06:03 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معکوس

نفت آلوده روسیه از بلاروس پس فرستاده می‌شود
پایگاه خبری راد: روسیه قصد دارد حدود یک میلیون تن نفت آلوده را از بلاروس پس بگیرد و بخشی از خط لوله صادراتی دروژبا را که به لهستان و آلمان منتهی می‌شود پاکسازی کند.
تولید پکرهای متورم‌شونده قابل بازیافت کاربردی در چاه‌های نفت
پایگاه خبری راد: جمعی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف موفق به "انگیزش موفقیت آمیز چاه‌های نفتی کشور با استفاده از پکرهای متورم شونده قابل بازیافت تولیدشده" شدند.
اقتصاد جهان برای تحریم‌های نفتی ایران تاوان پس می‌دهد؟
پایگاه خبری راد: پس از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خاتمه دادن به معافیت‌ها برای واردات نفت ایران، قیمت‌های نفت پتانسیل صعود بیشتر را پیدا کرده و موانعی را پیش روی اقتصاد جهان قرار داده‌اند.
چرا افزایش عرضه اوپک اتفاق نخواهد افتاد؟
پایگاه خبری راد: پایان معافیت‌های دولت آمریکا برای واردات نفت ایران، بازارهای انرژی را دچار التهاب کرده است.
آیا اوپک برای جبران کمبود عرضه نفت گام برمی‌دارد؟
پایگاه خبری راد: با تصمیم آمریکا برای پایان دادن به معافیت‌ها برای واردات نفت ایران، تشدید درگیری‌ها در لیبی و تداوم بحران در ونزوئلا، ظرفیت تولید مازاد اوپک دوباره در کانون توجه بازارهای نفت قرار گرفته است.
امکان‌ لایروبی واحد احیای صنایع فولادسازی کشور فراهم شد/تلاش برای ساخت دستگاه لایروبی مخازن سد
پایگاه خبری راد: محققان کشور با دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت دستگاه جاروی صنعتی توربو وکیوم در تلاش هستند تا با این فناوری سیستمی برای لایروبی مخازن سد طراحی کنند.
دلیل بی‌اعتنایی فردوسی به ترامپ چیست
پایگاه خبری راد: از پس سومین روز اعلام خبر لغو معافیت نفتی ایران اوضاع در خیابان فردوسی، قلب ارزی ایران عادی است.
چه سرنوشتی در انتظار نفت ایران نشسته است؟
پایگاه خبری راد: شمارش معکوس برای اتمام معافیت آمریکا به مشتریان نفتی ایران درحالی آغاز شده که روز گذشته کاخ سفید در اعلامیه‌ای اطلاع داد که ایالات متحده، معافیت از تحریم‌های نفتی هشت کشور را تمدید نخواهد کرد. این در حالی است که حتی قبل از اتخاذ این تصمیم از سوی آمریکا، شاهد افزایش قیمت نفت بودیم. با این حال برخی کارشناسان بر این باورند که حذف نفت ایران، قیمت جهانی را به ۸۰ دلار هم نخواهد رساند.
شمارش معکوس برای افتتاح ادامه اتوبان همت
پایگاه خبری راد: استاندار البرز با اشاره به نزدیک شدن به زمان اتمام وعده تکمیل پروژه همت گفت: باید وعده‌های دولت در سطوح مختلف را با تعصب ویژه‌ای دنبال کنیم از این رو بر اساس تعهد وزیر راه و شهرسازی ضرورت دارد پروژه همت در موعد مقرر تکمیل شود.
پیروزی نفتی اوپک در یک قدمی شکست
پایگاه خبری راد: اوپک پس از این که موفق شد قیمت‌های نفت را از طریق کاهش تولید بهبود ببخشد اکنون با بالا رفتن قیمت‌ها در خطر معکوس کردن این موفقیت قرار دارد.
نرخ ارز آیینه مناسبی برای سنجش وضعیت اقتصاد نیست
پایگاه خبری راد: یادداشت/ علی سرزعیم - کارشناس اقتصادی
برپایی اولین دوره رویداد ملی مهندسی نفت خلیج‌فارس در اردیبهشت‌
پایگاه خبری راد: اولین دوره‌ رویداد ملی مهندسی نفت خلیج‌فارس با هدف نوآوری در پژوهش و همگرایی دانشگاه و صنعت، اردیبهشت‌ماه امسال به میزبانی دانشگاه خلیج فارس برگزار می‌شود.
سرنوشت شغل‌های وعده داده شده در حوزه صنایع دستی و گردشگری
پایگاه خبری راد: رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر تعاون، کار و رفاع اجتماعی یک بار دیگر با موضوغ اشتغال‌زایی دیدار کردند؛ دیداری که وزیر کار درباره آن گفت: «موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، بسیار مهم و حیاتی است که باید به تصمیم تبدیل و هرچه زودتر عملیاتی شود.»
برگ دیگری به پرونده ضدیت آمریکا با قوانین بین المللی افزوده شد
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس جمهور درباره تاثیر قرار دادن سپاه در بین سازمان های تروریستی در ارتباط با اروپا، گفت: آمریکا در این کارش مثل خروج از برجام تنها و منزوی مانده و هیچ کشوری در این موضوع از او حمایت نمی کند و یک برگ دیگر در پرونده ضدیت امریکا با قوانین بین المللی افزوده شده است.