15:06 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

باما

خریداران آسیایی ازنفت ایران در برابر آمریکا حمایت می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت و حمایت از اقتصاد خود، به مصرف‌کنندگان نفت‌ آسیایی امید بسته است.
کاهش واردات نفت کره جنوبی از ایران
پایگاه خبری راد: واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰.۳ درصد کاهش یافت و به پایینترین میزان از ژانویه سال ۲۰۱۵ تاکنون رسید.
تکلیف روابط نفتی هند با ایران روشن می‌شود؟
پایگاه خبری راد: رابطه قوی هند با ایران در مواجه دهلی‌نو با فشارهای آمریکا برای قطع وابستگی خود به نفت ایران، به آزمون گذاشته خواهد شد.
چرا تحریم‌های نفتی آمریکا این بار فرق می‌کند؟
پایگاه خبری راد: دولت ترامپ تلاش می‌کند استراتژی دوران اوباما را برای متوقف کردن صادرات نفت ایران به منظور اعمال فشار و دریافت امتیاز از تهران دنبال کند اما دلایل متعددی وجود دارد که چرا ترامپ موفق نخواهد شد.
مخالفت آمریکا با قطعنامه "تغذیه با شیر مادر" و حیرت مقامات بهداشتیِ جهان
پایگاه خبری راد: قطعنامه‌ای که برای تشویق شیردهی مادران در بهار امسال در ژنو برای مجمع جهانی بهداشت سازمان ملل تهیه شده بود و انتظار می‌رفت به راحتی و سرعت با موافقت صدها نماینده کشورهای مختلف به تایید برسد با مخالفت ایالات متحده روبرو شد.
تحریم نفت ایران در گلوی دولت آمریکا گیر کرد
پایگاه خبری راد: کاخ سفید ممکن است بتواند صادرات نفت ایران را کاهش بدهد یا قیمت‌های بنزین داخلی را پایین ببرد اما احتمالا موفق نخواهد شد هر دو کار را با هم انجام دهد.
موافقت عربستان با درخواست آمریکا برای افزایش تولید نفت
پایگاه خبری راد: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، روز شنبه در توییتی اعلام کرد پادشاه عربستان سعودی با درخواست وی برای افزایش تولید حداکثر به میزان دو میلیون بشکه در روز به منظور ملایم کردن رشد قیمت‌ها موافقت کرده است.
عقب‌نشینی آمریکا از تلاش‌ها برای توقف واردات نفت ایران
پایگاه خبری راد: یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن با کشورهایی که میزان واردات نفت خود از ایران را کاهش بدهند بر سر تحریم‌ها علیه تهران به‌طور موردی همکاری خواهد کرد.
درخواست آمریکا برای توقف واردات نفت ایران
پایگاه خبری راد: یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: شرکت‌هایی که نفت خام ایران را خریداری می‌کنند باید تا ابتدای نوامبر خرید نفت را به طور کامل متوقف کنند، در غیر این صورت با تحریم‌های قدرتمند آمریکا مواجه خواهند شد.
ایران انتظار ندارد مشتریان نفتی معافیت بگیرند/راه‌های زیادی برای دور زدن تحریم‌ها داریم
پایگاه خبری راد: وزیر نفت که برای شرکت در نشست رسمی اوپک به وین رفته بود در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ اظهار کرد: تصور نمی‌کنم که خریداران نفت ایران بتوانند از دولت آمریکا معافیت بگیرند تا پس از بازگشت تحریم‌های دونالد ترامپ، به خرید محموله‌های نفتی ادامه دهند.
نشست اوپک به تاخیر افتاد
پایگاه خبری راد: اوپک در بحبوحه تشدید تنش‌های سیاسی میان برخی از اعضای خود تلاش می‌کند در خصوص سیاست تولید نفت به توافق برسد.
نقشه آمریکا برای زدن ریشه اوپک
پایگاه خبری راد: سیاستمداران آمریکایی دوباره دست به کار شده و مجددا اوپک را هدف گرفته‌اند.
بعید است اعضای اوپک در مورد خواسته‎های ترامپ به اجماع برسند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه انتظار ترامپ اجماع قطعی کشورهای عضو اوپک در مورد خواسته‎های اوست، گفت: با توجه به شرایط امروز، بعید می‌دانم اعضای اوپک در این باره به اجماع نزدیک شوند.
اوپک به ساز آمریکا می‌رقصد؟
پایگاه خبری راد: کاسه‌های داغ‌تر از آش اوپک که در ظاهر سنگ تعادل این سازمان را به سینه می‌زنند به بهانه کمبود عرضه نفت و افزایش تقاضا در بازار جهانی نفت ساز افزایش تولید را کوک کرده‌اند؛ به طوریکه بدون مشورت با بنیان گذاران اوپک و با وجود مخالفت تعدادی از بنیان گذاران و حتی بدون اینکه منتظر جلسه آتی اوپک که قرار است روز جمعه برگزار شود باشند تولید خود را افزایش داده اند.
آیا در دیدار آینده اوپک تاریخ تکرار خواهد شد؟
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد نشست آینده اوپک در ۲۲ ژوئن پس از انتشار اخباری که از درخواست دولت آمریکا از عربستان سعودی برای افزایش تولید نفت حکایت دارد، دیداری جنجالی خواهد بود.