20:05 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صندوق های سرمایه

سفارش گیری امروز "وسپهر" با نقدینگی یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومانی
نماد برتر- فرایند عرضه اولیه ۲۰ درصد سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات طی دو روز کاری و با سفارش گیری امروز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و تخصیص سهام در چهارشنبه انجام می شود.
نقدشوندگی، ویژگی مهم صندوق های سرمایه گذاری
نماد برتر- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد گفت: دولت در ماه های اخیر حمایت جانانه ای از بازار سرمایه داشته که بیان جزئیات آن در بخش های رسانه ای مغفول مانده است.
صورت های مالی سه ماهه "وسپهر" منتشر شد/عرضه اولیه سه زیرمجموعه
نماد برتر- سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات که آماده عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام برای چهارشنبه هفته جاری شده، صورت های مالی حسابرسی نشده سه ماهه نخست سال جاری را منتشر کرد.
توصیه هایی به سهامداران تازه وارد
نماد برتر- این روزها پیشکسوتان و حرفه ای های بازار سرمایه با موج عظیمی از تماسها و مراجعات سرمایه گذاران تازه وارد مواجه هستند که سوال همه آنها این است که با سهام خریداری شده چه کنند یا با منابع نقدی که در اختیار دارند چه سهامی را خریداری کنند.در بازار بمانند یا خارج شوند؟ امیدی به بازگشت قیمت سهامی که اصلاح قابل توجهی داشته اند وجود دارد یا خیر. سرمایه گذاری در سهام شرکتهای بورسی و فرابورسی در مقایسه با بازارهای موازی مثل ملک، ارز و طلا بازدهی بهتری خواهد داشت یا خیر.
سهام خزانه، گام عملی بازگشت تعادل
نماد برتر- علی جبل عاملی کارشناس بازار سرمایه درمورد وضعیت فعلی بازار سهام گفت: با توجه به نوسانات شدید چند ماه اخیر چه در فاز صعودی و چه در فاز نزولی، باید گفت که بازار عملا با هیجان زیادی روبرو شد و اتفاقاتی روی داد که شاید برای اکثر فعالان بازار و حتی سیاستگذاران تجربه نشده بود.
مصوبات شورای عالی بورس در راستای ارتقای ظرفیت بازار است
نماد برتر- احمدزاده اصل تحلیلگر بازار سرمایه: مصوبات شورایعالی بورس به صورت یکپارچه و قانونمند در جهت توسعه ظرفیت های بازار در حال اجرا است و همه ارکان بازار سرمایه و حقوقی ها باید به آن تمکین کنند.
بازار مسیر خود را پیدا می کند
نماد برتر- بازار سرمایه طی ۴ ماه نخست سال به واسطه ورود منابع نقدی افرادی که تا به حال بورس را تجربه نکرده بودند شاهد رشد فزاینده بود. این حجم جریان نقدی ورودی که به طور میانگین در ماه های تیر و مرداد به روزی هزار میلیارد تومان رسید، باعث شد طرف تقاضا نسبت به طرف عرضه در بازار سرمایه متورم شود. بنابراین رشدی که در ماه های گذشته تجربه شد، آفت بازار سرمایه محسوب می شود و اتفاقا شرایط بازار در حال حاضر غیرمنطقی و نگران کننده نیست.
آمادگی یک شرکت در ارائه خدمات مالی بیش از 20 بانک به کارگزاری ها و صندوق ها
نماد برتر- مدیرعامل و معاون کسب‌وکار فرابوم با اشاره به نوع همکاری با سپرده گذاری مرکزی از آمادگی ارائه خدمات مالی بیش از 20 بانک به کارگزاری ها و صندوق های سرمایه گذاری و برنامه ورود به بورس طی 3 سال آتی خبر دادند.
۸ راهکار برای دور زدن روند نزولی در بازار سهام
نماد برتر- اصولا ماه می(اردیبهشت-خرداد) برای بازارهای جهانی با یک مثال همراه است: در ماه می بفروش و فرار کن! اما در برخی سال ها مثل سال ۲۰۱۴ میلادی این مثال مصداق نداشت.
عرضه اولیه سهام شرکت توسعه و عمران امید (ثامید)
نماد برتر- امروز ۵ میلیارد و ۲۹۷ میلیون و ۵۵۰ هزار سهم شرکت توسعه و عمران امید جهت کشف قیمت عرضه می شود.
راه‌های تقویت بازار سهام و سهامداران در شرایط فعلی
نماد برتر- تحلیلگر قدیمی بازار سرمایه با پیش بینی روند صعودی میان مدت و بلندمدت برای بورس، رمز سود بردن از این بازار را ایجاد چشم انداز بلندمدت برای سهامداران عنوان کرد.
تصمیمات کوتاه مدت دردسرساز بورسی
نماد برتر- شاید زمانی که وزارت نفت مخالفت خود با عرضه پالایشی یکم که باقی مانده سهام دولت در چهار پالایشگاه است را اعلام کرد، هرگز گمان نمی کرد که حرکت دومینووار نزول شاخص را آغاز کرده است؛ اتفاقی که در ابتدا باعث ریزش سهم های پالایشی و به تبع آن انواع سهم های کوچک و بزرگ بود و تصمیمات کوچک و بزرگی که برای بازگرداندن تعادل به بازار گرفته شد، تقریبا اثرگذار نبود. موضعی که یک تحلیلگر بازار سرمایه نیز به آن اشاره و از عدم هماهنگی در تصمیم گیری در دولت انتقاد کرد.
به نیابت از دولت، اوراق اسلامی منتشر و عرضه می‌شود
نماد برتر- وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه ای با اعلام خبر انتشار و عرضه اوراق اسلامی به نیابت از دولت جمهوری اسلامی ایران، از کلیه نهاد های مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار خواست، تقاضای خود در خصوص مبلغ مورد درخواست و نرخ تعهد پذیره نویسی را در روز چهارشنبه هفته جاری از ساعت ۹ لغایت ۱۲:۳۰ در سامانه مظنه یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران (قابل دسترسی برای کارگزاران مجاز در سامانه معاملات فرابورس ایران) ثبت کنند.
بازار سرمایه؛بازاری تمام وقت است/غیرحرفه ای ها مستقیم خرید نکنند
نماد برتر- مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری ارزش‌پرداز آریان، تصمیمات اخیر سازمان بورس و اقدام سهام داران حقوقی بازار سرمایه را در صیانت از بازار موثر ارزیابی کرد و گفت: بازار روند عادی خود را در پیش گرفت.
ورود سرمایه گذاران ناکام به صندوق‌های سرمایه گذاری پلاتین
نماد برتر- موجودی پلاتین صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) به رکورد بالایی صعود کرده و چشم انداز صعود قیمت این فلز ارزشمند را پس از ماهها عقب ماندن از طلا و نقره ترسیم کرده است.