20:48 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استان یزد

پرداخت نیم میلیارد تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان یزدی
نماد برتر- رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی یزد از پرداخت بیش از ۵۴۸ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان در حوزه‌های مختلف کشاورزی استان خبر داد.
یکسال فرصت داریم تا موافقت‌نامه اتحادیه اوراسیا را دائمی کنیم
نماد برتر- وزیر نیرو در سفر به یزد، موافقت‌نامه کشورمان با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را موقتی خواند و گفت: تنها یک سال فرصت داریم تا با کمک‌ تمام بخش‌های کشورمان برای الحاق دائم این توافق تلاش کنیم.
چه کسب و کارهایی برای روستاهای یزد توصیه می‌شود؟
نماد برتر- مدیر کمیته امداد شهرستان یزد از برگزاری رویداد ملی «صنایع روستادوست» با هدف شناسایی فرصت‌های جدید اشتغال و تقویت تولید در مناطق روستایی خبر می‌دهد و کسب و کارهای با محوریت گردشگری و گلخانه‌داری را از مهمترین ظرفیت‌های شغلی روستاهای این شهرستان برمی‌شمارد.
گوشت گران نشود، یزد خالی از گوشت می‎ شود!
نماد برتر- رئیس اتحادیه قصابان یزد با گلایه از بدون تغییر ماندن قیمت گوشت قرمز در استان برخلاف بسیاری از دیگر استان‌ها، می‌گوید: یزد به عنوان استان واردکننده دام مورد نیاز در صورت ادامه‌ی این روند با کاهش عرضه گوشت قرمز مواجه خواهد شد.
بهره برداری از طرح های ملی وزارت جهاد کشاورزی از فردا
نماد برتر- بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور فردا پنجشنبه با فرمان رئیس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس آغاز می‌شود.
کشاورزی سنتی دیگر مقرون به صرفه نیست
نماد برتر- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد با اشاره به شرایط کم‌آبی و افزایش هزینه‌های کشاورزی به ویژه در این شهرستان، کشاورزی سنتی را دیگر مقرون به صرفه ندانست و تغییر روش‌های کشاورزی اعم از بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری، استفاده از سایبان در باغات و سوق دادن کشاورزی به کشت‌های گلخانه‌ای را به توصیه کرد.
بانک مسکن برای خانه‌دار شدن مشتریان چه نوع تسهیلاتی می‌دهد؟
روابط عمومی بانک مسکن استان یزد خدمات و تسهیلات ارائه شده توسط این بانک در استان یزد را معرفی کرد.
انتقال هوایی 1200 راس بز اسپانیا به استان یزد
پایگاه خبری راد: جانشین رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به ورود اولین محوله بز مورسیا با ظرفیت ۱۲۰۰ رأس به استان، گفت: پرورش این نژاد در استان گامی مؤثر و بزرگ در توسعه اقتصادی صنعت دامداری استان و به تبع آن کشور است.
نگرانی یزدی‌ها از افزایش جمعیت‌ حشرات پرنده در سطح شهر
پایگاه خبری راد: مدیر کل حفظ نباتات جهادکشاورزی استان یزد با تاکید بر اینکه آنچه برخی شهروندان یزدی به صورت جمعیتی از حشرات در حال پرواز مشاهده می‌کنند از گونه‌ی پروانه‌های مرتعی هستند، گفت: جمعیت مشاهده شده ملخ‌های مهاجر نیستند.
نگهداشت بخشی از تسهیلات به بهانه توثیق یا هر عنوان دیگر خلاف قانون است
پایگاه خبری راد: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: موضوع بدهکاری شرکت‌های تولیدی و سرمایه‎ گذران به بانک‌ها باید به گونه‌ای در فرایند تسویه حساب قرار گیرد که به اصل تولید و گردش کار سرمایه‌‏گذاری لطمه‏‌ای وارد نکند.
برداشت این روزهای مرغوبترین خوشمزه های کویر
پایگاه خبری راد: هرچند امسال باغات میوه ابرکوه از خسارت سرمازدگی مصون ماندند ولی به گفته متولیان این بخش، در برخی مناطق این شهرستان طوفان به باغ‌های گوجه‌سبز بعضاً تا ۷۰ درصد و به باغات زردآلو ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد کرده است.
چگونه برندها مشهور می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: یک مشاور اقتصادی و مدرس برندیگ استان با بیان این‌که رشد کیفیت، فروش و بازاریابی مسیر توسعه اقتصادی کشور است، گفت: افزایش فروش و حضور قوی محصولات بومی در بازارهای جهانی مستلزم رونق برندها است.
چگونه قیمت مرغ کاهش یافت؟
پایگاه خبری راد: در حالی رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد، کاهش قیمت گوشت مرغ را ناشی از توزیع نهاده از سوی دولت می‌داند که رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران این استان نظر دیگری دارد.
ساخت طلایی به نرمی آب در یزد! + تصاویر
پایگاه خبری راد: معاون میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به ثبت زیور آلات یزدی در فهرست آثار ملی ناملموس کشور، قدمت زرگری و ساخت زیورآلات در این کهن‌شهر را به استناد مدارک موجود تا دو هزار سال قبل برآورد می‌کند.
خطر سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی یزد
پایگاه خبری راد: کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان یزد، با اشاره به کاهش قابل ملاحظه دمای هوای استان در روزهای پایانی هفته جاری، گفت: خطرسرمازدگی برای محصولات کشاورزی وجود دارد.