19:46 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سیستم عامل

با مستندات، حمله سایبری روز گذشته را از مراجع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمله سایبری روز گذشته به تاسیسات ارتباطی کشورمان و دفع آن گفت: تصمیم داشتند از طریق نفوذ به یکی از سرورهای پابلیک موجود در بستر اینترنت برای ارائه خدمات به زیرساخت‌های داخلی دسترسی بگیرند که این نفوذ شناسایی و کدگذاری شده بود و متوجه بودیم که این را برای روز مبادا گذاشته بودند و اکنون با مستندات، این اقدام وقیح را از مراجع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم.
آهنگ‌های شازم را در اینستاگرام استوری کنید
پایگاه خبری راد: اینستاگرام اعلام کرده است که به کاربرانش اجازه می‌دهد آهنگ‌های مورد علاقه خود را در اپلیکیشن شازم به صورت مستقیم استوری کنند.
توییتر باز هم دستخوش تغییرات جدیدی می‌شود؟
پایگاه خبری راد: توییتر به نظر می‌رسد درحال آزمایش قابلیت جدیدی است که به‌واسطه آن تازه‌ترین پست‌های منتشر شده در ابتدای صفحه قرار می‌گیرد.
تم تاریک به مایکروسافت آفیس نیز اضافه شد
پایگاه خبری راد: مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که تم تاریک (dark mode) از هم‌اکنون برای کاربران نرم افزار آفیس که از سیستم عامل مک‌اواس استفاده می کنند، در دسترس قرار گرفته است.
استقبال از نسخه جدید iOS ۱۲ رکوردشکنی کرد
پایگاه خبری راد: تیم کوک در جریان برگزاری رویداد رونمایی محصولات جدید اپل اعلام کرد که هم‌اکنون بیش از ۶۰ درصد از دستگاه‌های این شرکت از نسخه جدید سیستم‌عامل iOS ۱۲ استفاده می‌کنند.
۱.۵ میلیارد نفر از ویندوز استفاده می‌کنند
پایگاه خبری راد: به گفته مایکروسافت، تقریبا ۱.۵ میلیارد نفر هم‌اکنون از سیستم‌عامل ویندوز روی دستگاه‌های الکترونیکی و رایانه خود استفاده می‌کنند.
اپل راه نفوذ پلیس به آیفون را بست
پایگاه خبری راد: اپل توانسته است در آخرین نسخه از سیستم عامل آی‌اواس دسترسی تمامی ابزارهای نفوذ به گوشی‌های آیفون را به شدت محدود و قطع کند.
"پای" اندروید همچنان عقب‌تر از سایر نسخه‌ها!
پایگاه خبری راد: آمار توزیع نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید در ماه جاری میلادی نشان می‌دهد که جدیدترین نسخه آن یعنی اندروید پای هنوز نتوانسته است جایی برای خود دست و پا کند.
کدام گوشی‌های سونی به‌روزسانی اندروید پای را دریافت می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: سونی به تازگی با انتشار یک فهرست، از گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده خود که جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید پای (۹.۰) را دریافت می‌کنند، نام برده است.
دسترسی هکرها با iOS.۱۲ به اطلاعات شخصی کاربران آیفون
پایگاه خبری راد: محققان امنیتی به تازگی از یک آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی در جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل iOS.۱۲ خبر داده‌اند.
رمزنگاری اطلاعات شخصی کاربران اندرویدی توسط گوگل
پایگاه خبری راد: گوگل اعلام کرده است که تمامی اطلاعات و داده‌های خصوصی کاربران که به صورت خودکار و اتوماتیک بر روی خدمات ابری اندرویدی ذخیره می‌شوند، رمزنگاری خواهند شد.
مرورگرهای اینترنتی به کدام اطلاعات شما دسترسی دارند؟
پایگاه خبری راد: مرورگرهای اینترنتی برخلاف تصور عموم مردم، اطلاعات گسترده‌ای از کاربران و دستگاه‌های الکترونیکی آن‌ها جمع‌آوری می‌کنند.
استقبال ۵۰ درصدی کاربران از سیستم عامل iOS.۱۲
پایگاه خبری راد: گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که نیمی از دستگاه‌های اپل به iOS.۱۲ به‌روزرسانی شده‌اند.
چگونه اندروید بازار سیستم عامل‌های موبایل را قبضه کرد؟
پایگاه خبری راد: با توجه به آنکه در سال‌های اخیر تنها دو سیستم‌عامل اندروید و iOS بر بازار گوشی‌های هوشمند تسلط پیدا کرده‌اند، این گزارش به بررسی تحولاتی که در سال‌های اخیر بر میزان توزیع، پراکندگی و تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل موبایل می‌پردازد.
محرومیت ۳۲ میلیون اندرویدی از مرورگر گوگل کروم
پایگاه خبری راد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به تغییرات جدید گوگل ۳۲ میلیون کاربر دستگاه و گوشی هوشمند اندرویدی، قادر نخواهند بود از مرورگر اینترنتی گوگل کروم استفاده کنند.