00:55 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

احتکار کالا

تخلف 7 شرکت دریافت کننده ارز دولتی در آذربایجان غربی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از تشکیل و ارجاع 7 مورد پرونده تخلف ارزی به ارزش تقریبی 725 میلیارد ریال در استان خبر داد.
 مشکلات اقتصادی با انسجام حل می‌شود
پایگاه خبری راد: یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: برای رسیدن به هم‌افزایی در حل مشکلات اقتصادی باید همه نهادها و بنیادهای موثر در اقتصاد در شورای عالی هماهنگی اقتصادی حضور داشته باشند در این صورت ضمانت اجرای تصمیمات این شورا افزایش می یابد.
کشف بیش از 500 میلیون تومان کالای احتکار شده در زاهدان
پایگاه خبری راد: پاسداران گمنام امام زمان(عج) سازمان اطلاعات سپاه سیستان وبلوچستان موفق شدند ۴ انبار بزرگ جدید از اقلام احتکار شده را در زاهدان کشف کنند.
بازار ثانویه ارز باعث بالا رفتن هزینه تولید شد
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و مدیر مسئول مجله معرفت اقتصاد اسلامی با بیان اینکه بازار ثانویه ارز باعث بالا رفتن هزینه تولید شده است، گفت: با شرایط موجود اقتصادی و ادامه این روند پیش بینی‌ می‌شود که قیمت پراید به 50میلیون تومان نیز برسد.
معادن که باید در مازندران بساطشان را جمع کنند
پایگاه خبری راد: دادستان مرکز مازندران گفت: در بازدید از دریاچه "ولشت" و معدن پایین دست آن متوجه شدیم ایرادات و اشکالاتی در کارکرد این معدن وجود دارد و البته خدماتی هم در حال انجام است که نباید نادیده گرفت.
محورهای ۱۴ گانه استیضاح شریعتمداری
پایگاه خبری راد: حدود ۶۰ نماینده مجلس استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت را در ۱۴ محور امضا و جهت رسیدگی به هیات رییسه مجلس ارجاع دادند.
انبار می‌کنند یا احتکار؟
پایگاه خبری راد: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه باید میان انبارداری و احتکار کالا تفاوت قائل شویم، گفت: سیستم توزیع وقتی با محدودیتی در تامین کالای مورد نیاز مواجه می‌شود، ناچار است کالا را با وقفه وارد بازار کند تا تعادل واقعی عرضه و تقاضا شکل بگیرد.
کشف ۷۰۰۰ تن کاغذ احتکار شده با ارز دولتی/ پلمب ۱۱ سوله و ۶ انبار
پایگاه خبری راد: ۱۱ سوله و شش انبار که بیش از ۷۰۰۰ تن کاغذ وارد شده با ارز دولتی و مواد شیمیایی پیش ساز ظروف یکبار مصرف در آن احتکار شده بود با حضور رئیس پلیس پایتخت پلمب شد.
افزایش ۱۶ درصدی قیمت نهاده‌های دامی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: قیمت نهاده‌های دامی ۱۶ درصد افزایش داشته است.
کالاهای مورد نیاز عموم نباید احتکار شود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت معدن و تجارت، تصریح کرد: کالاهای مورد نیاز عموم مردم که ممکن است با ارز دولتی وارد کشور شده به هیچ وجه نباید مورد احتکار و اختفا قرار گیرد.
 نظارت‌ها و برخورد قانونی باید مانع از احتکار کالا شود
پایگاه خبری راد: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: روند نظارت و برخورد قانونی باید به گونه‌ای باشد که از احتکار جلوگیری شود.
 احتکار کالا توسط برندهای معروف در تهران
پایگاه خبری راد: معاون استاندار تهران با تاکید بر لزوم نظارت همه جانبه بر عرضه کالا در بازار با توجه به نوسانات به وجود آمده، گفت: برخی برندهای معروف، کالاها را در انبارهای تهران احتکار کرده‌اند که باید با چنین اقداماتی برخوردهای قاطعی صورت بگیرد.
سه تخلف ارزی به ارزش 83 میلیارد تومان در البرز
پایگاه خبری راد: مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از بررسی سه پرونده ارزی در استان البرز خبر داد و گفت: این پرونده‌ها به دریافت معادل ریالی 57 میلیارد تومان "وون" کره و "یوان" چین و 5 میلیون یورو ارز دولتی برای واردات مربوط می‌شود و به علت عدم ارائه مدارک گمرکی در دست بررسی است.
لیست کالاهای مشمول مبارزه با احتکار و اختفا اعلام شد
پایگاه خبری راد: ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفا وزارت صنعت، معدن و تجارت لیست ۱۰ گروه کالاهای هدف مشمول طرح جلوگیری از احتکار و اختفا را معرفی و اعلام کرد که همه این کالاها پس از ترخیص از گمرکات یا تولید داخلی در انبارهای ثبت شده در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا نگهداری می‌شوند.
خط و نشان سازمان حمایت به محتکران قطعات یدکی خودرو
پایگاه خبری راد: در حالی که برخی خبرها از احتکار قطعات یدکی خودرو و عدم عرضه آن به بازار حکایت دارد، معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هشدار داد در صورت مشاهده احتکار با این موضوع برخورد می‌شود.