20:35 | شنبه 7 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

باد

سیاه و سفید تغییر نرخ تسعیر ارز واردات
نماد برتر- تغییر نرخ ارز مبنای محاسبه ارزش گمرکی، از یک طرف باعث افزایش هزینه تولید برخی از صنایع وابسته به مواد اولیه وارداتی می‌شود که می‌تواند موجب افزایش قابل توجه قیمت نهایی آنها شود اما از سوی دیگر تا حدودی سایه شوم قیمت گذاری دستوری را از سر آنها بر می‌دارد.
اُفت حجم معامله محصولات "شپترو"
نماد برتر- درآمدی که پتروشیمی آبادان از فروش محصول «پلی وینیل کلراید ۷۰ S» اعلام کرد برابر با ۶ میلیارد و ۷۲۷ میلیون تومان بود، کاهش درآمدی که شپترو طی این هفته از فروش این محصول به دست آورد با کاهش ۳۱ درصدی همراه بود و دلیل آن نیز اُفت حجم معامله این محصول بوده است.
شاخص‌کل "بورس" با سرعت ۲۳ هزارتایی آغاز کرد/ خودرویی‌ها به وقت عرضه
گروه خودرو با عرضه‌های جدی روبرو شد و اگرچه برخی سهام کلیدی آن توانستند صف خرید خود را حفظ کنند، اما تعدادی از سهام آن حتی در مقادیر منفی مبادله شدند و البته خودرویی‌ها امروز حجم پول حقیقی بالایی را به نیش کشیدند.
ایستگاه پایانی
نوسان‌گیرانی که پس از سیزده بدر مجددا به بازار خواهند آمد تا آن زمان بیکار نخواهند نشست و منتظر نقطه‌ای برای ورود در هفته ابتدایی بازارسرمایه در سال ۱۴۰۱ هستند.
اقدامات مدیریت نظارت برنهادهای مالی در سال ۱۴۰۰
بازبینی در فرایندهای تایید صلاحیت حرفه‌ای و کوتاه کردن زمان بررسی و اعلام نتایج تایید صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان تصدی سمت مدیریت در نهادهای مالی از جمله اقدامات اصلاحی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و مادر(هلدینگ) مدیریت نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است.
پالایش تبریز به استقبال تعطیلات عید رفت
نماد برتر- این شرکت در سومین هفته اسفند‌ماه با حجم عرضه ۳ هزار تنی سبدکالایی گام به معاملات رینگ نقره‌ای بازارسرمایه گذاشت اما؛ هیچ تنها دستاورد این پالایشی بود.
سهامداران به‌دنبال ردپای صعود در شن‌زار
نماد برتر- درحالی که بسیاری از تحلیل‌گران حرفه‌ای بازار نوید رشد بازار را از میانه‌های بهمن‌ماه می‌‌‌دادند اما؛ روند بازار اینگونه دلالت می‌کند که فعلا، زمان بازی با شاخص نیست و حقوقی‌ها پای خود را در جوی آب سهامداری نمی‌گذارند و بیشتر مانند ملاک‌ها، آب را از سرمنشا گل‌آلود می‌کنند.
بورس انرژی ایران میزبان عرضه انواع فرآورده هیدروکربوری
نماد برتر- بورس انرژی ایران دوشنبه، نهم اسفندماه ۱۴۰۰ میزبان عرضه بیش از ۲۳۴ هزار و ۵۴ تن فرآورده هیدروکربوری است.
مراقب پیامک های جعلی باشید
نماد برتر- مشتری گرامی؛ افراد سودجو با ارسال پیامک های جعلی تلاش در سوء استفاده از حساب های مشتریان نظام بانکی دارند.
تقدیر از شعب برتر بانک ایران زمین
نماد برتر - دوازدهمین گردهمایی روسای موفق شعب بانکها و موسسات اعتباری کشور با عنوان “آموزش و توسعه منابع انسانی” در موسسه عالی آموزش بانکداری ایران برگزار شد.
دریافت جایزه ملی مدیریت مالی ایران توسط «وزمین»
نماد برتر - بانک ایران زمین در دوازدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران، موفق به دریافت تندیس این مراسم شد.
تشکیل کمیته مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس
در جلسه مشترک وزیر امور اقتصادی و دارایی با رئیس کل بانک مرکزی و رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مقرر شد کمیته ای به منظور هماهنگی سیاست گذاری ها و تصمیمات در بازار پول و سرمایه تشکیل شود.
آینده‌ پژوهی صنعت بیمه در یک دهه پیش‌رو
صنعت بیمه مانند سایر صنایع به موجی پیوسته که تغییر در رفتار مشتریان، خدمات ارائه شده توسط شرکت­‌های بیمه و شدیدتر شدن رقابت بین شرکت­‌های بیمه را به همراه داشته است. در این مسیر روندهای مهمی بر صنعت بیمه و آینده آن تاثیرگذار هستند.
صعدود شاخص بورس تهران تداوم یافت
در جریان معاملات امروز (چهارشنبه، دوازدهم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۲ هزار و ۳۵۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۷ هزار و ۷۲۷ واحد افزایش، به رقم ۳۷۴ هزار و ۳۵۳ واحد را به ثبت رساند.
کدام محصولات امروز در بورس انرژی عرضه می‌شوند؟
امروز انواع فرآورده هیدروکربوری در بورس انرژی عرضه می‌شوند.