18:47 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آشفته

فروش قطره‌چکانی لوازم‌خانگی‌/ هیچ‌کس پاسخگو نیست
پایگاه خبری راد: در شرایطی که بازار لوازم خانگی میزبان افزایش قیمت است کالاهای ایرانی تا ۴۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند، توزیع قطره‌چکانی و نفروختن کالا هم مزید بر علت شده و متقاضیان را سردرگم کرده است. در این میان دستگاه‌های نظارتی و اتحادیه‌های متولی سکوت کرده و پاسخگو نیستند اما نایب رئیس اتاق اصناف ایران می‌گوید عوامل بسیاری در بروز چنین مشکلاتی دخیل بوده و کمترین تقصیر بر گردن واحدهای صنفی و فروشندگان است.
سیاست‌های فعلی وزارت کشاورزی عرصه را بر صنعت مرغداری تنگ‌تر می‌کند
پایگاه خبری راد: در خبرها داشتیم که مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی در راستای سیاست‌های پیشین این وزارتخانه مبنی بر یکپارچه سازی صنعت مرغ گوشتی، یک شرکت زنجیره‌ای را در یکی از استان‌ها افتتاح کرد. به همین بهانه و همچنین به خاطر آشفته بازار اخیر واردات نهاده‌های دامی با استفاده از ارز دولتی که می توانست کمک حال صنعت در شرایط فعلی باشد بر آن شدم نکاتی را خدمت ایشان و همکارانشان یادآور شوم.
چه فرقی می کرد؟ باز هم می رفتند!
پایگاه خبری راد: مگر می شود وزیر صنعت کشور متوجه تفاوت ها نشود و نداند که اگر بر اساس برنامه ریزی اولیه سایت رنو در ایران کار خود را آغاز می کرد، در پایان سال میلادی فعلی باید دو خودرو داستر و سیمبل را روانه بازار می کرد و ...
آزادسازی نرخ ارز پتروشیمی‌ها جلوی فساد را می‌گیرد؟
پایگاه خبری راد: سیاست‌های جدید ارزی در اردیبهشت ماه از سوی دولت ابلاغ شد و بر اساس آن پتروشیمی‌ها ملزم شدند ارز صادراتی خود را با نرخ دولتی در این سامانه وارد کنند. این تصمیم سرآغاز چالش های فراوانی شد.
حذف صفرهای ریال در شرایط فعلی مناسب نیست
پایگاه خبری راد: استاد اقتصاد دانشگاه خوارزمی به کاهش ارزش پول ملی در ماه‌های اخیر اشاره و اعلام کرد: در شش ماه اخیر ارزش پول ملی ما 120 درصد کاهش پیدا کرده است.
شریک جرم‌اند؛ خواه سلبریتی، خواه مدیر سپرده‌گذار!
پایگاه خبری راد: «وقتی پذیرفتیم عمل مؤسساتی مانند ثامن خلاف قواعد و مقررات بانکی بوده، هیچ راه و چاره‌ای نداریم مگر این که تشکیل این نوع مؤسسات را به جهت فریب مردم و ربودن متقلبانه مال غیر بدانیم که مصداق عینی کلاهبرداری است و کسانی که عالما عامدا در راستای تحکیم این مؤسسات حرکت کرده‌اند، خواه سلبریتی باشند، خواه مدیران سپرده‌گذار، جزء شرکای جرم هستند.»
دستگیری ۵ نفر در پرونده خودروهای وارداتی/ محکومیت متهمان یک پرونده مهم اقتصادی به حبس و رد مال
پایگاه خبری راد: دادستانی تهران با اشاره به محکومیت متهمان یک پرونده مهم اقتصادی گفت: دو متهم اصلی این پرونده به پانزده سال حبس و رد مال به میزان ۸۵۹ میلیارد تومان و ۲۶ میلیون یورو محکوم شده‌اند و جالب توجه این است که مبلغ فوق صرفاً نیمی از رد مال است چرا که نیمی دیگر در مرحله‌ی رسیدگی مسترد شده بود.
 بازار ثانویه ارز آرامش نسبی ایجاد کرده است/ دولت از دخالت پرهیز کند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی استقرار بازار ثانویه ارز را موجب ایجاد آرامش نسبی در زمینه نرخ ارز دانست و بر ضرورت پرهیز دخالت دولت در این بازار تاکید کرد.
مردم مراقب کلاهبرداران پیش‌فروش خودروهای وارداتی باشند
پایگاه خبری راد:یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پیش‌فروش خودروهای وارداتی تنها در یک صورت کلاهبرداری و تقلب نیست و آن اینکه واردات توسط نمایندگی‌های داخلی برندهای خودرویی انجام شود.
احتکار کالا در گاوداری و مرغداری!
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه دارندگان انبارهای کالای تجارتی، سراها و سردخانه‌ها با بیان اینکه به دلیل کاهش عرضه میوه نسبت به تقاضا، احتکار میوه به مقرون صرفه نیست، گفت: محتکران کالا، گاوداری، مرغداری و انبارهای علوفه را برای احتکار انتخاب می‌کنند.
باز هم گرانی در بازار لبنیات/ روزه سکوت ناظران ادامه دارد
پایگاه خبری راد: قیمت انواع محصولات لبنی به ویژه شیر که نرخ مصوب دارد طی روزها و هفته‌های گذشته با افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی مواجه شده است، در حالی که دستگاه‌های متولی مانند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و حتی صنایع لبنی حاضر به پاسخگویی درباره مجاز یا غیرمجاز بودن آن نشدند.
کار به نامه‌نگاری محرمانه به وزیر کشید
پایگاه خبری راد: معاون امور صنایع و مدیرکل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای محرمانه به محمد شریعتمداری، پیشنهاداتی را به‌منظور ساماندهی وضعیت تامین مواد اولیه بطری ارائه کرده‌ که با موافقت وزیر، ابلاغ آن جهت اجرا در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.
نوسان نرخ ارز سالی ۵ درصد است نه ماهی ۳۰ درصد!
پایگاه خبری راد: رییس اتاق اصناف ایران ضمن تاکید بر اینکه بازار را با زد و بند نمی‌توان مدیریت کرد و بازار در گرانی کالاها مقصر نیست، گفت: نوسان نرخ ارز سالی ۵ درصد است؛ نه ماهی ۳۰ درصد!
ولایتی: خواب آشفته آمریکایی‌ها در حوزه دریای خزر تعبیر نمی‌شود
پایگاه خبری راد: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به تشریح نتایج سفرش به مسکو پرداخت و اظهار کرد: خواب آشفته آمریکایی‌ها با مخالفت ایران و روسیه و سه کشور حوزه دریای خزر تعبیر نمی‌شود.
روزگار صنایع خریدار آلومینیوم؛ حکایت آب در کوزه
پایگاه خبری راد: همزمان با نوسانات ارزی صنایع متحمل آسیب‌های جدی شده، دست‌شان به مواد اولیه نمی رسد و در بازار خراب مواد اولیه، در گرداب قراردادهایی که بسته اند و نمی توانند اجرایی کنند گرفتار شده‌اند.