04:51 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استرس

دورنمای انرژی خورشیدی ابری شد
پایگاه خبری راد: اقدام غیرمنتظره چین برای کاهش مشوقها برای انرژی خورشیدی، باعث شد تحلیلگران پیش بینی های خود برای نصب تاسیسات جهانی در سال جاری را تنزل دهند.
راهکارهایی برای مقابله با اعتیاد اینترنتی
پایگاه خبری راد: تا به حال چه چیزی اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی را ایجاد کرده است؟ همانطور که محققان متوجه شده‌اند، شبکه‌های اجتماعی باعث ایجاد اعتیاد شده و بر شخصیت کاربران تاثیر جبران ناپذیری گذاشته است. یافته‌های پژوهشگران همچنین نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی بر خصوصیات شخصی، روان و وجدان فرد تاثیر به‌سزایی دارد.
رسانه‌ها چگونه به آسیب‌های اجتماعی بپردازند؟
پایگاه خبری راد: همین که ما این روزها می‌توانیم از واژه «تجاوز» استفاده کنیم شاید بگوییم یک گام جلوتر هستیم؛ چراکه پیش از این، فقط برای این واژه از عنوان‌های «تعرض» و یا «هتاکی» استفاده می‌کردیم؛ البته باید گفت این گام به جلوهای ما خیلی کوچک است، اما همین که جامعه این مساله را به عنوان واقعیت پذیرفته، خوب است.
۴ نشانه سرطان روده در زنان
پایگاه خبری راد: سرطان روده بزرگ یا همان سرطان کولون سومین عامل سرطانی مرگ و میر بین زنان است. این سرطان چهار نشانه دارد که اگر متوجه آن شوید، می‌توانید از ابتلا به آن پیشگیری کنید.
کاهش درختان مانگرو به دلیل جاده‌سازی/اسیدی‌شدن آب‌دریا و تهدید مرجان‌های خلیج‌فارس
پایگاه خبری راد: رییس مرکز اقیانوس‌شناسی خلیج‌فارس با اشاره به نقش جنگل‌های مانگرو و تپه‌های مرجانی در اکوسیستم دریایی استان بوشهر گفت: این اکوسیستم‌ها به دلیل مجاورت با تاسیسات نفتی در معرض تهدید قرار گرفته‌اند، به گونه‌ای که درختان مانگرو به دلیل جاده‌سازی قطع شدند.
تساوی بین حقوق و دستمزد کارگران و دیگر اقشار جامعه
پایگاه خبری راد: نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس از اتمام بررسی لایحه اصلاح قانون کار در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد و گفت: باید تساوی حقوق بین کارگران و سایر اقشار جامعه به وجود آید.
خواندن احساسات کاربر با دستیار احساسات هوآوی
پایگاه خبری راد: دستیارهای سیری، کورتانا، الکسا و گوگل شخصی هستند و بر اساس اطلاعات وظایف خود را به صورت رباتیک انجام می‌دهند، اما در این میان شناسایی احساسات و وضعیت عاطفی فعلی کاربر وجود ندارد.
نشانه های بهبود رانندگی را بشناسیم +توضیح
پایگاه خبری راد: نشانه‌های زیادی وجود دارد که بیانگر این است که کیفیت و وضعیت رانندگی شما در طول سال‌هایی که پشت فرمان خودرو‌ها نشسته‌اید، بهبود یافته است و شما با تسلط بیشتری قادر به رانندگی هستید.
مسافرت مسابقه نیست!
پایگاه خبری راد: عده‌ای جاده‌ها و خیابان‌های کشور را با پیست مسابقات اتومبیل‌رانی اشتباه می‌گیرند و گمان می‌کنند سفر مسابقه است و باید پیروز این مسابقه باشند.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای هفته دوم اسفند
پایگاه خبری راد: سرویس و بازبینی سم‌پاش‌ها در نقاط گرم به منظور کسب آمادگی لازم برای مبارزه با علف‌های هرز، ادامه هرس سبک درختان مرکبات و کاهش عوامل استرس‌زا در مزارع پرورش ماهی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۷ تا ۱۱ اسفندماه) است.
ورود دانه‌های تراریخته شاهدانه به کشور
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر ازتولد سالانه ۷۵۰۰ نوزاد معتاد در کشورخبر داد.
ساعتی که نشانه‌های تشنج را تشخیص می‌دهد
پایگاه خبری راد: شرکت "امپتیکا" به تازگی ابزاری شبیه به ساعت طراحی کرده است که قادر است نشانه‌های تشنج را تشخیص دهد.
ضریب نفوذ تلفن همراه بیش از جمعیت کشور است/بررسی کاهش آسیبهای زندگی دیجیتال در پارک فناوری شریف
پایگاه خبری راد: عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران بیشتر از جمعیت کشور است اظهار کرد: 80 درصد عوارض ناشی از امواج مغناطیسی را می‌توان در محیط خانه مدیریت کرد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با توجه به کاهش دما
پایگاه خبری راد: جلوگیری از تردد کارگران در انبارها بدون رعایت نکات بهداشتی با توجه به شروع فصل آنفلوآنزا، پوشاندن تنه نهال‌ها جهت حفاظت از سرما زدگی، تنظیم تغذیه ماهیان با توجه به کاهش محسوس دما از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (21 تا 24 دی‌ماه) است که از سوی اداره هواشناسی کشاورز صادر شده است.
راهبری اینترنت اشیا آغاز شد
کارگروه راهبری اینترنت اشیا آغاز به کار کرده و ایجاد وحدت رویه، تعریف و دیدگاه واحد، مسائل امنیتی و حریم خصوصی در حوزه اینترنت اشیاء و استفاده از ظرفیت­های این حوزه برای افزایش اشتغال و توسعه کسب و کار در کشور در این جلسات مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.