23:57 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نرخ بازار

ابعادی دیگر از سیاست جدید ارزی و دلار ۴۲۰۰ تومانی
پایگاه خبری راد: گرچه هدف اصلی سیاست‌ جدید ارزی به کنترل درآوردن گردش ارزی در اقتصاد و ممانعت از التهابات روزانه بازار ارز بوده و تا حدی هم توانسته برای کوتاه مدت در این مسیر حرکت کند، اما این تمام ماجرا نیست و همچنان کاستی‌هایی وجود دارد. به اعتقاد کارشناسان عرضه دلار ۴۲۰۰ تومانی برای جمع بزرگی از وارداتی که اولویتی ندارد در مقابل نرخ‌ بالای ارز در جریان بازار آزاد عاملی برای تحلیل منابع ارزی و ایجاد رانت و فساد خواهد شد؛ از این رو باید در آینده‌ای نزدیک شرایط تغییر کرده و در این سیاست بازنگری کرد.
تولید خودرو ممکن است دچار مشکل شود
پایگاه خبری راد: رییس سابق انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: اگر روند تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به قطعه‌سازان تسهیل و تسریع نشود در چند ماه آینده در تولید قطعه و در نتیجه خودرو دچار مشکل خواهیم شد.
اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات خودرو منطقی نیست
پایگاه خبری راد: رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: در شرایط محدودیت‌های ارزی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات محصولی همچون خودرو که در دسته کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید جا نمی‌گیرد، غیرمنطقی است.
انفجار نرخ واقعی ارز با خروج آمریکا از برجام/نرخ دلار 4200 دوام نمی‌آورد
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه حدود 20 میلیارد دلار ارز خانگی مردم و یا همان تقاضای سفته بازی در بازار وجود دارد، گفت: با خروج آمریکا از برجام، انفجار نرخ واقعی ارز بالاتر از قبل خواهد شد.
چوب حراج به ۴۸۵ هزار سکه
پایگاه خبری راد: طی حدود سه ماه برگزاری حراجی سکه ۴۸۵ هزار قطعه تمام و نیم بهار آزادی فروخته شد، در حالی حراج متوقف شده که بعید نیست در آینده‌ای نزدیک بانک مرکزی دوباره آن را در دستور کار قرار دهد.
جولان دلار، تبعیت سکه
پایگاه خبری راد: بازار ارز، سال نو را طوفانی شروع کرد و بعد از چند روز تعطیلات ابتدایی ابتدای سال یکباره چشم بازار به دلار بالای ۵۰۰۰ تومان روشن شد. سکه هم از قافله ارزی جانماند و رکوردهای جدیدی برجای گذاشت و تا ۱۲۰ هزار تومان گران شد. بازار ارز و سکه اکنون در شرایط تا حدودی مبهم قرار دارد.
آغاز توزیع میوه‌های دولتی برای عید + قیمت
پایگاه خبری راد: معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی از آغاز توزیع میوه تنظیم بازاری شب عید از امروز (پنجشنبه) خبر داد.
دامپینگ افغانی‌ها در بازار ایران!
پایگاه خبری راد: کوچک‌تر شدن حجم تولیدات داخلی به دلیل واردات و قاچاق کالا در سال‌های گذشته اتفاقی بوده که در اندازه خود باعث اشتغال‌زدایی در کشور شده؛ موضوعی که ظاهرا مدل مستقیم و انسانی آن هم در مورد مقوله اشتغال در جریان است.
لزوم توجه ویژه به استفاده از ارز متقاضی در ارائه خدمات به مشتریان
پایگاه خبری راد: عضو هیات‌مدیره بانک ملی ایران بر لزوم توجه ویژه به استفاده از ارز متقاضی در ارائه خدمات به مشتریان بانک تاکید کرد.
سکه در حراج، گران‌تر از بازار فروش رفت!
پایگاه خبری راد: حراجی سکه در حالی امروز در بانک کارگشایی برگزار شد که طی این پنج مرحله تا بیش از ۲۰ هزار قطعه سکه فروش رفت. قیمت تمام سکه در حراجی پنجم در برخی مواقع تا یک میلیون و ۴۱۷ هزار تومان یعنی قیمتی بالاتر از بازار فروخته شده است.
افشاگری معاون بانک مرکزی دولت احمدی‌نژاد
«بازی خطرناک با نرخ ارز»؛ این عبارت به‌کاررفته از سوی معاون ارزی بانک مرکزی در دولت دهم، تنها یکی از پایگاه خبری راد: دستاوردهای هشت‌ساله بانک مرکزی در دولت احمدی‌نژاد بود؛ روزهایی که بازار ارز با یک دستور فرمایشی بالا و پایین می‌شد و هر روز یک نرخ برای ارز تعیین می‌شد، قیمت ارز لحظه‌ای تغییر می‌کرد و برای گرفتن ارز ارزان، صف‌های طویلی ایجاد می‌شد؛ تا آنجا که به دلیل آنچه مداخله نادرست بانک مرکزی نامیده شد، بازار ارز چنان افسارگسیخته جلو رفت که دیگر از نرخ‌های پایین خبری نبود و دامنه تلاطمات این بازار روز به روز گسترده‌تر می‌شد. اما چرا این اتفاق افتاد؟
ایرلاین‌ها هم از لیست ارز مبادله‌ای خارج شدند
پایگاه خبری راد: با بازنگری در مجموعه مقررات ارزی و در راستای سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز به زودی اختصاص ارز مبادله‌ای به ایرلاین‌ها متوقف خواهد شد. دستورالعمل مربوطه احتمالا تا اواخر هفته جاری ابلاغ و لازم الاجرا خواهد بود.
رقابت دو دلار !
پایگاه خبری راد: دلار مبادله‌ای که توسط بانک مرکزی نرخ‌گذاری و عرضه می‌شود در روندی رو به رشد طی یک سال گذشته حدود ۲۶۰ تومان گران شده و برگشت قابل توجهی به نرخ پایین‌تر نداشته است. اکنون دو نرخ آزاد و دولتی در شیبی رو به رشد در حال حرکت هستند.
آشفته بازار ظروف یکبار مصرف در محرم + قیمت‌
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون از تغییرات دائمی قیمت ظروف یکبار مصرف گفت و تصریح کرد که هیچ کسی نمی‌تواند نرخ بازار را دقیق مشخص کند.
ظروف یکبار مصرف ۳۵ درصد گران شدند
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون از افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی ظروف یکبار مصرف در ماه محرم خبر داد.
صفحه قبل | صفحه بعد