05:59 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کشورهای در حال توسعه

افزایش ریسک‌ها بر سر راه اقتصاد جهانی
پایگاه خبری راد: سازمان توسعه همکاری‌های اقتصادی اعلام کرد اقتصاد جهان در حال تجربه سطوح بالایی از رشد است اما ریسک‌ها نیز افزایش یافته‌اند.
انتقاد از تخصیص ارز به واردات کالاهای لوکس
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با انتقاد از تخصیص ارزهای خارجی به واردات کالاهای لوکس یا غیرضروری گفت که بخش اساسی واردات باید مربوط به کالاها، قطعات و مواد اولیه مورد نیاز در تولید داخلی و نه اقلام تجملی و یا خدمات لوکس باشد.
بیماری‌های غیر واگیر عامل ۷۶ درصد از مرگ‌ها در ایران
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: بیماری‌های غیر واگیر مهم‌ترین معضل نظام سلامت در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله ایران محسوب می‌شوند.
تلاش ۵۰ کشور برای مهار آلودگی پلاستیکی
پایگاه خبری راد: گزارش سازمان ملل حاکی از آن است که ۵۰ کشور تصمیماتی را جهت کاهش آلودگی پلاستیکی اتخاذ کرده‌اند.
مصرف برق وسایل سرمایشی در قله صعود
پایگاه خبری راد: از مجموع ۵۳ هزار مگاوات اوج مصرف برق تابستان سال ۹۶ مقدار ۲۰ هزار مگاوات مربوطه به سیستم‌های سرمایشی بوده که این مقدار معادل برق مصرفی چهار کشور افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان است که البته برای امسال نیز همین عدد پیش‌بینی می‌شود.
ابلاغ آیین نامه طرح بهره‌برداری مراکز سرپایی سرطان/ مشاوره تلفنی ۲۴ ساعته خدمات سرطان
پایگاه خبری راد: رییس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت با بیان اینکه با توجه به آمار موجود، پیش‌بینی می‌شود که بیماری سرطان در سال‌های آینده روبه افزایش باشد، گفت: شیوه زندگی ناسالم و عوامل محیطی، دو دلیل عمده ابتلا به سرطان هستند و تا زمانی‌که اصلاح نشوند، بروز سرطان محتمل الوقوع است.
فاصله بازارگرایی در اقتصاد ایران از بازارگرایی اصیل
پایگاه خبری راد: فرشاد مومنی می‌گوید بازارگرایی جاری در اقتصاد ایران از بازارگرایی اصیل فاصله بسیاری دارد. همچنانکه بازارگرایان به شفافیت، برابری در فرصت، امنیت حقوق مالکیت قایلند در حالی که در ایران چنین نیست و برخی بازارگرایان بیشتر به دنبال رانت هستند.
تهدید صندوق بین‌المللی پول برای سلب حق رای ونزوئلا
پایگاه خبری راد: صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای تایید کرد حق رای ونزوئلا در سیاست گذاری این گروه مالی، به دلیل خودداری این کشور از فراهم کردن اطلاعات مورد نیاز صندوق سلب می شود.
میزان مصرف برق هر کدام از لوازم خانگی چقدر است؟
پایگاه خبری راد: میزان مصرف انرژی در بخش خانگی در ایران سه تا چهار برابر متوسط دنیا است که این مساله نه تنها بر صنعت برق تاثیر می‌گذارد، بلکه تاثیرات آن در اقتصاد کشور نیز بسیار زیاد است.
تاکید بر حفظ محیط زیست کشور با استفاده از فناوری‌های روز
پایگاه خبری راد: رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه معدن‌کاری در کشور استرالیا، گفت: در کشور نیز لازم است تا با استفاده از فناوری‌ها، به سمت حفظ محیط زیست کشور گام برداریم.
شوک جدید به بازار خودروی ایران
پایگاه خبری راد: بازار خودرو با شرایط فعلی دچار یک فریز عمومی می شود و یک شوک بزرگ در انتظار این بازار است.
کاهش سرگردانی در ادارات با گسترش دولت الکترونیکی
پایگاه خبری راد: در کشورهایی که درآمدهای بادآورده کلانی از محل منابع طبیعی عایدشان می‌شود، دستگاه بوروکراسی، بسیار عریض و طویل‌تر از اندازه ضروری خود می‌شود. در این حالت، بوروکراسی ماهیت خلاقانه و مفید خود را به تدریج از دست می‌دهد و به جایی می‌رسد که با جذب حداکثری منابع ملی، خود حتی به معضلی دست و پاگیر تبدیل خواهد شد.
تشکیل صندوق ۵۰۰ میلیون دلاری برای حمایت از علم
پایگاه خبری راد: به گفته بانک توسعه اسلامی، منابع این صندوق برای حمایت از یافتن راهکارهای حل چالش های جهان اسلام به کار خواهد رفت.
جهانی شدن صنعت خودروی ایران با برند ایران خودرو
پایگاه خبری راد: یکی از آرزوی های امروز و دیروز صنعت خودروی ایران حضور در بازارهای منطقه ای به عنوان یک صنعت مستقل و قدرتمند بوده است و این آرزو با کمی تدبیر و دوراندیشی می تواند که محقق شود.
بلایای طبیعی در یک دهه 96 میلیارد دلار به کشاورزی جهان خسارت وارده کرده است
پایگاه خبری راد: تازه‌ترین گزارش فائو حاکی از آن است که مجموعه گسترده‌ای از تهدیدات شامل خشکسالی، سیل، شیوع بیماری‌های دامی، ضایعات شیمیایی و دیگر بلایا سالیانه میلیاردها دلار به کشاورزان کشورهای در حال توسعه خسارت وارد می‌کند.