03:49 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزارت صنع

آمار تولید و فروش سه خودروساز بورسی با انبار ۱۵۲ هزار خودرو در پارکینگ
نماد برتر- آمارهای تولید و فروش ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو نشان می‌دهد طی هشت ماه سال‌ جاری ۱۵۲ هزار خودروی تولید شده در پارکینگ کارخانه‌ها متوقف مانده است.
روند تولید در هشت ماهه امسال افزایشی است/ آمار و اطلاعات بخش صنعت و معدن شفاف اعلام می‌شود
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از ۲۵ قلم کالای اصلی صنعتی و معدنی که تاکنون اطلاعات آن استخراج شده است، ۱۷ محصول با رشد مثبت و ۸ محصول روند نزولی داشته است.
ارتقای کیفیت تولید با عرضه خودرو در بورس کالا
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس معتقد است: عرضه خودرو در بورس کالا از رانت، فساد و دلالی در بازار خودرو جلوگیری می‌کند و با اجرای طرح مجلس، خودروسازان با افزایش تولید، کیفیت و ایمنی، مشمول دریافت پاداش می‌شوند که این می‌تواند انگیزه‌ای برای رشد این صنعت و کیفیت تولیدات داخلی باشد.
چرا مردم از خودروی داخلی خسته شده اند؟
نماد برتر- انتشار خبر رونمایی از پژو ۳۰۸ جدید در رسانه‌ها به یکی از پربازدیدترین اخبار تبدیل شد، استقبال قابل توجه مردم از این خبر نشان می دهد که علیرغم نجومی شدن قیمت خودرو در ماه‌های اخیر، مردم همچنان پیگیر اخبار صنعت خودروسازی و مشتاق خرید خودرویی با کیفیت هستند، آرزویی که معلوم نیست در کشور ما چه زمانی بواقع محقق خواهد شد.
وعده تقویت تولید، بورس کالا و حذف دلال‌ها / پذیرش فساد در دو صنعت
نماد برتر- وزیر صنعت با اعلام پذیرش فساد در دو صنعت خودرو و فولاد و وعده تقویت تولید، بورس کالا و حذف دلال‌ها گفت: موافق قیمت گذاری دستوری نیستیم .
طراحی خودروهای مدرن و ارزان‌قیمت را پیگیری می‌کنیم
نماد برتر- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، ضمن تاکید بر اینکه باید از کپی‌کاری و مونتاژکاری در صنعت خودرو خارج شویم از دنبال کردن طراحی خودروهای مدرن و ارزان‌قیمت با استفاده از ظرفیت‌های داخلی خبر داده و اعلام کرد هوشمندسازی در صنعت خودرو نیز پیگیری خواهد شد.
ارزش واقعی معادن در بورس کالا نمایان می‌شود
نماد برتر- به گفته رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران، تسهیل حضور معادن در بورس، از جمله مهم‌ترین و موثرترین روش‌های تامین مالی برای توسعه این بخش در کشور است؛ ضمن اینکه عرضه معادن کوچک و متوسط در بورس کالا، پیامدهای مثبت فراوانی دارد.
دو روش ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان / ترخیص ۴ میلیون تن کالا از گمرک
نماد برتر- وزیر صنعت با اعلام دو روش ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان گفت : از زمان ابلاغ مصوبه دولت، ۴ میلیون تن کالا از گمرک ترخیص شده است.
دو روش ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان/ ترخیص ۴ میلیون تن کالا از گمرکات کشور از زمان ابلاغ مصوبه ستاد اقتصادی دولت
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه بررسی روش‌های تامین ارز کالاهای وارداتی، دو روش ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان را معرفی کرد.
شروط تحقق تولید۶۹۰ هزار محصول توسط ایران‌خودرو و سایپا در نیمه دوم سال
نماد برتر- دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو ، شروط تحقق تولید۶۹۰ هزار دستگاه توسط ایران‌خودرو و سایپا در نیمه دوم سال را اعلام کرد.
سه نتیجه مهم جلسه دوم بررسی و اصلاح شیوه نامه تنظیم بازار فولاد
نماد برتر- نماینده انجمن تولیدکنندگان فولاد از نتایج مهم جلسه دوم بررسی و اصلاح شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد خبر داد.
حمایت اتاق ایران از شیوه‌نامه ساماندهی زنجیره فولاد
نماد برتر- اتاق بازرگانی شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد را گامی مهم در حفظ منافع ملی ،قطع رانت، ایجاد توازن در زنجیره ارزش آهن و فولاد و کاهش دخالت‌های دستوری دولت در قیمتگذاری اعلام کرد.
منتظر کاهش قیمت فولاد و سیمان به کمتر از ۱۰ و ۲۹۰ هزار تومان باشید
نماد برتر- نایب رئیس مجلس از هماهنگی و قول وزیر صنعت مبنی بر کاهش قیمت فولاد و سیمان به کمتر از ۱۰ و ۲۹۰ هزار تومان در هر کیلو و تن خبر داد .
حمایت اتاق ایران از شیوه‌نامه ساماندهی فولاد/تعیین قیمت بر مبنای رقابت در بورس کالا
نماد برتر- اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حمایت از «شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد»، این شیوه‌نامه را مطابق با نظرات کارشناسی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دانست.
محبی نژاد: اصلاح شیوه قیمت‌گذاری و تامین نقدینگی لازمه جهش تولید است
نماد برتر- به دنبال اشاره مقام معظم رهبری به عدم تحقق حقیقی شعار جهش تولید در سال جاری و بهره‌گیری از توان قطعه‌سازان داخلی در افزایش تولید خودرو، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی معتقد است که با حل موانع و مشکلات صنعت قطعه‌سازی به عنوان موتور محرکه صنعت خودروسازی و همچنین اتحاد و ثبات رویه در مجموعه تصمیم‌گیران کشور، قطعا چرخ صنعت خودرو مجدد به حرکت در خواهد آمد و شاهد جهش تولید با کیفیت خواهیم بود.