12:49 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اجناس

به جای مرغ و تخم مرغ به شغل پایدار فکر کنیم
نماد برتر- یک کارشناس حوزه کار معتقد است با توجه به شرایط اقتصادی حاضر به جای پرداختن به مقوله مرغ و تخم مرغ و تزریق یارانه هایی که سودی در بازار کار و تولید ندارد، باید به سمت تامین کالاهای اساسی سبد خانواده ها به شکل غیرنقدی برویم و یارانه ها را در مسیر ایجاد اشتغال پایدار هزینه کنیم.
افزایش ۵۰ تا ۷۰ درصدی قیمت برخی از اقلام آجیل و خشکبار
نماد برتر- رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به اینکه قیمت برخی از اقلام آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته با افزایش ۵۰ تا ۷۰ درصدی مواجه شده است، گفت: اگرچه امسال تولیدات خوبی داشتیم اما برخی از تولیدکنندگان محصولات خود را به دلیل تغییرات قیمت عرضه نمی کنند.
برنامه‌هایی برای برخورد با گران فروشی داریم
نماد برتر- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اعلام کرد که راهکارهای مناسبی برای کاهش و جلوگیری از گران فروشی در نظر داریم تا هیچ حقی اجحاف نشود.
اشتباه نکنید! این قیمت‌ها به تومان است
نماد برتر- اگر یک میلیارد داشتید با آن چه می‌کردید؟ شاید به خرید یک خانه کوچک در فلان منطقه‌ یا خرید زمینی در حاشیه شهر فکر کنید و شاید داشتن یک میلیارد با وجود درآمدهای پایین و تورم بالایِ این روزها رویایی دست‌نیافتنی باشد و اصلا به داشتن آن فکر هم نکنید.
دستمزد کارگران به تناسب رشد قیمت ها افزایش یابد
نماد برتر- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی شناور شدن دستمزد کارگران را خواستار شد و گفت: در شرایطی که رشد قیمت کالاهای اساسی و افزایش قیمت محصولات تولیدکنندگان را شاهد هستیم شایسته نیست که دستمزد کارگران ثابت بماند.
 عامل اصلی گرانی‌های اخیر چیست؟
نماد برتر- اصناف و دستگاه‌های نظارتی، نوسانات نرخ ارز را متهم اصلی گران شدن اقلام مختلف در ماه‌های گذشته می‌دانند.
طرح یک فوریتی کالاهای اساسی اولین گام برای رسیدن به داد مردم است
نماد برتر- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از وضعیت عمومی اقتصادی و معیشتی گفت: بررسی طرح یک فوریتی کالاهای اساسی تا پایان این هفته به پایان می‌رسد و اگر هفته آینده در دستور قرار بگیرد اولین گام برای رسیدن به عدالت اجتماعی را برخواهیم داشت.
تعطیلی ۲۳ درصد از واحدهای نوشت افزار فروشی در اراک
نماد برتر- رئیس اتحادیه کتابفروشان، لوازم التحریر و لوازم مهندسی اراک گفت: 23 درصد از واحدهای نوشت افزارفروشی در اراک تعطیل شده اند.
شرکت کنتورسازی قزوین؛ به‌وقت خاموشی...
نماد برتر- شرکت کنتورسازی یکی از واحدهای تولیدی فعال در قزوین بود که در سطح ملی نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت اما با خصوصی‌سازی همه‌چیز به‌یک‌باره تغییر کرد. پس‌ازآن بود که حقوق کارگران پرداخت نشد و تعداد آنان از ۸۰۰ به ۱۰۰ نفر رسید و کارگران برای اینکه صدایشان به گوش مسئولین برسد بارها مقابل استانداری قزوین تجمع کردند؛ ۲ سال پیش هم در پایان اسفند سفره خالی خود را جلوی استانداری پهن کردند.
میوه از سبد غذایی بسیاری از خانواده‌ها حذف شده است
نماد برتر- پری به دلیل از دست دادن همسرش سرپرستی خانواده را به عهده دارد، او با اشاره به اینکه در بسیاری موارد توان خرید میوه تازه برای فرزندانش را ندارد؛ می‌گوید: سه پسر ۱۰،۹ و ۱۵ساله من مثل همه بچه‌هایی که در سن رشد هستند، علاقه زیادی به میوه دارند ولی از توان مالی من خارج است که برای آنها میوه تازه بخرم چه برسد به خرید نوبرانه فصل‌ها.
شناسه کالا چگونه جلوی سودجویی‌ها را می‌گیرد؟
نماد برتر- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه طرح شناسه کالا جلوی بسیاری از سودجویی‌ها را می‌گیرد، گفت: با اجرای طرح شناسه کالا همه باید کالا را با شناسه دریافت کنند و مشخص باشد کالا را به چه کسانی عرضه کردند، اما تا پیش از اجرای این طرح این موارد مشخص نبود.
ضربه فنی بازار مهر در زمین کرونا
نماد برتر- هرسال این روزها، در آستانه بازگشایی مدارس، فصل خرید لوازم التحریر، کیف، لباس مدرسه و ذوق زدگی دانش آموزان برای خریدهای مدرسه ای جدید بود، آنها گاهی حتی یک ماه زودتر وسایل خود را تهیه کرده و ماه پایانی تابستان را به ذوق استفاده قریب الوقوع از این وسایل می‌گذراندند.
نابسامانی در بازار پکیج و آبگرمکن
نماد برتر- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از نابسامانی در بازار پکیج خبر داد و گفت: اخیرا نامه‌ای به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای جلوگیری از صادرات پکیج ارسال کردیم، چرا که در حال حاضر تولید کفاف مصرف‌کننده را نمی‌دهد و صادرات حتی برای ارزآوری هم نباید انجام شود.
عزیمت کشتی ایرانی حامل آلومینا از ونزوئلا
نماد برتر- خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داده یک کشتی ایران که محموله ای برای سوپرمارکت ایرانی به ونزوئلا برده بود، پس از بارگیری یک محموله آلومینا به سمت اقیانوس آتلانتیک حرکت کرد.
فکری به حال ترخیص کالاهای موجود در گمرک قشم کنید!
نماد برتر- مناطق آزاد با هدف تسهیل در روند ورود و خروج کالاها و پرهیز از تشریفات گمرکی، معافیت‌های مالیاتی و کمک به اقتصاد محلی، تسهیل تولید و اشتغال راه‌اندازی شدند.