05:43 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فروش اوراق

فولاد مورد نیاز کارخانجات بزرگ به قیمت بورس کالا تامین شود
نماد برتر-در این جلسه، گزارش وزارت صمت در خصوص تولید فولاد در کشور ارائه و مقرر شد: بر اساس تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی، کلیه محصولات تولیدکنندگان در بورس کالا عرضه و فولاد مورد نیاز کارخانجات بزرگ نظیر خودروسازان به قیمت بورس کالا تامین شود. در عین حال وزارت صمت موظف شد با هماهنگی سایر دستگاه‌های مرتبط در دولت زنجیره تولید، توزیع و قیمت فولاد را مدیریت کند.
تصمیمات جدید دولت برای عرضه محصولات فولادی در بورس کالا
نماد برتر- ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ضمن اعلام عرضه کلیه محصولات تولیدکنندگان در بورس کالا و تامین فولاد موردنیاز خودروسازان به قیمت این بورس، وزارت صنعت را موظف به مدیریت زنجیره تولید، توزیع و قیمت کرد.
چهارشنبه یک میلیون بشکه نفت در بورس عرضه می‌شود
نماد برتر- نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی از عرضه یک میلیون بشکه نفت‌خام در آخر هفته جاری خبر داد.
دولت همچنان پیگیر فروش اوراق سلف نفتی است
نماد برتر- دفتر معاون اول رییس جمهور در چرخشی ۱۸۰ درصدی اعلام کرد:طرح فروش اوراق سلف نفتی از دستور کار خارج نشده و دولت بر آن اصرار دارد.
دولت از فروش اوراق سلف نفتی۱۴۰ هزار میلیاردی منصرف شد
نماد برتر- معاون اول رئیس جمهور گفت: طرح فروش اوراق سلف نفتی با هدف درآمد۱۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت به دلیل برخی ناهماهنگی ها از دستور کار خارج شد.
کشش بودجه ۱۴۰۰ به مالیات/ جای بورس محفوظ است
نماد برتر- در شرایطی بودجه ۱۳۹۹ با تمام کسری‌ها بر مالیات و به طور ویژه تامین مالی از بازار سرمایه تکیه داشت که شواهد از این حکایت دارد در بودجه سال آینده نیز این دو محل درآمدی جایگاه خاص خود را خواهند داشت، البته با تمرکز بیشتر بر مالیات.
تحلیل وضعیت فعلی بازار سهام و پاسخ به ادعای چند اقتصاددان + چند خبر از بانک
نماد برتر- رئیس سابق سازمان بورس و مدیرعامل بانک آینده با اعلام نکاتی درباره بازار سرمایه و پاسخ به ادعای چند اقتصاددان و از درخواست انتقال نماد ، افزایش سرمایه، عرضه اولیه و... خبر داد.
چهار متغیر موثر بر سود شرکت ها برای پیش بینی روند بازار در هفته جاری
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه برای پیش بینی روند بورس طی هفته جاری،چهار متغیر اثر گذار بر سود شامل نرخ کامودیتی‌ها، نرخ دلار، نرخ تورم و P/E شرکت ها را مورد ارزیابی قرار داد.
توضیحی درباره اثر آئین نامه حفظ ثبات بازار سرمایه + مزایا
نماد برتر- مدیر گروه آمار و تحلیل ریسک سازمان بورس با بیان اینکه آئین نامه حفظ ثبات بازار سرمایه به معنای تزریق نقدینگی و تورم زا بودن آن در بازار نیست درخصوص مزایای آن توضیحاتی ارائه کرد.
 سه سناریوی جذاب از سهام تا پایان سال
نماد برتر- سه سناریو برای دورنمای بازار سهام در این هفته، در میان مدت و تا پایان سال ترسیم شده است. اجماع تحلیلگران اما همگی روی رشد ادامه‌دار تاکید دارد.
نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی روز سه‌شنبه اعلام شد
نماد برتر- بانک مرکزی ضمن اعلام نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی مورخ سه‌شنبه ۱۸شهریور ۱۳۹۹، به آگاهی می‌رساند که فهرست اوراق عرضه شده در حراج جدید (۲۵ شهریور ماه) در اطلاعیه‌ای جداگانه اطلاع‌رسانی می‌ شود.
چرا حمایت دولت ها از بازار سهام را نباید به فال نیک گرفت؟
نماد برتر- پیامدهای برداشت از صندوق توسعه ملی برای تزریق به بازار سرمایه با مقوله شاخص‌سازی با پول تورمی بررسی شد.
عرضه املاک در بورس کالا به دو شیوه حراج الکترونیک و پیش فروش متری
نماد برتر- مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران گفت: بورس کالا با دو ایده پیش فروش اوراق متری مسکن و حراج الکترونیک املاک به جای مزایده های دولتی، قصد دارد ضمن شفاف سازی، اهرم های لازم برای متعهدسازی سازندگان را فراهم کند و دو سوی عرضه و تقاضا را به تعادل برساند.
به نیابت از دولت، اوراق اسلامی منتشر و عرضه می‌شود
نماد برتر- وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه ای با اعلام خبر انتشار و عرضه اوراق اسلامی به نیابت از دولت جمهوری اسلامی ایران، از کلیه نهاد های مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار خواست، تقاضای خود در خصوص مبلغ مورد درخواست و نرخ تعهد پذیره نویسی را در روز چهارشنبه هفته جاری از ساعت ۹ لغایت ۱۲:۳۰ در سامانه مظنه یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران (قابل دسترسی برای کارگزاران مجاز در سامانه معاملات فرابورس ایران) ثبت کنند.
تصمیم دولت برای فروش نفت به مردم چه خواهد بود؟
نماد برتر- به تازگی دولت طرحی را در راستای گشایش اقتصادی و فروش نفت به مردم مطرح کرده که تا کنون ساز و کار آن به طور کامل مشخص نشده، در این میان موضوع فروش اوراق سلف نفتی و گفته های وزیر نفت در خصوص فروش آنی نفت نیز ابهاماتی را ایجاد کرده است.