09:51 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ارشد

طلسم سرخابی‌ها شکست
نماد برتر- عرضه تدریجی سهام سرخابی‌ها در بازارپایه‌ فرابورس در کنار رفع ابهامات و بندهای مندرج در گزارشات حسابرسی و بازرسی آنها علاوه بر تأثیر در عملکرد آنها مدیریت این دو باشگاه را بهبود می‌دهد.
میلیاردها دلار در جیب دلالان ارز ۴۲۰۰
ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۱۳۹۷ توسط دولت دوازدهم برای کالاهای اساسی تعیین شد. هدف ارز ترجیحی، کمک در راستای معیشت خانوارها و دهک‌های پایین درآمدی بود. به بیانی دیگر، این ارز یارانه‌ای بود که به تأمین مواد اولیه شرکت‌های تولیدی و کالاهای اساسی تعلق می‌گرفت تا به حفظ معیشت و قدرت خرید مردم کمک کند.
"سلیمی زاده"، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شد
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار طی حکمی از طرف رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.
آینده‌ پژوهی صنعت بیمه در یک دهه پیش‌رو
صنعت بیمه مانند سایر صنایع به موجی پیوسته که تغییر در رفتار مشتریان، خدمات ارائه شده توسط شرکت­‌های بیمه و شدیدتر شدن رقابت بین شرکت­‌های بیمه را به همراه داشته است. در این مسیر روندهای مهمی بر صنعت بیمه و آینده آن تاثیرگذار هستند.
«وزمین» آماده رشد مجدد پس از اصلاحی کوچک
در حالیکه بازار سرمایه در روزهای اخیر آماده رشد مجدد شاخص ها در دومین ماه پاییز می شود؛ ایران زمینی ها نیز پس از رشد مناسب شاخص در هفته اول آبان ماه و اصلاحی 3 روزه؛ اولین روز هفته سوم آبان را با سبزی آغاز کردند.
اعتماد؛ مؤلفه بنیادی اثرگذار بر بازار سرمایه
بازار سهام و بازار ابزارهای با درآمد ثابت، هر کدام بازیگران ویژه خود را دارد. اعتماد و اطمینان، مؤلفه کلیدی برای حضور و بقای سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه است.
قیمت‌گذاری دستوری؛ سدی آهنین در برابر پیش‌بینی پذیری اقتصاد
موضوع قیمت‌گذاری یکی از مولفه‌های موثر در پیش‌بینی پذیری اقتصاد بوده که بارها از سوی کارشناسان و سیاست‌گذاران مطرح شده است؛ براین اساس، قیمت‌گذاری دستوری، سمی مهلک برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.
بهترین راه پیشگیری از وقوع پیک ششم کرونا مسؤولیت‌پذیری است
بر اساس آخرین آمار از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموعاً ۵۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۷ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
اثر بازارهای جهانی بر بازارسرمایه؛ مستقیم اما تدریجی
تاثیر بحران‌های جهانی بر بازار سرمایه کشور به علت وجود تحریم‌ها روند پرشتابی ندارد اما اثر تغییرات قیمتی بر بازار کامودیتی‌ها به تدریج در داخل کشور مشاهده می‌شود.
از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی تا تخلیه تومور اقتصادی
با حذف ارز ترجیحی، بازار سرمایه به ­عنوان ویترین بازار مالی کشور، از کاهش رانت و حذف نرخ‌های دستوری و در نهایت شکل‌گیری سرمایه‌گذاری ارزش محور و مبتنی بر تقاضای واقعی برخوردار خواهد شد.
  از پاناما تا پاندورا
تحقیق بر روی اسناد پاناما و استخراج محتوی آن‌ها در ژوئن سال ۲۰۱۵ آغاز شده و ۹ ماه به طول می‌انجامد که سرانجام مجموعه این تحقیق در گزارشی موسوم به اسنادپاناما شامل اطلاعات مالی ۲۱۴ هزار و ۴۸۸ شرکت و ۱۴ هزار و ۱۵۳ موکل شرکت حقوقی پانامایی «موساک فونسکا» افشا شدند.
تکذیب انتساب فایل صوتی خلاف واقع به کارمندان سازمان بورس
در پی انتشار فایل صوتی درباره شرایط بازار سرمایه و انتساب آن به کارمندان سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار، طی اطلاعیه‌ای انتساب صوت مزبور به هر یک از کارکنان این سازمان را رد کرد و محتوای این فایل را خلاف واقع دانست.
آگهی دعوت به همکاری بانک ایران زمین
با استعانت از خداوند متعال بانک ایران زمین به منظور تامین و تکمیل سرمایه انسانی مورد نیاز برای امور طرح و برنامه در واحدهای ستادی ادارات مرکزی براساس ضوابط و مقررات و آئین نامه استخدامی بانک از بین متقضیان واجد شرایط ذیل پس از کسب موفقیت در مصاحبه عمومی و تخصصی، گزینش و معاینات پزشکی با انعقاد قرارداد کار معین و بیمه درمان و بازنشستگی تامین اجتماعی استخدام نماید.
ایران زمین؛ بانکی که سبز بودن را دوست دارد
بی شک یکی از مهمترین وظایف تمامی مجموعه های فعال در بدنه اقتصادی و اجتماعی یک کشور، ترویج فرهنگ دوستی با طبیعت است که این مهم از سوی مدیران بانک ایران زمنی به درستی راهبری می شود.
آسیب‌شناسی رشد نرخ بهره بین بانکی به بازارسرمایه
نرخ بهره بین بانکی در چند ماه اخیر روندی صعودی در پیش گرفته و اکنون در آخرین تغییرات خود به ۱۹ درصد رسیده است. به عقیده کارشناس نرخ بهره بین بانکی درنهایت اثر همگرا بر نرخ سپرده بانکی و از طرفی دیگر واکنشی واگرا به بازارسرمایه دارد.