20:48 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بارش

نسداد ۸۵۸ حلقه چاه غیرمجاز آب در تهران
نماد برتر- از ابتدای سال تاکنون ۸۵۸ حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران مسدود شده که بیشترین تعداد، مربوط به شهرستان‌های تهران و پردیس و شهریار بوده، همچنین طبق اعلام مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای تهران در همین زمان ۲۰۸ عدد کنتور هوشمند روی چاه‌های مجاز دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است.
اثرگذاری کاهش قیمت مرغ بر بازار گوشت قرمز
نماد برتر- رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت:کاهش قیمت مرغ در بازار بر روی قیمت گوشت هم اثر گذاشته و قیمت آن را در بازار کنترل کرده است و پیش بینی می شود تا آخر ماه افزایش قیمتی در گوشت قرمز نداشته باشیم.
تهرانی ها مراقب سیلاب رودخانه ها باشید
نماد برتر- سرپرست شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: پیش بینی‌های هواشناسی و بروز بارش‌های قابل توجه بیانگر این است که رودخانه‌های تهران مستعد بروز سیلاب هستند لذا مردم باید به این موضوع توجه داشته باشند.
افزایش ایمنی شبکه برق در شرایط بحران
نماد برتر- دور اول گسترده ترین برنامه تعمیرات و بازسازی شبکه های فرسوده توزیع برق کشور با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مواقع بروز بحران نخستین بار در کشور اجرا شد.
ادامه بارش برف و باران در اکثر استان ها و کاهش ۱۰درجه‌ای دما
نماد برتر- سازمان هواشناسی از ادامه بارش باران،‌ برف، وزش باد شدید در اکثر استان ها و کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما در شمال شرق خبر داد.
بهترین قیمت دلار برای صنعت سیمان و راهکاری برای افزایش سهام
نماد برتر- مدیرعامل شرکت سیمانی با اعلام بهترین قیمت دلار برای این صنعت بورسی و برآوردی از فروش و هزینه کارخانه یک‌میلیون تنی ، بهترین راهکار برای افزایش سهام سیمانی را تجدید ارزیابی دارایی ها معرفی کرد.
پیش بینی کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما و ادامه بارندگی در چند استان
نماد برتر- کارشناس هواشناسی با اعلام کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در روزهای آینده از ادامه بارندگی در چند استان تا یکشنبه خبر داد.
بارش برف و باران در ۱۰ استان و کاهش ۷ درجه‌ای دما در برخی مناطق
نماد برتر- سازمان هواشناسی از آغاز بارش برف و باران در ۱۰ استان و کاهش ۳ تا ۷ درجه‌ای دما در برخی مناطق طی ۵ روز آینده خبر داد.
چه کسی مسئول تولید و تنظیم بازار کالاهای اساسی است؟
نماد برتر- براساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مسئولیت تنظیم بازار کلیه کالاهای اساسی و ضروری، از جمله محصولات کشاورزی و دامی در مرحله توزیع و خرده فروشی همچنان بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اما مسئولیت تولید، عرضه و تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ تا مرحله عمده فروشی به قیمت مصوب، با وزارت جهاد کشاورزی محول شده است.
پاسخ مستند گمرک به بانک مرکزی: سند ارائه کنید
نماد برتر-در جریان رسوب هزاران تن برنج و رو به فساد رفتن این کالا که عدم تخیص و تامین ارز از دلایل اصلی اعلام شد، در حالی بانک مرکزی این موضوع را رد کرده و عملکرد گمرک در ترخیص درصدی برنج را عامل این اتفاق می داند که گمرک با ارائه سند ادعای بانک مرکزی را رد کرد.
تغییر اقلیم عامل خشکسالی‌ها و ترسالی‌های طولانی در کشور
نماد برتر- معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: موسسه تحقیقات آب باید به سمت تولید داده‌های صحیح و دقیق در زمینه آب و آب و فاضلاب حرکت کند.
هزاران تن برنج در حال فاسد شدن/ اعتبار از دست رفته و سکوت مسئولان
نماد برتر-بیش از ۲۰۰ هزار تن برنج از چندین ماه پیش در گمرک و بنادر دپو شده و مجوز ترخیص ندارد؛ آن هم در شرایطی که بنابر اعلام مسئولان و صاحبان شان، این برنج ها در حال فاسد شدن هستند و با عدم پرداخت ارز به فروشنده، اعتبار بین المللی تجار زیر سوال رفته، در این بین سکوت دستگاه های مربوطه قابل تامل است.
ایران صادرکننده آب می شود؟
نماد برتر- معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: ایران اکنون در چنین شرایطی قرار نگرفته که بتوان گفت می تواند صادر کننده آب باشد اما وضعیت منابع آبی طی سال های اخیر مناسب بوده است.
پیش‌بینی دو میلیون سفر برای روزهای آتی+ جزییات تردد
نماد برتر- مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: پیش‌بینی دو میلیون تردد در محورهای مواصلاتی را برای روزهای پیش‌رو داریم و مقاصد اصلی مازندران و گیلان و بیشترین خروجی از تهران و البرز خواهد بود.
نقش مصرف بهینه برق خانگی در کاهش آلودگی هوا
نماد برتر- یک کارشناس ارشد مهندسی انرژی ضمن بیان اینکه نیروگاه‌ها یکی از منابع اصلی انتشار آلاینده‌ها هستند، تاکید کرد: میزان تولید انرژی به تناسب میزان تقاضا و مصرف آن متغیر است و از آنجایی که بیشترین سهم مصرف انرژی در کشور به بخش خانگی اختصاص دارد، کاهش مصرف برق خانگی و مصرف بهینه انرژی توسط افراد جامعه می‌تواند کمک بسزایی به کاهش آلودگی هوا، هدر رفت آب و در نتیجه خسارات وارده به محیط زیست و سلامت افراد شود.