15:10 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استان گیلان

احمدی: از واردات برنج جلوگیری کنید
نماد برتر- نماینده مردم رشت از وزیر جهاد کشاورزی خواست حال که فصل برداشت محصول برنج است برای حمایت از کشاورزان از واردات این محصول جلوگیری کند.
دیدار اعضای مجمع نمایندگان گیلان با وزیر دادگستری
نماد برتر- اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان با وزیر دادگستری دیدار و گفت‌وگو کردند.
سایه احتمال وقوع سیل بر سر ایران
پایگاه خبری راد: سایه وقوع سیل از ابتدای سال و پس از وقوع سیلاب‌هایی که دامن آن بسیاری از استان‌های کشور را گرفت، بر سر ایران سنگینی می‌کند و در حالی که به تازگی وارد سال آبی ۹۹-۹۸ شده‌ایم، پیش‌بینی‌ها باز هم از بارش بیش از میزان نرمال و احتمال وقوع سیل در نقاط مختلف حکایت دارد.
کدام کارگران کمترین دستمزد روزانه را می‌گیرند؟
پایگاه خبری راد: بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار از وضعیت دستمزد نیروی انسانی شاغل در بخش کشاورزی، کمترین میزان دستمزد روزانه را کارگران "میوه‌چین"و بیشترین متوسط دستمزد روزانه را کارگران "دروگر غلات و نشاکار" دریافت کرده‌اند.
فرضیه محققان زلزله‌شناس درباه زلزله ۷.۳ سال ۱۳۶۹ منجیل
پایگاه خبری راد: باستان‌شناسان بر اساس نتایج حاصل از تپه مارلیک، نابودی تمدن "مارلیک" را به رخداد زمین‌لرزه‌ای در ابتدای هزاره اول قبل از میلاد نسبت داده‌اند و به اعتقاد زلزله‌شناسان احتمالا رخداد زلزله ٣١ خرداد ٦٩ منجیل، با بزرگای ٧.٣ بازگشت زمین‌لرزه‌ای در این منطقه با بزرگای مشابه باشد.
تذکر پزشکیان به معاون پارلمانی رئیس جمهور در مورد قیر
پایگاه خبری راد: یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: لطفاً بحث قیر را در دولت تا قبل از تابستان پیگیری کنید. اگر وقت بگذرد فایده‌ای ندارد.
تهدیدات سد «لاسک» برای تالاب انزلی
پایگاه خبری راد: به دنبال آغاز ساخت سد لاسک در استان گیلان و تلاش فعالان محیط زیست برای توقف اجرای این طرح، مدیر کل دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان محیط زیست آسیب‌های ناشی از سد لاسک را برای تالاب انزلی تشریح کرد و گفت: سدسازی مانع ورود سیلاب‌های بهاره به تالاب، انباشت رسوبات و در نتیجه کم‌عمق شدن آن می‌شود.
تورم ۸۰ درصدی هزینه‌ تولید مرغ و تخم‌مرغ
پایگاه خبری راد: تورم در بخش‌های تولیدی محصولات مرغداری صنعتی در زمستان گذشته نسبت به فصل مشابه ۱۳۹۶ تا مرز ۸۰ درصد رسیده است.
ابرها از چه زمانی بارور می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابرها از موکول‌سازی بارورسازی ابرها در سال آبی آینده و اعمال تغییرات احتمالی در این فرآیند خبر داد.
چرا کشاورزان علاقه‌ای به بیمه اراضی ندارند؟
پایگاه خبری راد: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: به دلیل خرده مالکی بودن اکثر اراضی در مازندران، بیمه محصولات کشاورزی با استقبال زیادی روبرو نبوده و کمتر از ۱۰ درصد اراضی زراعی و باغی مازندران بیمه هستند.
نشانه‌های مهاجرت بزرگ از تهران
پایگاه خبری راد: طبق آمار خرید و فروش، رشد قابل توجه در تولید مسکن و هم‌چنین سکونت معناداری در ۴۹۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه استان تهران اتفاق نیفتاده؛ با این حال حجم ساخت و سازها در استان‌های البرز و گیلان به عنوان مهاجرپذیرترین استان‌ها از تهران به ترتیب پنج برابر و دو برابر شده است.
دلیل قطعی مرگ قوچ و میش‌های پارک گلستان در دست بررسی است
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در پی وقوع تلفات ۱۶۰ راس قوچ و میش اوریال - که لاشه آن‌ها طی پایش محیط بانان پارک ملی گلستان در روز ۱۰ فروردین مشاهده و گزارش شده بود- گفت: بلافاصله پس از اخذ گزارش تلفات، دامپزشکان دفتر حیات وحش به پارک ملی گلستان اعزام شدند.
لوله‌های گاز برای انتقال آب به کمک سیل زدگان آمدند
پایگاه خبری راد: سخنگوی شرکت ملی گاز ایران از انتقال حدود یک‌هزار متر خط لوله گاز ۱۲، ۳۰ و ۴۰ اینچی بدون استفاده کشور به استان گلستان برای انتقال آب از مناطق سیل زده به سمت دریا خبر داد.
بارش برف و باران در محورهای ۱۴ استان کشور
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی ۱۴استان کشور خبر داد.
یارانه ارزی واردات چای با تصمیم دولت حذف شد
پایگاه خبری راد: استاندار گیلان با اعلام پیامی خوش برای چایکاران گفت: با تصمیم دولت یارانه ارزی واردات چای حذف شد.