22:49 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ازدیاد برداشت

پیشنهاد بخش خصوصی به دولت برای انجام پروژه های بزرگ نفتی
پایگاه خبری راد: رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران از ارائه پیشنهادی توسط بخش خصوصی به دولت برای مشارکت در پروژه های بزرگ نفتی خبر داد.
اخبار ضد و نقیض از حضور یک شرکت خارجی در ایران
پایگاه خبری راد: شرکت دولتی نفت اندونزی (پرتامینا) یکی از شرکت‌هایی بود که برای توسعه میادین نفتی ایران پای میز مذاکره نشست و حتی نتیجه مطالعه طرح توسعه میدان منصوری که از سوی این شرکت ارائه شده بود نیز مورد بررسی قرار گرفت، اما اکنون اخبار ضد و نقیضی درمورد ادامه حضور این شرکت در ایران به گوش می‌رسد.
توسعه "کرنج" به پرگس واگذار شد
پایگاه خبری راد: مراسم امضای موافقت‌نامه (HOA) بین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و کنسرسیوم بین المللی پرگس (Pergas) به منظور توسعه و پشتیبانی بهره برداری میدان کرنج عصر امروز برگزار می‌شود.
تخفیف 50 درصدی برای اجرای رساله‌های دانشجویان دانشگاه‌ها در پژوهشگاه نفت/ایجاد شبکه همکاری
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشگاه صنعت نفت از توقف پذیرش دانشجویان دکتری در این پژوهشگاه خبر داد و گفت: این امر موجب شده تا ظرفیت تحقیقاتی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های کشور فراهم شود که در این راستا با تخفیف 50 درصدی،‌ این دانشجویان می‌توانند رساله‌های خود را در پژوهشگاه نفت اجرایی کنند.
پردرآمدترین شرکت ایران، پول ندارد!
پایگاه خبری راد: کمبود سرمایه مورد نیاز برای توسعه میادین نفت و گاز همواره بر شانه های صنعت نفت سنگینی کرده و به عبارتی پاشنه آشیل این صنعت محسوب می شود. به طوریکه بعد از تکنولوژی، عدم وجود سرمایه کافی سد راه توسعه منابع نفتی و گازی شده و تهدیدی برای این ثروت ملی محسوب می شود.
افزایش برداشت از چاه‌های مرده نفتی با پساب فرآیند نمک‌زدایی نفت خام
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری خراسان روشی را عرضه کرده است که با بازیافت پساب ناشی از فرآیند نمک‌زدایی نفت، از آن برای ازدیاد برداشت از چاه‌های نفت مرده و یا کم فشار می‌توان استفاده کرد.
صدور گواهینامه کیفیت محصولات و خدمات صنعت نفت برای دو شرکت سازنده
پایگاه خبری راد: معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت از صدور نخستین گواهینامه‌های کیفیت محصولات و خدمات صنعت نفت برای دو شرکت سازنده خبر داد.
بهره‌برداری از تمام مجتمع‌های تولیدی بدون حضور یک خارجی
پایگاه خبری راد: قائم مقام وزیر نفت با بیان این‌که در کنار خارجی‌ها کار یاد گرفته‌ایم و توانسته‌ایم صنعت نفت را توسعه دهیم، گفت: امروز تمام مجتمع‌های تولیدی را می‌توان بدون حضور حتی یک خارجی بهره‌برداری و نگهداری کنیم و در این زمینه حدود 70 درصد از تجهیزات با دست ایرانی‌ها طراحی و اجرا شده است.
چالش‌های دانشگاه صنعت نفت در سال‌های اخیر/لزوم آگاهی وزارت نفت از پتانسیل‌های دانشگاه
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه صنعت نفت با اشاره به مشکلات این دانشگاه در سال‌های اخیر، بر لزوم آگاهی وزارت نفت از پتانسیل‌های دانشگاه صنعت نفت تاکید کرد و گفت: خلف وعده وزارت نفت در خصوص استخدام فارغ‌التحصیلان ممتاز این دانشگاه، به لحاظ شرعی، اخلاقی و قانونی اشکال دارد و اثرات بسیار سوئی بر آینده نخبگان این دانشگاه دارد و پدیده فرار مغزها را تشدید می‌کند.
دست دوستی وزارت‌نفت به سمت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها برای توسعه میادین نفتی
پایگاه خبری راد: وزارت نفت در راستای توسعه و دستیابی به دانش فنی در حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت، سال گذشته قراردادهایی را با پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های کشور به امضا رساند.
3 ابرپروژه ملی در حوزه انرژی اجرایی می‌شود
پایگاه خبری راد- دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه انرژی از اجرای 3 ابر پروژه ملی توسط این ستاد خبر داد و گفت: کمک به ایجاد واحدهای زباله‌سوز در شهرهای شمالی، حوزه خودروهای الکتریکی و ذخیره‌سازی انرژی عناوین این ابر پروژه‌ها هستند که اقدامات اجرایی لازم برای هریک آغاز شده است.
شاهرگ افزایش ضریب بازیافت مناطق نفت‌خیز جنوب کجاست؟
پایگاه خبری راد: بررسی‌ها حاکی از آن است که چنانچه ۶۶ مخزن موجود در مناطق نفت‌خیز جنوب وارد مدار شده و همه پروژه‌های افزایش بازیافت نیز اجرا شود، ضریب برداشت فعلی مناطق نفت‌خیز جنوب بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.
نانوذرات به کمک روش‌های ازدیاد برداشت از میادین نفتی می‌آیند
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری محققان پژوهشگاه صنعت نفت با عامل‌دار کردن نانوذرات راهکاری برای ازدیاد برداشت از میادین نفتی ارائه دادند و به گفته آنها با توجه به آن‌که برخی از میادین نفتی به نیمه عمر خود رسیده‌اند، استفاده از این روش می‌تواند در افزایش توان تولیدی کشور کمک کند.
صفحه قبل | صفحه بعد