01:39 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اوج

اقتصاد کشور نیاز به نسخه‌ای اصولی و منطقی دارد
نماد برتر- دوری از پیشنهادهای مخرب چون قیمت‌گذاری دستوری برای اقتصاد کشور و هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید و ایجاد اشتغال بیشتر، یک ضرورت است.
زلزله بیت کوین و اتریوم در بازار ارزهای دیجیتال/ جهش خیره کننده رمزارز اوالانچ
در روزی که اتریوم موفق به ثبت رکورد جدید شد، بیت کوین نیز در عرض چند ساعت جهش خیره کننده ای را رقم زد و بیش از 4 هزار واحد رشد کرد.
بهترین راه پیشگیری از وقوع پیک ششم کرونا مسؤولیت‌پذیری است
بر اساس آخرین آمار از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموعاً ۵۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۷ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
بازار بدهی؛ بازوی بازار سرمایه
بازار بدهی نقطه کانونی بازار سهام برای تغییر نهادهای بازار سرمایه است؛ بنابراین، به شدت نیاز به تغییر در نهادهای بازار داریم چرا که با نهادهای فعلی بازار سرمایه نمی توان افقی که برای بازار بدهی مدنظر است را محقق کرد.
از خطا تا فرصت با دانش مالی رفتاری
دانش مالی رفتاری به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا فرصت‌های خرید و فروش در بازار را شناسایی و به اهداف خود یعنی دریافت سود بیشتر در بازار سرمایه دست یابند.
پتروشیمی گچساران صاحب پل جدید شد
رئیس هیئت‌مدیره شرکت پناه صنعت پارت از اتمام کار ساخت و نصب پل پتروشیمی گچساران به عرشه ۴۸ و عرض ۱۲ متر خبر داد. این پل در جهت تکمیل خط دوم جاده ورودی این شهرستان احداث شد.
رانت و سود دلالان پایان یافت
سیمان صنعتی است که همواره مورد ظلم واقع‌شده و فعالان این صنعت همواره گلایه‌های بسیاری دارند.
رفتار سرمایه گذاران حقیقی در فراز و فرود بازار سرمایه
سرمایه گذاران چنانچه استراتژی درست سرمایه گذاری در بازار سرمایه نداشته باشند، دچار رفتارهای هیجانی شدید، اضطراب و نگرانی دایمی می شوند.
سیگنال ضد تحریم چین به رئیسی
در حالیکه از سرگیری دور جدید مذاکرات وین در هاله ای از ابهام قرار داردف پیام های رد و بدل شده بین ایران و چین در حال ایجاد صحنه جدیدی از موازنه سازی است.
سیمانی‌ها باز هم رشد می‌کنند؟
شرکت‌های تولیدکننده سیمان در یک سال اخیر توانستند مجوز افزایش نرخ بگیرند و قیمت بازار آن فراتر از تصورات رشد کرد.
قیمت نفت روند نزولی هفته گذشته را ادامه داد
قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر رشد ارزش دلار و نگرانی‌ها نسبت به محدودیت‌های کرونایی جدید در آسیا به خصوص چین، دو درصد سقوط کرد و به روند نزولی هفته گذشته ادامه داد.
جایگاه صنعت سیمان در ایران و جهان
در فضای اقتصادی حاکم بر جهان امروز، مصرف سیمان به عنوان یکی از اصلی ترین نهاده های تولید در فعالیت های عمرانی و ساختمانی و از مهم ترین شاخصهای ارزیابی توسعه اقتصادی کشورها به شمار می آید و این صنعت، نقشی بی بدیلی در گسترش زیرساخت های اساسی یک کشور ایفا کرده و فارغ از فراز و نشیب های اقتصادی در سطح جهان، به مسیر رو به رشد خود ادامه می دهد.
چرا بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری صنعت برق کم انگیزه‌اند؟
طی سه دهه گذشته در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، تجدیـد سـاختار و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و افزایش رقابت در صنعت بـرق مـورد توجـه قـرار گرفتـه اسـت.
صندوق‌های اهرمی؛فرصتی مناسب برای سهامداران حرفه ای
صندوق های اهرمی، از انواع صندوق های سرمایه گذاری مشترکند که مخاطب آن ها ریسک پذیرتر از صندوق های سهام و سایر صندوق ها است.صندوق های اهرمی برای سهامداران حرفه‌ای که فرصت‌ها را به خوبی می‌سنجند و با دقت نظر بیشتری احتمالات را محاسبه می‌کنند، موقعیتی مناسب برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.
«رییس دولت سیزدهم» به بازار کد مثبت داد
آقای رییسی همواره از بازارسرمایه حمایت کرده است. ایشان تنها نامزد ریاست جمهوری بود که از بورس تهران بازدید داشت و این موضوع حاکی از توجه رییس جمهور آینده به بازار سرمایه است.