاه خبری راد: مطالعات نشان می‌دهد که تعداد بارداری‌ها در سراسر جهان به طرز چشمگیری کاهش داشته و شماری از کشورها را با امکان کاهش جمعیت مواجه کرده است.
فرمولاسیون نانو داروی گیاهی برای درمان و پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل
پایگاه خبری راد: پژوهشگران ایرانی به فرمولاسیون دارویی گیاهی دست یافتند که در قالب سامانه نانو مقیاس قادر است با عبور از سد خونی مغز، دارو را در مغز رهاسازی کرده و علاوه بر آنکه بدون عوارض برای درمان این بیماری به‌کار برده شود، موجب پیشگیری از بروز آن نیز شود.
عواملی که باعث نزدیک‌بینی در کودکان می‌شود
پایگاه خبری راد: پژوهشگران "دانشگاه کینگز لندن" در مطالعه اخیر خود دریافته‌اند که ارتباطی میان عوامل محیطی و افزایش نزدیک بینی کودکان وجود دارد. دانشمندان بر این باورند این که بازی کردن با بازی‌های رایانه‌ای، تولد کودکان در تابستان و داشتن مادران دارای تحصیلات عالیه، سبب ابتلا کودکان به نزیک بینی می‌شود.
جاده پر پیچ لایحه «اعطای تابعیت به فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی»
پایگاه خبری راد: ۱۵ سال از مطرح شدن موضوع تابعیت فرزندان زنان ایرانی دارای همسر خارجی در مجلس می‌گذرد. موضوعی که به دلیل نبود تصویر روشنی از آن، نه امکان نادیده گرفتن آن وجود داشت و نه امکان تصمیم‌گیری‌های موقتی یا حتی ضربتی برای آن مهیا بود، اما حالا با تصویب لایحه «اعطای تابعیت به فرزندان زنان دارای همسر خارجی»، امید برای حل مشکلات آنها، جان دوباره‌ای گرفته است.
بارداری ۹۱۱ بیمار مبتلا به سقط مکرر و پیامدهای ناشی از آن بررسی شد
پایگاه خبری راد: بارداری ۹۱۱ بیمار مبتلا به سقط مکرر و پیامدهای ناشی از آن، ازسوی متخصصان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا مورد بررسی و پژوهش قرار گرفت. بر این اساس نتایج حاصل از این بررسی ها که بیش از دوسال به طول انجامیده، بیشترین فاکتور خطر برای سقط مجدد در بیماران مختلف، تعداد سقط و پس از آن سن زنان است.
خودداری از چرای دام در مسیر رودخانه‌ها
پایگاه خبری راد: خودداری از چرای دام در مسیر مسیل‌ها و رودخانه‌ها به دلیل سیلابی شدن رودخانه ها، قطع غذادهی در مزارع فضای باز پرورش ماهیان قزل آلا در صورت بارندگی شدید از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۴ تا ۱۸ آبان) است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی ارایه شده است.
از خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی تا خودداری از صیادی
پایگاه خبری راد: تسریع در برداشت ذرت به دلیل کاهش دما و احتمال خطر سرمازدگی، مراقبت از دام‌های تازه متولد شده در برابر سرما، خودداری از انجام عملیات صید و صیادی به دلیل مواج بودن دریا، آماده‌سازی زمین برای کشت محصولات پائیزه مثل کلزا، گندم، جو و سبزیجات پائیزه و جلوگیری از ورود سیلاب و باران به استخرهای پرورش ماهی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی مربوط به روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۱۰ تا ۱۳ آبان) است.
توصیه‌های ۵ روزه هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: تأمین سوخت و تنظیم دمای مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش پنج درجه‌ای دما در روز آخر هفته، تسریع در برداشت محصولات مزارع سبزی و کاهش دور آبیاری مزارع پنبه به علت کاهش دما از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای بازه زمانی امروز تا روز جمعه (۸ تا ۱۱ آبان) است که از سوی اداره هواشناسی کشورارایه شده است.
برترین‌ ایده‌های صنایع دریایی معرفی شدند
پایگاه خبری راد: "چهارمین جشنواره ملی دریا، مسیر پیشرفت" با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف این رویداد دریایی به کار خود پایان داد.