21:24 | پنجشنبه 14 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اقامتی

تکلیف تخلفات مالی هتل‌ها و ایرلاین‌ها در سیل چه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: با وجود اخطار و اطلاعیه‌های سازمان‌های هواپیمایی، میراث فرهنگی و گردشگری و جامعه هتلداران برای استرداد کامل هزینه تورها، هتل‌ها و پروازهای کنسل شده در استان‌هایی که با بحران سیل و شرایط بد جوی در تعطیلات نوروز مواجه شده‌اند اما همچنان گزارش می‌شود برخی از هتل‌ها، ایرلاین‌ها و آژانس‌ها با تخطی از ضوابط تعیین شده، زیر بار پرداخت هزینه خدمات کنسل شده نرفته‌اند.
تبعات خرید آپارتمان در کشورهای همسایه
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که کشورهای همسایه که با تبلیغات گسترده درصدد فروش آپارتمان به ایرانیان هستند، هیچ نوع اقامتی نمی‌دهند گفت: جدیدترین نمونه شکست خورده در این زمینه، به گرجستان مربوط می‌شود که مجلس این کشور، خرید و فروش آپارتمان به کشورهای همسایه را ممنوع کرد.
آمادگی تعزیرات برای رسیدگی به تخلفات استرداد بلیط هواپیما و کنسلی مراکز اقامتی
پایگاه خبری راد: سخنگوی سازمان تعزیرات از آمادگی این سازمان برای رسیدگی به تخلفات از اجرای دستورالعمل هواپیمایی و میراث فرهنگی در مورد استرداد بلیط هواپیما و کنسلی مراکز اقامتی خبر داد.
اعلام شرایط «اضطراری»برای تورهای شهرهای سیل‌زده/آژانس‌ها پول این تورها را کامل پس دهند
پایگاه خبری راد: معاون گردشگری کشور با اعلام شرایط «فورس ماژور» برای تورهایی که به شهرهای سیل زده برگزار می شود، تاکید کرد: لغو کردن این تورها تا پایان این هفته مشمول پرداخت جریمه نمی‌شود و درصورت انصراف از سفر به شهرهای درگیر سیل، آژانس باید هزینه کامل را به مسافر عودت دهد.
افتتاح نخستین باند فرودگاه بخش خصوصی جنوب کشور
پایگاه خبری راد: نخستین باند فرودگاه بخش خصوصی جنوب کشور و یک هتل با ١٠١ تخت در قشم افتتاح شد.
هشدار درباره مرزهای زمینی و تورفروشی بدون «مجوز پرواز»
پایگاه خبری راد: معاون گردشگری در آستانه آغاز سفرهای نوروزی، با اعلام هشدار درباره ازدحام جمعیت در مرزهای زمینی و احتمال ایجاد چالش در این مبادی، از ابلاغ بخشنامه‌ای به آژانس‌های مسافرتی درباره ممنوعیت فروش تور بویژه در مسیرهای خارجی پیش از صدور مجوز پرواز توسط سازمان هواپیمایی خبر داد.
هشدار درباره مرزهای زمینی و تورفروشی بدون «مجوز پرواز»
پایگاه خبری راد: معاون گردشگری در آستانه آغاز سفرهای نوروزی، با اعلام هشدار درباره ازدحام جمعیت در مرزهای زمینی و احتمال ایجاد چالش در این مبادی، از ابلاغ بخشنامه‌ای به آژانس‌های مسافرتی درباره ممنوعیت فروش تور بویژه در مسیرهای خارجی پیش از صدور مجوز پرواز توسط سازمان هواپیمایی خبر داد.
عمر ناوگان ریلی در کشور بالای ۳۰ سال است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: عمر ناوگان ریلی در کشور بالای ۳۰ سال است و باید از هر ظرفیتی که امکان‌پذیر بوده واگن‌ها را نوسازی کنند.
بحران پیری دامن ایران را می‌گیرد؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به این‌که جمعیت سالمندی در کشور در حال افزایش است، گفته، برآورد می‌شود تا 30 سال آینده 25 درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل دهند.
سر صنایع فرودست در خراسان شمالی بی‌کلاه مانده
پایگاه خبری راد: استاندار خراسان شمالی گفت: بیشتر تقاضاهای صنایع بزرگ این استان از سایر استان‌ها تامین می‌شود.
اجرای طرح کارت گردشگری در مناطق آزاد
پایگاه خبری راد: ‌معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد ‌گفت: به‌زودی طرح کارت گردشگری مناطق آزاد یا "کاما" با هدف بهبود وضعیت گردشگری و ایجاد انگیزه سفر به مناطق آزاد، اجرایی خواهد شد.
اهداف صندوق توسعه ملی وارد کردن ارز از خارج است
پایگاه خبری راد: مرتضی شهید زاده گفت: صندوق توسعه ملی نباید به سرنوشت حساب ذخیره ارزی دچار شود.
زیبایی‌های پنهان زیر خروارها دود و سیاهی
پایگاه خبری راد: بریده بریده حرف می‌زند، نگاهش را به نقطه‌ای نامعلوم گره زده، زیر چشمانش گود افتاده و همه دندان‌هایش ریخته، گویی هزار سال است که پیر شده، سنش را ۵۵ ساله تخمین می‌زنم، اما زمانی که می‌گوید متولد 65 است، تازه می‌فهمم که اعتیاد چطور می‌تواند یک جوان را چند شبه پیر کند.
مادر جنگل‌های اروپا در ایران چه می‌کند؟
پایگاه خبری راد: مدیر محلی پروژه ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی گفت: از جنگل‌های هیرکانی با نام فسیل زنده یا موزه طبیعی نیز یاد می شود چرا که بسیاری از گونه‌های گیاهی موجود در این جنگل‌ها امروزه به صورت فسیل در اروپا یافت می‌شوند و شواهد علمی نشان می دهند که سابقه تاریخی این جنگل ها به دوران سوم زمین شناسی (ژوراسیک) یا همان عصر دایناسورها باز می گردد.
قیمت اتاق هتل ۳ستاره ایرانی اندازه همبرگر اروپایی!؟
پایگاه خبری راد: «قیمت کرایه یک شب اتاق در هتل‌های ۳ستاره ایران اندازه پول یک همبرگر در قاره اروپا است.» هتلداران معتقدند اقامت در ایران برای خارجی‌ها «مفت» شده، از طرفی با اعمال قوانین سختگیرانه، به خارجی‌ها برای خوابیدن در هتل‌های ایران یارانه داده می‌شود.