09:47 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انتقال پول

تسهیل واردات ماسک و محصولات ضدعفونی
نماد برتر- رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی از تسهیل واردات ماسک و محصولات ضدعفونی خبر داد و با اشاره به تولید ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار ماسک سه لایه و ۱۵۰ هزار انواع ماسک‌های فیلتردار در روز، وعده داد که تولید ماسک تا ۱۵ اسفند به یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد می‌رسد و تا هفته آینده مواد ضدعفونی نیز به اندازه کافی توزیع خواهد شد.
آمریکا عامل اصلی قرارگیری ایران در لیست سیاه FATF
نماد برتر- یک دیپلمات غربی افشا کرد که آمریکا خواهان اتخاذ سختگیرانه ترین موضع ممکن توسط FATF در رابطه با ایران شده است.
صدای پای گوشی مبتنی بر بلاک‌چین می‌آید!
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که ال‌جی نیز قصد دارد همچون سامسونگ به توسعه و عرضه یک مدل گوشی هوشمند مبتنی بر پلت‌فرم بلاک‌چین بپردازد.
سبک و سنگین حذف ۴ صفر از ریال
پایگاه خبری راد: حذف صفر از پول ملی این روزها به یکی از پربحت‌ترین طرح‌های اقتصادی تبدیل شده که نظرات موافق و مخالف زیادی دارد، اما مهم‌ترین موضوع، توجه به آثار مثبت و منفی این طرح بر اقتصاد کشور است.
دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین در ایران قاچاق است
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: با وجود تمام محدودیت‌هایی که تحریم‌ها برای اقتصاد ایران به وجود آورده، همچنان قاچاق‌کنندگان دستگاه‌های استخراج ارزهای رمزگذاری شده به راحتی اقدامات خود را پیگیری می‌کنند.
هفته اول خرداد میزبان دومین عرضه اولیه فرابورسی
پایگاه خبری راد: یکشنبه پیش‌رو یک شرکت در حوزه صنایع دارویی در فرابورس ایران عرضه اولیه می‌شود. اگر این عرضه موفق باشد، این دومین عرضه اولیه در فرابورس در سال ۱۳۹۸ خواهد بود.
نفت به ۱۰۰ دلار می‌رسد؟
پایگاه خبری راد: ابهامات پیرامون عرضه نفت در بازار جهانی و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و شبهه درمورد توانایی سایر تولیدکنندگان برای جبران عرضه‌ای که به این ترتیب از دست رفته، شائبه‌هایی برای افزایش قیمت نفت تا ۱۰۰ دلار به‌ وجود آورده است.
پلمب سوخت در مرز بازرگان
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مدتی است در مرز بازرگان پلمب سوخت انجام می‌شود، اظهار کرد اما ترک‌ها علاقمند هستند که در ایران سوخت‌گیری و مابه‌التفاوت آن را پرداخت کنند.
قوانین دست‌و پاگیر، مانع تولید و رشد اقتصادی
پایگاه خبری راد: یک فعال اقتصادی در راستای بررسی علل منفی شدن رشد اقتصادی در ۹ ماهه سال ۹۷، معتقد است که موانع ایجاد شده بر سر راه فعالیت‌های اقتصادی، ایجاد محدودیت‌ها و تصمیم‌های یک‌شبه دولت موجب ایجاد موانعی در راه تولید شده است.
تسهیلات به صورت ریالی در اختیار قطعه‌سازان قرار می‌گیرد
پایگاه خبری راد: به گفته دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو مقرر شده تسهیلات ۸۴۴ میلیون یورویی به صورت ریالی در اختیار قطعه‌سازان قرار گیرد.
بهره‌برداری از پایانه مرزی سرو تا تابستان امسال
پایگاه خبری راد: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: سالانه ۴ میلیون تردد از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی انجام می‌شود.
سهم هر بخش در صادرات فرآورده‌های نفتی چقدر است؟
پایگاه خبری راد: دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی سهم شرکت‌های صددرصد دولتی، شرکت‌های عضو این اتحادیه، شرکت‌هایی که عضو اتحادیه نیستند و سایر شرکت‌های خصوصی در صادرات فرآورده‌های نفتی در سال ۱۳۹۶ و هشت ماهه سال جاری را اعلام کرد.
آمارها درباره میزان تولید و صادرات نفت ایران چه می‌گویند؟
پایگاه خبری راد: ظرفیت تولید، میزان تولید و صادرات نفت ایران که تا اوایل سال جاری توسط مسئولان به صورت رسمی اعلام می‌شد، از زمانی که تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران آغاز شد، به‌صورت محرمانه درآمد و منبع آماری که درحال حاضر در حوزه‌های مذکور اعلام می‌شود، اکثراً رسانه‌ها و تحلیل‌گران خارجی هستند.
واردات ۲۱ هزار تن گوشت در انتظار انتقال وجه/ شوک‌های قیمتی حاصل فضاسازی دلالان
پایگاه خبری راد: مدیر نظارت بر توزیع کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که در حال حاضر همه کالاهای اساسی از محل تولید و واردات تأمین شده و هیچ مشکلی برای بازار شب عید در این زمینه نداریم و شوک‌های قیمتی که در بازار به وجود می‌آید، حاصل فضاسازی و خبرسازی دلالان در این زمینه است.
رشد ۱۲ درصدی نرخ دلار/ تصمیمات جدید برای بهبود معیشت مردم
پایگاه خبری راد: نرخ دلار نسبت به هفت ماه پیش (زمان حضورش در بانک مرکزی) حدود ۱۲ درصد رشد داشته و با وجود جو روانی منفی که هر از چند گاهی در بازار ارز ایجاد می‌شود، به سرعت بازار را مدیریت می‌کنیم و نوسان زیادی در بازار ارز نمی‌بینیم. اکنون هم عرضه و تقاضا در ثبات نسبی قرار دارد.