06:21 | يكشنبه 13 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ارگانیک

نفت کثیف روسیه به آسیایی‌ها قالب شد
پایگاه خبری راد: شرکت‌های بازرگانی ویتول و یونی پک حدود ۷۰۰ هزار تن نفت آلوده روسیه را که خریداران اروپایی حاضر به قبول آن نشده بودند به آسیا فرستادند.
مذاکرات روسیه برای ازسرگیری صادرات ترانزیتی نفت
پایگاه خبری راد: معاون نخست وزیر روسیه درباره ازسرگیری صادرات نفت از طریق خط لوله ترانزیتی دروژبا با همتای بلاروسی خود مذاکره کرد اما گفت‌وگوها نتیجه بخش نبود.
بلاروس بابت نفت آلوده روسیه خسارت خواست
پایگاه خبری راد: رئیس‌جمهور بلاروس اعلام کرد هزینه خسارت ناشی از نفت آلوده‌ای که از خط لوله دروژبای روسیه دریافت شده، عظیم است و این کشور خواستار جبران خسارت از سوی مسکو است.
ضرر میلیاردی روسیه در بحران آلودگی نفت صادراتی
پایگاه خبری راد: از ۲۰ آوریل صادرات حدود پنج میلیون تن نفت روسیه به مقصد اروپا از طریق خطوط لوله به دلیل آلودگی متوقف مانده است.
مشکل کیفیت نفت روسیه شدت گرفت
پایگاه خبری راد: لهستان و آلمان که خریداران بزرگ نفت روسیه هستند، واردات نفت این کشور از طریق یک خط لوله بزرگ را به دلیل کیفیت ضعیف آن متوقف کردند.
سه اصل مهم در تولید بهترین زعفران جهان
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی خراسان رضوی، بهداشت، کیفیت و راندمان تولید را سه اصل مهم ذکر کرد و گفت: متوسط تولید زعفران در ایران از سطح سه هزار هکتار حدود ۳.۵ کیلوگرم است در حالی که تولیدکنندگان نمونه و برتر ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم برداشت می‌کنند.
"فرشته‌های مرگ" کبد را از کار می‌اندازند
پایگاه خبری راد: بازرس انجمن علمی بهداشت و ایمنی مواد غذایی ایران با تاکید بر این که بارندگی‌های بهاری احتمال رویش قارچ‌های سمی را افزایش می‌دهد، لزوم افزایش آگاهی افراد جامعه به ویژه کودکان در مواجهه با قارچ‌های سمی آمانیتا موسوم به فرشته‌های مرگ در طبیعت را یادآور شد.
پنج محصول کشاورزی مؤثر در تشدید خشکسالی کدامند؟
پایگاه خبری راد: طبق اعلام سازمان ملل متحد، تقریباً پنج میلیارد نفر تا سال ۲۰۵۰ به دلیل تغییرات جوی، با کمبود آب دست و پنجه نرم خواهند کرد.
به مرغ‌های گوشتی هورمون رشد می‌زنند؟
پایگاه خبری راد: یک فعال اقتصادی در صنعت طیور در پاسخ به سوالی در خصوص شایعه خوراندن هورمون رشد به مرغ های گوشتی، با رد این ادعا تصریح کرد: منظور از هورمون در واقع آنتی بیوتیکی است که برای مرغ‌های غیر ارگانیک مصرف می شود که این موضوع صحت نداشته و اساسا با قیمت بسیار بالای هورمون‌ها، اصلا توجیه ندارد.
ارتباطی که هر روز ضعیف‌تر می‌شود...
پایگاه خبری راد: چالش‌هایی که باعث کمرنگ شدن و عدم ارتباط بین بخش صنعت و دانشگاه شده است در میزگردی که با همین عنوان در خبرگزاری ایسنای کردستان برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
تولید ۲ نانوداروی افزایش سیستم ایمنی دام و طیور از عصاره گیاهان دارویی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل یکی از شرکت‌های دارویی گفت: برای اولین بار بر اساس یک طرح تحقیقاتی موفق به تولید دو نانوداروی افزایش سیستم ایمنی در دام و طیور با استفاده از عصاره گیاهان دارویی شده‌ایم.
قاچاق تهدید کننده صنعت دامداری در آذربایجان غربی
پایگاه خبری راد: رئیس خانه کشاورز آذربایجان غربی گفت: قاچاق، ‌صنعت دامداری استان را در معرض خطر قرار داده است.
تولید محصول زیتون باید اقتصادی شود
پایگاه خبری راد: مشاور معاون وزیر و مجری طرح زیتون کشور گفت: مهم‌ترین هدف دفتر زیتون وزارت جهاد کشاورزی اقتصادی کردن تولید این محصول است.
پرتقالی که از پرتغال به ارث رسید
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: زمانی که پرتغالی‌ها جنوب ایران را اشغال کردند میوه‌ای را همراه خود آورند و چون مردم آن را نمی‌شناختند به میوه‌ای که پرتغالی‌ها آوردند معروف شد.
آلوده‌ترین صنعت دنیا بعد از صنعت نفت کدام است؟!
پایگاه خبری راد: صنعت مد بعد از نفت، آلوده‌ترین صنعت دنیا است. میزان گاز گلخانه‌ای که صنعت مد تولید می‌کند از مجموع میزان گاز گلخانه‌ای صنعت کشتیرانی و هواپیمایی بیشتر است. هر ساله نیز هزار تن لباس دور انداخته می‌شود که ۹۵ درصد آن‌ها قابلیت بازیافت دارد ولی با این وجود تولیدکنندگان پوشاک از آن‌ها استفاده نمی‌کنند و مواد جدیدی را تولید و آلودگی بیشتری را به محیط زیست وارد می‌کنند.