01:53 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مبارزه با قاچاق

پوشاک؛ رتبه اول قاچاق در ایران را به خود اختصاص می دهد!
پایگاه خبری راد: اعضای اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران خواستار مقابله جدی با فعالیت فروشندگان برندهای بدون مجوز رسمی پوشاک از ابتدای دی‌ماه سال جاری توسط دستگاه‌های ذیربط از جمله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شدند.
در حوزه قاچاق کالاهای سلامت‌محور، ۷.۷ درصد کاهش داشته‌ایم.
پایگاه خبری راد: معاون ستاد پیشگیری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از کاهش ۷.۷ درصدی قاچاق در حوزه کالاهای سلامت‌محور خبر داد.
افزایش قیمت گوشی؛ این بار به اسم فعال‌سازی!
پایگاه خبری راد: در حالی که بازار گوشی موبایل به دلایل مختلف بارها شاهد افزایش قیمت بوده است، ظاهرا فروشندگان این بار به بهانه‌ فعال‌سازی، گوشی‌ را با قیمتی بالاتر از معمول بازار به متقاضیان می‌فروشند.
تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر کالاهای موجود در انبارها
پایگاه خبری راد: قائم مقام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور از قاچاق کالا به عنوان بلای جان اقتصاد و تولید یاد کرد و گفت: قاچاق کالا صفر نمی‌شود، اما می‌توان آن را تا حدودی مهار کرد.
چرا رجیستری؟!
پایگاه خبری راد: ثبت دو شناسه‌ی IMEI و شماره‌ی گوشی افراد در سامانه‌ی همتا باعث می‌شود با ایجاد یک زوج کد از این دو شناسه، امکان تقلب در اجرای رجیستری وجود نداشته باشد.
واردات رسمی پوشاک نسبت به واردات قاچاق آن ناچیز است!
پایگاه خبری راد: میزان قاچاق پوشاک را سالانه بین ۲.۷ تا ۳ میلیلارد دلار عنوان کرد که در مقایسه با واردات رسمی پوشاک در سال ۱۳۹۶ حدود ۵۹ میلیون دلار مبلغ قابل توجهی است.
 در مبارزه با پولشویی راه درازی در پیش داریم
پایگاه خبری راد: یک حقوقدان گفت: ما در کشور در مبارزه با پولشویی راه درازی در پیش داریم، چون این جرم هنوز حتی برای مجاری تشخیص مانند بانک‌ها و سازمان بورس اوراق بهادار به خوبی شناخته شده نیست ولی پولشویی وجود دارد، زیرا قاچاق مواد مخدر، کالا و ارز، رشاء و ارتشاء و اختلاس وجود دارد.
 قدم اول دولت برای مبارزه با قاچاق سوخت
پایگاه خبری راد: دولت برای خاموش کردن تنور قاچاق سوخت ، با اجرای مقدمات لازم برای احیای کارت سوخت نخستین قدم را برداشته و قرار است از این طریق آماری از میزان مصرف در نقاط مختلف به دست آورد.
آمار رجیستری گوشی‌ها حاکی از ۱.۵ میلیون فعال و ۲۵۰ هزار مسدودی می باشد
پایگاه خبری راد: با اجرای طرح رجیستری از آذر سال ۱۳۹۷، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار گوشی تا پایان خرداد ماه به‌صورت قانونی در سامانه رجیستری فعال شده‌اند و نزدیک به ۲۵۰ هزار گوشی به دلایلی از جمله قاچاق یا عدم فعال‌سازی، مسدود شده‌اند.
صدور رایگان کارت سوخت برای متقاضیان
پایگاه خبری راد: دولت صدور کارت جدید سوخت را بدون هزینه بر دوش مردم انجام می دهد.
مافیای سوخت در سیستان و  بلوچستان !
پایگاه خبری راد: بیکاری، عدم توانمندی و مهارت‌های لازم برای اشتغال، خشکسالی، سود قابل توجه ناشی از فروش سوخت، عدم موفقیت طرح فروش سوخت توسط مرزنشینان و تعطیلی بازارچه‌های مرزی، از جمله دلایلی است که روستاها و خانه‌های مرزی بلوچستان را به ذخیره‌گاه سوخت قاچاق تبدیل کرده است.
مزایای رجیستری چیست؟!
پایگاه خبری راد: ورود گوشی از مبادی قانونی به‌عنوان مهم‌ترین هدف و برخورداری از کنترل‌های ایمنی و مجوز سلامت، کاهش کلاهبرداری فروش محصولات تقلبی، مقابله با سرقت گوشی‌های موبایل و جمع شدن گارانتی‌های جعلی از دیگر مزایای اجرای رجیستری بود .
چقدر سوخت از کشور قاچاق می شود؟
پایگاه خبری راد: در سه ماه اخیر روزانه ۱۰ تا ۱۳ میلیون لیتر سوخت کشور، قاچاق شده است.
تصمیمات جدید درباره بنزین در هفته آتی!
پایگاه خبری راد: قرار شد هفته آینده جلسه مستقلی با تعدادی از دستگاههای مرتبط با موضوع سوخت گذاشته شود تا درباره بنزین تصمیمات جدیدی بگیریم.
استقرار پلیس "گمرک" منوط به موافقت دولت است
پایگاه خبری راد: رییس پلیس آگاهی ناجا، از وزیر اقتصاد و دارایی خواست که سازوکار آن را فراهم کند.