14:47 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اداره

راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت حذف اقتصاد دستوری
یکی از مهمترین ویژگی­های هر اقتصاد آزادی­، پیش­بینی ­پذیری قیمت‌ها است از این رو دولتمردان کشورمان باید با راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت زمینه اجرای یک اقتصاد آزاد و قیمت‌گذاری مبتنی بر عرضه و تقاضا و خصوصی سازی واقعی را در کشور فراهم کنند.
معاملات بلوک‌ در بورس کالا و بورس انرژی مجاز شد
هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در آخرین جلسه خود انجام معاملات بلوک‌ را با هدف توسعه بورس‌های کالایی برای بورس کالا و بورس انرژی تصویب کرد.
وضعیت کامودیتی‌ها در دوران گذار از کرونا
پس از گذشت بیش از یک سال از اخبار منتشر شده در خصوص همه گیری کرونا و کشف واکسن مناسب و ایمنی بخشی در جوامع، حالا شاهد موج جدیدی از تقاضا در اقتصاد کشورها هستیم؛ روندی که به اعتقاد کارشناسان به شکل‌گیری موج جدیدی از تقاضا در جهان منجر شده است.
تایید افزایش سرمایه بانک ایران زمین
افزایش سرمایه بانک ایران زمین به تأیید حوزه نظارت بانک مرکزی رسید و این موضوع برای اقدامات نهایی به اداره مجوزهای بانکی نهاد ناظر ارسال شده است.
الزام سازمان بورس به بانک ملت برای برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی
پس از بررسی صورتهای مالی 6 ماهه بانک ملت در خصوص تغییرات با اهمیت در اطلاعات مذکور با این شرکت مکاتبه شد.
کنفرانس شفاف‌سازی شرکت‌های پالایشی برگزار می‌‎شود
به‌منظور شفاف‌سازی برخی ابهامات در صورت‌های مالی ۶ ماهه شرکت‌های پالایشی، کنفرانس اطلاع‎‌رسانی این شرکت‌ها برگزار می‌شود.
شاخص بورس تهران در میانه کانال ۱.۵ میلیون واحدی
در جریان معاملات امروز (سه‌شنبه، بیستم و هفتم مهر ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۲ هزار و ۵۵۴ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۴۹ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۳۸۰ واحد افزایش، به رقم ۳۹۸ هزار و ۸۳۴ واحد را به ثبت رساند
از رشد قیمت نفت تا رشد قیمت فلزات پایه
رشد اخیر قیمت نفت که برخی رسانه‌های بین‌المللی از آن به عنوان بحران قیمت انرژی یاد می‌کنند، سبب شد تا قیمت فلزات هم با رشد مناسبی در هفته گذشته مواجه شود.
مدیران دولتی جوان‌گرایی را مدنظر قرار دهند
درخواست جوانان انقلابی از مدیرعامل فولاد مبارکه جناب آقای دکتر طیب نیا؛ اجرای گام دوم انقلاب از فرمایشات مقام معظم رهبری می‌باشد که در دولت جدید به آن توجه بیشتری شده و تمرکز دولت به انجام این دستور به بهترین نحو است.
توضیحات رئیس سازمان بورس درباره دغدغه‌های فعالان بازار
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌منظور شفاف‌سازی و پاسخگویی به موضوعاتی از جمله فروش اوراق دولتی، معاملات الگوریتمی، تغییر مدیریتی در سازمان بورس و موارد دیگری که به‌تازگی به عنوان دغدغه در بین اهالی بازار سرمایه مطرح شده به گفت‌وگو پرداخت.
نظرخواهی از فعالان بازار درباره اساسنامه صندوق "زمین وساختمان"
فعالان بازار سرمایه می‌توانند پیشنهاد و نظرهای خود در ارتباط با پیش‌نویس اصلاحی اساسنامه صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان را به اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.
فروش املاک و مستغلات بانک ایران‌زمین
بانک ایران‌ زمین در نظر دارد املاک مازاد بر نیاز خود را به شرح ذیل با وضع موجود و با شرایط نقد / نقد و اقساط از طریق مزایده عمومی به فروش برساند.
تبدیل ۱۰ هزار تن شکر خام به شکر سفید در " قچار "
شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال قرارداد تصفیه و تبدیل شکر خام به شکر سفید را منعقد کرد.
گزارش سوت‌زن‌ها؛ از اعلام جرم تا گزارش شفافیت
در نیمه نخست سال از میان گزارش‌های ارسالی سوت‌زن‌ها، حدود ۱۰ پرونده به گزارش تخلف یا اعلام جرم منتج و در بررسی بیش از ۳۰ گزارش، در راستای ارتقای شفافیت، ناشر ملزم به ارائه گزارش شفاف‌سازی در سامانه کدال شد و اقدامات پیشگیرانه نظارتی انجام پذیرفت.
گام نخست برای انتشار صورت‌های مالی پالایشی‌ها
نخستین گام برای ابلاغ نرخ نفت خام و بهای فرآورده‌های نفتی به عنوان مواد اولیه صنایع پالایشی با اطلاعیه اخیر وزارت نفت برداشته شد.