10:00 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش مصرف

سه اصل مهم در تولید بهترین زعفران جهان
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی خراسان رضوی، بهداشت، کیفیت و راندمان تولید را سه اصل مهم ذکر کرد و گفت: متوسط تولید زعفران در ایران از سطح سه هزار هکتار حدود ۳.۵ کیلوگرم است در حالی که تولیدکنندگان نمونه و برتر ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم برداشت می‌کنند.
افزایش تعرفه برق تمامی مشترکان از اول اردیبهشت‌ماه
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به طرح‌های تشویقی وزارت نیرو برای کاهش میزان مصرف برق بخش خانگی در ایام پیک مصرف تابستان، گفت: در صورت صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در میزان برق مصرفی، ۲۰ تا ۳۰ درصد از مبلغ صورتحساب مشترکان کاهش می‌یابد.
لغو ممنوعیت صادرات سیب آذربایجان غربی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز صادرات سیب درختی در آذربایجان غربی خبر داد.
۸ اپلیکیشن برتر پخش فیلم در گوشی های اندرویدی
پایگاه خبری راد: این گزارش به مرور و معرفی نرم افزارهای پخش ویدئو در موبایل می‌پردازد که کیفیت و امنیت قابل قبول و مناسبی را برای کاربران گوشی‌های هوشمند به ارمغان می‌آورد.
اجرای طرح جامع زراعت در حوضه دریاچه ارومیه
پایگاه خبری راد: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح جامع زراعت به منظور احیای دریاچه ارومیه در ۹ شهرستان حوضه آبریز این پهنه آبی در حال اجراست.
پنج محصول کشاورزی مؤثر در تشدید خشکسالی کدامند؟
پایگاه خبری راد: طبق اعلام سازمان ملل متحد، تقریباً پنج میلیارد نفر تا سال ۲۰۵۰ به دلیل تغییرات جوی، با کمبود آب دست و پنجه نرم خواهند کرد.
یک ساعت خاموشی برای حفظ زمین
پایگاه خبری راد: همزمان با رویداد "ساعت زمین"، وزارت نیرو ضمن همراهی با این اقدام جهانی از عموم مردم ایران خواست تا با خاموش کردن لامپ‌ها و وسایل برقی غیرضروری در این ساعت، در این رویداد بین‌المللی شرکت کنند.
واردات سیگار صفر ماند؛ با قاچاق چه باید کرد؟
پایگاه خبری راد: طبق گزارش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردات سیگار که در دو ماهه نخست امسال صفر شده بود، در طول سال گذشته ثابت مانده که نشان می‌دهد همه سیگارهایی که از خردادماه به ایران وارد شده قاچاق هستند.
تدبیر دولت برای کاهش مصرف بنزین
پایگاه خبری راد: استفاده از CNG در سبد مصرف، موضوعی تازه در دستگاه‌های متولی نیست، اما تأکید روی این موضوع می‌تواند سرفصلی تازه در ادبیات سودبری از حامل‌های جدید انرژی و حتی کاهش مصرف بنزین در کشور که مدتی است باعث دغدغه مسئولان شده باشد.
مهم‌ترین وقایع آب و برق در سال۹۷
پایگاه خبری راد: سال ۹۷ با درخواست کمک وزیر نیرو از مردم برای گذر از تنش‌های آبی شروع شد، سالی که پر از تنش و بحران برای وزارت نیرو بود به‌گونه‌ای که طبق گفته خود مسؤولان آبی در ۵۰ سال گذشته وضعیت منابع آبی بی سابقه بوده در بخش برق نیز پس از گذشت سال‌ها با جداول خاموشی روبرو شدیم که فشار سنگینی را به وزارت نیرو تحمیل کرد.
راه نجات ایران از گودال بی‌آبی
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه آب، گفت: با توجه به اهمیت بهره‌وری در بخش کشاورزی لازم است که توجه ویژه‌ای به این حوزه شود، چرا که تنها در این شرایط می‌توان میزان مصرف آب در ایران را مدیریت کرد؛ در غیر این صورت در آینده با چالش‌های متعددی مواجه خواهیم شد.
عرضه نانو عایق‌هایی که موجب کاهش مصرف انرژی در تابستان و زمستان می‌شود
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های فناور به نانو عایق‌هایی دست یافتند که موجب کاهش سیستم گرمایشی و سرمایشی در تابستان و زمستان می‌شود، ضمن آنکه به دلیل عمر مفید بالا، قابل استفاده در نمای ساختمان است.
ایران در حسرت آب می‌ماند؟
پایگاه خبری راد: وضعیت منابع آبی ایران شرایط بدتری را نسبت به گذشته تجربه می‌کند، به‌گونه‌ای که بهبود بارش‌ها نیز نمی‌تواند راه‌گشا حل این تنش باشد و باید یک مدیریت و اتحاد جدی برای حل این مشکل به‌وجود آید.
در سیاست بازگرداندن کوپن تجدیدنظر شود
پایگاه خبری راد: یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است همانطور که تجربه ماه‌های گذشته نیز نشان می‌دهد توزیع کالاهای اساسی به شکل سهمیه‌بندی نتیجه بخش نیست و باید در این سیاست تجدیدنظر شود.
حمل‌ونقل عمومی رایگان؛ آن سوی سکه
پایگاه خبری راد: حمل‌ونقل عمومی، ستون فقرات هر شهری در هر کجای جهان است. بدون سیستم حمل‌ونقل کارآمد، روند توسعه بسیار کند خواهد بود. بنابراین، برای هر اقتصادی یک عنصر حیاتی است که باید دائما به روز شود.