15:07 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استقلال بانک مرکزی

پیش‌بینی‌های اقتصادی با توقع‌مان متفاوت شد
پایگاه خبری راد: عضو شورای عالی بورس اوراق بهادار گفت: پیش‌بینی‌های اقتصادی، تورم و ... درباره امسال، متفاوت با آنچه توقع داشتیم، بود که در این زمینه عوامل دیگری غیر تحریم‌های آمریکا و ترامپ دخیل هستند.
 ریاست بانک مرکزی توسط مجلس تعیین شود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: چاره‌ی اساسی از بین بردن زمینه بروز فساد است که در این راستا می‌توان به لزوم استقرار سامانه شفافیت، آشکارسازی داد و ستدها و از همه مهم‌تر تن دادن به قیمت‌های واقعی اشاره کرد.
قطار اصلاحات بازار سرمایه به وال استریت رسید!
پایگاه خبری راد: استیون منوچین گفت: ریزش بورس وال استریت بخشی از روند تصحیح بازار است و اقتصاد آمریکا در وضعیت نیرومندی قرار دارد.
فردوسی خلوت شد
پایگاه خبری راد: ایران با بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی توانایی محافظت از پول ملی خود را دارد؛ از سوی دیگر بازار آزاد در مناسبات ارزی حدود سه درصد نقش دارد و قاعدتا نباید ظرفیت کافی برای ایجاد تلاطم در اقتصاد کلان را داشته باشد.
بازتاب جهانی سقوط دلار در ایران
پایگاه خبری راد: رسانه‌های جهان با غیرمنتظره خواندن سقوط دلار در ایران، تداوم سیاست‌گذاری‌های صحیح و استقلال بانک مرکزی را شرط اصلی بازگشت ثبات به بازار ارز اعلام کردند و توصیه کردند به جای کاهش سریع و مقطعی نرخ ارز، این کار به صورت تدریجی اما پیوسته انجام شود.
تاکید همتی بر حفظ ذخایر ارزی برای خنثی کردن توطئه‌ها و اولویت‌بندی مصارف
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تاکید رییس کل بانک مرکزی بر حفظ ذخایر ارزی برای خنثی کردن توطئه‌ها و اولویت‌بندی مصارف خبر داد.
آمریکا برای رهبری اقتصاد جهانی قابل اعتماد نیست
پایگاه خبری راد:وزیر دارایی و خزانه‌داری ترکیه گفت: جامعه جهانی باید در برابر تحریم‌ها و حملات مالی یکجانبه آمریکا متحد شود.
ذخایر ارزی ناموس بانک مرکزی است/ کسی نمی‌تواند بگوید من چکار کنم
پایگاه خبری راد: رئیس کل بانک مرکزی ضمن اشاره به اینکه ذخایر ارزی عین ناموس این بانک بوده و از آن برای خرج در بازار استفاده نمی‌کند مگر در شرایط خاص، عنوان کرد: برخلاف نظر برخی که معتقدند از گروه‌های خاصی نظر می‌خواهیم، می‌دانم که چگونه باید در اقتصاد کلان و پول کار کرد.
پیش‌بینی وضعیت اقتصاد ترکیه در سال آینده
پایگاه خبری راد: با کاهش رتبه اعتباری ترکیه و تشدید بحران ارزی، اقتصاددانان پیش‌بینی کرده‌اند که سال آینده اقتصاد ترکیه وارد دوره رکود شود.
گریز از ابرتورم با کنترل اوضاع اقتصادی
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه با بیان اینکه هر چه بیشتر پیش برویم، تورم در اقلام مصرفی خودش را بیشتر نشان خواهد داد، گفت که اگر اوضاع به همین شکل ادامه پیدا کند و نتوانیم فضا را کنترل کنیم، تورم در سال بعد خیلی بالاتر خواهد رفت و چه بسا ممکن است وارد فضای ابرتورمی هم شویم.
واکنش آلمانی‌ها به بحران اخیر ترکیه
پایگاه خبری راد: آنگلا مرکل- صدراعظم آلمان- گفت کسی نفعی در بی ثباتی اقتصاد ترکیه ندارد و آلمان خواهان بازگشت رفاه به اقتصاد این کشور است.
 دولت استقلال بانک مرکزی را پاس بدارد
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به بانک مرکزی اجازه دهد با استفاده از دانش حرفه‌ای خود و مشاوران متخصص در حوزه نظام مالی و پولی تصمیم‌گیری کند.
واکنش جهانی به اتهام زنی‌های جدید ترامپ
پایگاه خبری راد: رهبران اقتصادی جهان به تازه‌ترین دور از اتهامات ترامپ مبنی بر به راه انداختن جنگ ارزی و تضعیف عمدی ارزش پول کشورهایشان شدیدا واکنش نشان دادند.
اصلاح قانون بانک مرکزی در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس
پایگاه خبری راد: نشست هم‌اندیشی مدیران عامل بانک‌های دولتی و بانک‌های مشمول اصل 44 قانون اساسی با حضور محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام حسین‌زاده بحرینی رییس کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس به میزبانی بانک تجارت برگزار شد.
بهانه استقلال!
پایگاه خبری راد: در حالی در آستانه تغییرات احتمالی رئیس کل بانک مرکزی بحث انتخاب فردی در راستای ایجاد استقلال این بانک مطرح است که برخی کارشناسان بر این باورند تا زمانی که در بودجه دولت هیچ نظارتی وجود نداشته و فقدان انضباط مالی در کل اقتصاد دیده می‌شود و از سوی دیگر مشکلاتی در اداره بخش‌های اثرگذار اقتصاد وجود دارد، استقلال بانک مرکزی هم نمی‌تواند چاره ساز شرایط فعلی باشد و بهانه‌ای بیش نیست.