12:27 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آب و خاک

بهره برداری از طرح های ملی وزارت جهاد کشاورزی از فردا
نماد برتر- بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور فردا پنجشنبه با فرمان رئیس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس آغاز می‌شود.
جزییات افتتاح ۹ طرح آبی و برقی تا انتهای سال جاری
پایگاه خبری راد: آخرین اخبار حاکی است تا پایان سال جاری ۲۲۷ پروژه آبی و برقی به ارزش ۳۳هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان افتتاح و سه پروژه نیز به ارزش ۴۳ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.
انتخاب لرستان به عنوان پایلوت دفتر فائو در کشور
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از انتخاب این استان به عنوان پایلوت دفتر فائو در کشور خبرداد.
فریب نخورید؛ بحران کمبود آب ادامه دارد
پایگاه خبری راد: بارندگی‌های امسال میانگین حجم ذخیره سدهای کشور را افزایش داد و تا ۸۲ درصد حجم مخازن را پر کرد اما بارندگی‌ها مشکل کمبود آب کلان شهرها را حل نکرده است. به همین دلیل باید گفت مدیریت مصرف آب تنها محدود به دوره خشکسالی و کم‌آبی نیست و حتی در بارش‌های مناسب نیز باید در مدیریت مصرف آب جدی بود. مصرف آب کلان شهری کشور هر ساله رو به افزایش است و بحران کم‌آبی آینده کشور را تهدید می‌کند.
تولید غذا برای ۳۰۰ میلیون نفر امکان‌پذیر نیست
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: تصورات برخی مبنی بر این‌که می‌توانیم برای ۳۰۰ میلیون نفر هم غذا تولید کنیم نادرست است.
جزییات افتتاح چهار طرح توسعه منابع آب و خاک
پایگاه خبری راد: از سال ۱۳۹۳ اجرای طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در ۱۲ استان مرزی کشور در قالب ۶۱ طرح و ۱۲۰ پروژه با هزینه کردی بالغ بر ۲۷۰ هزار میلیارد ریال، سرعت یافت. در این راستا طرح‌های توسعه منابع آب و خاک استان آذربایجان‌غربی شامل ۸ پروژه در قالب ۴ طرح فردا با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح خواهد شد.
محصولاتی خوشمزه‌ اما بدون بسته‌بندی شیک صادراتی
پایگاه خبری راد: حوزه کشاورزی یکی از مزیت‌های مهم اقتصادی در خراسان شمالی است و وجود ظرفیت‌های مهم در این حوزه می‌تواند زمینه بسیار مهمی برای صادرات محور کردن خراسان شمالی برای ارسال محصولات کشاورزی به کشورهای هدف و همچنین محقق کردن شعار رونق تولید باشد، اما وجود زیرساخت‌های معیوب در این حوزه سبب شده تا صادرات محصولات کشاورزی در این استان به کشورهای دیگر چندان چشم گیر نباشد.
آمادگی جهاد دانشگاهی برای طراحی خودروهای هیبریدی/ ارتقای بهره‌وری ذخایر ژنتیک بومی
پایگاه خبری راد: نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی- پژوهشی میان جهاد دانشگاهی و سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (۳۰ اردیبهشت) در زمینه اجرای طرح‌های ملی و ارتقای امنیت غذایی برگزار شد.
حواشی اجرای یک پروژه بدون در نظر گرفتن الزامات زیست‌محیطی
پایگاه خبری راد: مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز بر ضرورت رعایت الزامات زیست محیطی در محور هشتگرد- طالقان تاکید کرد.
ضرورت نوسازی و افزایش ظرفیت در خطوط لوله نفت ایران
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بر ضرورت نوسازی و افزایش ظرفیت خطوط لوله انتقال نفت خام و فرآورده کشور تاکید کرد.
چرا کشاورزان علاقه‌ای به بیمه اراضی ندارند؟
پایگاه خبری راد: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: به دلیل خرده مالکی بودن اکثر اراضی در مازندران، بیمه محصولات کشاورزی با استقبال زیادی روبرو نبوده و کمتر از ۱۰ درصد اراضی زراعی و باغی مازندران بیمه هستند.
پایش آب‌های زیرزمینی به‌کمک رادیوایزوتوپ‌ها
پایگاه خبری راد: آب‌های زیرزمینی، از مهم‌ترین منابع آبی برای هر کشوری به‌حساب می‌آیند و توجه به پویایی و تغذیه مناسب آن‌ها در طول زمان، از اهمیت بالایی برخوردار است. پژوهشگران ایرانی در این راستا، از رادیوایزوتوپ طبیعی موجود در آب استفاده کرده‌اند.
خرمای ایرانی نیازمند تقویت بیشتر خاک‌ها
پایگاه خبری راد: ایران، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خرما در جهان است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که خاک نخلستان‌ها بایستی برای حاصلخیزی، بیشتر مورد توجه قرار گیرد. محققان کشور بدین منظور از گوگرد و کودهای طبیعی استفاده کرده و نتایج مفیدی گرفته‌اند.
تغییرات اقلیمی مهمترین معضل بخش کشاورزی است
پایگاه خبری راد: نماینده سازمان خوار بار جهانی (F.A.O) در ایران گفت: مهمترین معضلات حوزه آب و خاک و کشاورزی کاهش سطح آبهای زیرزمینی، شوری خاک و تغییرات اقلیمی است.
راه ارتباطی 88 روستای لرستان همچنان قطع است
پایگاه خبری راد: روستای سیلزده لرستان درگیر مشکلات و مسائلی از جمله خاموشی و تخریب راهها هستند با وجود آنکه خیلی از مشکلات برطرف شده آب و غذای کافی به مردم این منطقه رسیده و در اختیارشان هست اما هنوز مشکلات عمرانی دارند.