04:56 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قطعات

عرضه خودرو در بورس، از شروط مجلس برای واردات
ماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شرایط چهارگانه واردات خودرو در طرح ساماندهی صنعت خودرو را تشریح کرد.
تولید روزانه ایران خودرو در مرز سه هزار دستگاه/ فاصله ۴۰ هزار دستگاهی تا شکستن رکورد سال گذشته
نماد برتر- با عبور تولید روز گذشته گروه صنعتی ایران خودرو از مرز دوهزار و ۹۵۰ دستگاه خودرو که تمامی این سبد تولیدی اختصاص به خودروهای داخلی دارد، رکورد تاریخی در استقلال تولید در صنعت خودروی کشور به ثبت رسید. این عدد فراتر از هدفگذاری بوده است.
محبی نژاد: اصلاح شیوه قیمت‌گذاری و تامین نقدینگی لازمه جهش تولید است
نماد برتر- به دنبال اشاره مقام معظم رهبری به عدم تحقق حقیقی شعار جهش تولید در سال جاری و بهره‌گیری از توان قطعه‌سازان داخلی در افزایش تولید خودرو، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی معتقد است که با حل موانع و مشکلات صنعت قطعه‌سازی به عنوان موتور محرکه صنعت خودروسازی و همچنین اتحاد و ثبات رویه در مجموعه تصمیم‌گیران کشور، قطعا چرخ صنعت خودرو مجدد به حرکت در خواهد آمد و شاهد جهش تولید با کیفیت خواهیم بود.
درپی "طرح ساماندهی بازار خودرو" مجلس شورای اسلامی
نماد برتر- واردات خودرو بدون انتقال ارز و صادرات خودرو و قطعه به شرط امکان، بازار را متعادل خواهد کرد
معیار ۱۹گانه ارزیابی ماشین آلات و قطعات شرکت‌های دانش بنیان تدوین شد
نماد برتر- از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معیارهای بررسی نوزده گانه ارزیابی تجهیزات آزمایشگاهی، قطعات و ماشین آلات ساخت و تولید تدوین شد.
اقدامات دو ساله سایپا در رونق تولید / برنامه بومی سازی و هدف سال جاری
نماد برتر- مدیرعامل سایپا با اشاره به اقدامات دو ساله گروه در رونق تولید از برنامه بومی سازی بیش از ۸۰ قطعه با همکاری وزارت دفاع، نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش و هدف سال جاری خبر داد.
پیش بینی آثار مثبت مشوق های جدید خودروسازان در طرح منتظر رای سران قوا
نماد برتر- درحالی طرح جهش تولید خودرو منتظر رای شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه است که آثار مثبت مشوق های جدید خودروسازان ، پیش بینی شد .
درخواست تولیدکنندگان از وزیر صنعت برای جلوگیری از ترخیص لوازم خانگی بوش
نماد برتر- دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) نسبت به احتمال ترخیص لوازم خانگی برند خارجی بوش اعتراض کرده و از وزارت صمت خواسته که دستور ویژه‌ای در خصوص جلوگیری از ترخیص این گونه محموله‌ها و نظارت کافی جهت اجتناب از تکرار موارد مشابه صادر کند.
چرا خودروهای ایرانی در خارج مشتری دارند؟
نماد برتر- عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید نه تنها انتشار آمار صادرات خودروهای ایرانی به خارج از کشور عجیب نیست که حتی بسیار پایین‌تر از ظرفیتی است که در این حوزه وجود دارد.
برندهای چینی برای گرفتن بازار هواوی دندان تیز کردند!
نماد برتر- شرکتهای تولیدکننده گوشی تلفن همراه نظیر شیائومی، اوپو و Vivo در حال تحرکاتی برای گرفتن سهم بازار شرکت هواوی تکنولوژیز هستند که زنجیره تامینش بر اثر تحریمهای آمریکا مختل شده است.
افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در نیمه دوم سال و برآورد مثبت از سه ماه پایانی
نماد برتر- پژوهشکده پولی و مالی بانک مرکزی با اشاره به اثر چند عامل از رشد ۲۰ درصدی تولید خودرو و قطعات در مهر سال جاری و احتمال تداوم روند بهبود تا سه ماه پایانی سال خبر داد.
جزئیات نحوه فعالیت صنوف از شنبه در تهران
نماد برتر- میزان ذخایر ارزی ترکیه به حدود ۴۰ میلیارد دلار رسید. براساس مصوبات جدید ستاد ملی کرونا از روز شنبه فقط مشاغل سطح یک مجاز به فعالیت هستند و همین مشاغل نیز برای فعالیت باید نکاتی را در نظر داشته باشند.
ترخیص لوازم خانگی "بوش" داد تولیدکنندگان را درآورد!
نماد برتر- سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ضمن اعتراض به بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) که به مجوز واردات لوازم خانگی شرکت بوش اعتراض نکردند، گفت: با وجود اینکه ماه‌ها طول کشیده تا به مواد اولیه و قطعات لوازم‌خانگی ارز تخصیص داده شود و همه تولید کنندگان از عدم تخصیص و تأخیر در تخصیص ارز گله‌مند هستند، ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی خارجی در آستانه ترخیص است.
۸۴ درصد خرید فولاد مبارکه در نیمه نخست سال از داخل تامین شده است
نماد برتر- معاون خرید فولاد مبارکه گفت: میزان مبلغ خرید در ۶ ماهه اول سال بالغ بر ۲۷.۳ هزار میلیارد تومان بوده که ۹ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته و ۸۴ درصد مبلغ خرید از داخل انجام شده است.
رعایت نکنید پلمب مغازه واحدهای متخلف صنفی قطعی است
نماد برتر- اتاق اصناف مرکز قم در خصوص تعطیلی همه گروه‌های شغلی به غیر از مشاغل گروه یک، با صدور اطلاعیه ای هشدار داد: با واحدهای صنفی متخلف بدون تذکر و صدور اخطار قبلی برخورد و این اماکن پلمب می شود.