12:46 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

برچسب

در شناسایی نخبگان غفلت شده است
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه در مورد ساز و کار فعلی شناسایی نخبگان و اشکال در این تشخیص، اظهار کرد: هدف مشخصی که در شناسایی نخبگان دنبال می‌شود اثرگذاری ملی است و در این مهم غفلت شده و آیتم‌هایی همچون رتبه در کنکور ملاک انتخاب بوده در حالیکه باید فعالیت اثربخش را ملاک نخبگی دانست و از آن افراد حمایت کرد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای ابتدایی مرداد
پایگاه خبری راد: جلوگیری از تحرک مرغ‌ها در ساعات گرم روز، رنگ آمیزی کندوها برای کاهش اثر گرمای هوا به رنگ‌های سفید یا زرد و مبارزه با سفیدک سطحی در باغات انگور از توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای ابتدایی مردادماه است.
بلعندگان برق را مدیریت کنید
پایگاه خبری راد: بر اساس آمار، وسایل سرمایشی یک سوم از کل مصرف برق کشور و با عبارت بهتر ۲۱ هزار مگاوات را به خود اختصاص داده که این میزان برابر با مصرف کل چهار کشور همسایه ایران است.
میزان محبوبیت کالاهای ایرانی در دنیا+ نمودار
پایگاه خبری راد: میزان محبوبیت کالاهای "ساخت ایران" طی سال گذشته در کشور پاکستان با ۴۱ درصد، بیشترین و در کشور فرانسه با ۳ درصد، کمترین بوده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی تیر
پایگاه خبری راد: مبارزه با آفت کنه در باغات میوه، نصب تله‌های نوری در مزارع گوجه فرنگی، در نظر گرفتن منابع آبی در نزدیکی زنبورستان و تامین پوشش سقف استخرهای پرورش ماهی سردآبی جهت جلوگیری از گرم شدن آب و آفتاب سوختگی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای امروز تا روز سه‌شنبه ( ۲ مرداد) صادر شده است.
۴محموله وارداتی برنج مرجوع شد/واحد مجاز تولید شیر الاغ نداریم
پایگاه خبری راد: مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از تدوین سند جامع ایمنی غذا و تعریف نهاد ملی ایمنی غذا برای کنترل سلامت مواد غذایی از مزرعه تا سفره خبر داد.
از انتقال کندوها به جای خنک تا آبیاری شبانه در مناطق شور
پایگاه خبری راد: مبارزه با سفیدک سطحی در باغات سیب، جلوگیری ازسوزاندن بقایای گیاهی گاه و کلش، جابجایی کندوهای عسل و انتقال آن‌ها به مناطق خنک‌تر و آبیاری شبانه به ویژه در مناطق شور از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که با توجه به افزایش دما از سوی اداره هواشناسی کشاورزی ارایه شده است.
کشاورزی سنتی دستش به خون تنوع زیستی آغشته است
پایگاه خبری راد: تراریخته بودن یک گیاه نمی تواند دلیل بر آسیب رساندن آن به محیط زیست باشد، هیچ محصولی به صورت تراریخته در ایران تولید و روانه بازار نمی‌شود و کشاورزی سنتی دستش به خون تنوع زیستی آغشته است است از جمله مباحث مطرح شده در کارگاه یک روزه ایمنی محصولات تراریخته بود.
مهاجرت به کلان شهرها و رابطه آن با ازدواج سفید
پایگاه خبری راد: یک روانشناس با اشاره به آمار بالای طلاق، تنها ماندن افراد مطلقه و هجوم افراد جویای کار در کلان شهرها گفت: این موارد شرایط را برای هم خانه شدن و هم باشی زیاد کرده و یکی از علل گسترش این پدیده بویژه در کلان شهرها وجود این سه عامل است.
مخالفت آمریکا با قطعنامه "تغذیه با شیر مادر" و حیرت مقامات بهداشتیِ جهان
پایگاه خبری راد: قطعنامه‌ای که برای تشویق شیردهی مادران در بهار امسال در ژنو برای مجمع جهانی بهداشت سازمان ملل تهیه شده بود و انتظار می‌رفت به راحتی و سرعت با موافقت صدها نماینده کشورهای مختلف به تایید برسد با مخالفت ایالات متحده روبرو شد.
از مشتری اصرار، از جایگاه‌دار انکار!
پایگاه خبری راد: قصه فروش آب و هوا همراه بنزین تمامی ندارد و عمر آن شاید با عمر عرضه سوخت در کشور برابری کند. مردم همواره در بازه‌های زمانی مختلف بر کم‌فروشی در برخی جایگاه‌های بنزین اصرار داشته و گله‌مند بوده‌اند و در مقابل، مسئولان این موضوع را انکار و تکذیب کرده اند و دلایل امکان پذیر نبودن این ادعا را برشمرده‌اند.
مصرف برق خانگی در ایران 3.5 برابر استاندارد جهانی است
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه یزد با اشاره کاهش تولید برق از طریق سدهای آبی کشور، اظهار کرد: با توجه به 3.5 برابر بودن مصرف برق خانگی در ایران نسبت به استاندارد جهانی، نیاز به کاهش مصرف برق در بخش‌های مختلف به شدت احساس می‌شود.
آیفون‌ با رنگهای جدید می‌آید!
پایگاه خبری راد: آیفونهای مدل ۲۰۱۸ احتمالا در رنگهای طلایی، خاکستری، سفید، آبی، قرمز و نارنجی عرضه خواهند شد.
لیموهای خارجی نخرید
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن صنعت آبلیمو از اجرای نظارت‌های جدید برای تولید و استاندارد آبلیمو خبر داد و ضمن هشدار نسبت به خرید لیموهای خارجی به دلیل قاچاق بودن آن‌ها، تاکید کرد: از مصرف آبلیموهای تولید شده در مغازه‌ها به دلیل داشتن شرایط غیربهداشتی و ناسالم باید خودداری شود.
واردات ۶ خوراکی معروف خارجی ممنوع شد
پایگاه خبری راد: گمرک ایران فهرست خوراکی‌های غیر مجاز وارداتی را اعلام کرد.