00:45 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنعتگران

 وضعیت اقتصادی کشور مانعی برای تولیدکنندگان ایجاد نمی‌کند
پایگاه خبری راد: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش نمایندگان برای جلوگیری از آسیب‌رساندن نوسانات ارزی به تولید، گفت: وضعیت اقتصادی کشور مانعی برای تولیدکنندگان ایجاد نمی‌کند.
"احتراق"، حلقه مفقوده بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی
پایگاه خبری راد: بر اساس آمارها در سال‌های 1390 و 1391 مصرف داخلی سوخت در کشور معادل حدود یک میلیارد و 600 میلیون بشکه نفت خام در سال بوده است که به اعتقاد محققان لازم است مسوولان کشور برای این میزان بسیار زیاد سوخت و مساله احتراق راهکارهای هوشمندان ارائه دهند.
یزد؛ قطب نساجی کشور می‌شود
پایگاه خبری راد: استاندار یزد با تاکید بر تلاش احیای دوباره صنعت با قدمت نساجی در استان، گفت: استان یزد ‌باید مجدداً به قطب تولید نساجی کشور تبدیل شود.
انتقاد نماینده صنعتی ها از قطع برق صنایع
پایگاه خبری راد: رییس خانه صنعت و معدن کشور گفت: قانون ارزش افزوده فشار زیادی به صنعت وارد کرده است و در واقع کمر این بخش را شکسته است .
مشکل ثبت‌سفارش کالا در مناطق آزاد هفته آینده حل می‌شود
پایگاه خبری راد: با اجرایی شدن سیاست ارزی دولت از تاریخ ۲۱ فروردین امسال، کماکان امکان ثبت سفارش برای تولیدکنندگان مناطق آزاد در سامانه ارزی فراهم نشده و آن‌ها نمی‌توانند مواد اولیه موردنیاز خود را وارد کنند.
خودروسازان صدای صنعتگران را هم درآوردند!
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو ضمن اعلام اینکه افزایش قیمت خودرو نسبت به قیمت آهن منطقی نیست، تصریح کرد: خودروسازان محصولات خود را با رشد قیمت‌ها افزایش می‌دهند اما این افزایش قیمت را در قراردادهای تولیدی لحاظ نمی‌کنند.
مجموع مبادلات تجاری ایران در سال1396 معادل 151 میلیارد دلار است
پایگاه خبری راد: نشست اندیشمندان و فعالان فکری و تجاری درخصوص فرصت‌های کسب و کار آتی ایران باحضور جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، ظریف وزیر امور خارجه، سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی عصر امروز در هتل اسپیناس پالاس تهران به میزبانی اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.
صنایع خواستار عدالت مالیاتی در کشور هستند/ سیستم بانکی کشور خواب است
پایگاه خبری راد: رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به شرایط سخت اقتصادی در کشور، مشکلات بانکی و کمبود نقدینگی صنایع، سهم بالای مالیات در این بخش و قاچاق و واردات بی‌رویه را مهمترین موانع رونق بخش تولید در کشورمان خواند.
انعقاد ۲۲ قرارداد صنعتی با آلمان‌ها/ ساخت نخستین شهر صنعتی اصفهان تا ۳ سال دیگر
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از انعقاد ۲۲ قرارداد صنعتی با آلمان‌ها خبر داد و گفت: به خانه صنعت پیشنهاد شده که با ۱۴۰۰ هکتار زمین، نخستین شهر صنعتی اصفهان را با تمام امکانات طراحی کنند و سه سال آینده این پروژه تکمیل شود.
احتمال افزایش مجدد قیمت آب معدنی و آشامیدنی!
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن تولید کنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی از افزایش ۳۶۰ درصدی قیمت مواد اولیه تولید بطری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اعلام کرد: هرچند در ابتدای سال قیمت‌ها ۲۰ درصد افزایش یافته، اما با توجه به شرایط فعلی باید منتظر افزایش قیمت مجدد آب‌های معدنی و آشامیدنی باشیم.
تبلیغات در سیما توهین به شعور مردم است
پایگاه خبری راد: رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه تبلیغات در سیمای جمهوری اسلامی اغواکننده است، تصریح کرد: تبلیغاتی که در شبکه‌های مختلف صورت می‌گیرد توهین به شعور مردم است؛ بنابراین به جای این کارها باید درد تولیدکنندگان مطرح شوند و به جامعه امید دهند.
روزگار صنایع خریدار آلومینیوم؛ حکایت آب در کوزه
پایگاه خبری راد: همزمان با نوسانات ارزی صنایع متحمل آسیب‌های جدی شده، دست‌شان به مواد اولیه نمی رسد و در بازار خراب مواد اولیه، در گرداب قراردادهایی که بسته اند و نمی توانند اجرایی کنند گرفتار شده‌اند.
آن‌ها که پول برایشان پول می‌آورد اثری در اقتصاد و جامعه ندارند
پایگاه خبری راد: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: آن‌ها که پول برایشان پول می‌آورد هیچ اثری در اقتصاد و جامعه ندارند.
فشار اشتغال کشور روی منابع آب
پایگاه خبری راد: بررسی عوامل مختلف در ایجاد بحران آب در ایران، حفر ۳۰۰ هزار چاه غیر مجاز، سهم ۷۰ درصدی مدیریت غلط در ایجاد بحران آب، سدسازی‌های در حوضه آبریز تالاب‌ها و خطا در استقرار فولاد مبارکه و ذوب آهن در فلات مرکزی، بی‌توجهی به آمایش سرزمینی در موضوع توسعه، بخشی‌نگری در مصرف منابع آب و فشار اشتغال کشور بر مصرف منابع آب از جمله مهمترین محورهای مربوط به بحران آب است که از منظر کارشناسان باید مورد توجه قرار گیرد.
چگونه به گرانی "نه" بگوییم؟
پایگاه خبری راد: با سوءاستفاده برخی واردکنندگان از دلار ۴۲۰۰ تومانی سریال افزایش قیمت‌ها طی هفته‌های اخیر آغاز شد و در این شرایط دولت از مردم کمک خواسته تا گران‌فروشان را معرفی کنند.