18:49 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شنا

"دی" از تسهیلات اعطایی رشد ۱۷درصد درآمد ساخت
تسهیلات اعطایی بانک دی طی دوره یک‌ماهه منتهی به مهرماه سال جاری ۲۵،۳۱۰ میلیارد ریال شناسایی‌شده که حدود ۱۷ درصد بیشتر از تسهیلات وصولی ثبت‌شده در مهرماه بوده است.
افزایش سرمایه «تنوین» در راه است
مدیرعامل تامین سرمایه نوین از اعلام برنامه افزایش سرمایه این شرکت در آینده نزدیک خبر داد.
راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت حذف اقتصاد دستوری
یکی از مهمترین ویژگی­های هر اقتصاد آزادی­، پیش­بینی ­پذیری قیمت‌ها است از این رو دولتمردان کشورمان باید با راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت زمینه اجرای یک اقتصاد آزاد و قیمت‌گذاری مبتنی بر عرضه و تقاضا و خصوصی سازی واقعی را در کشور فراهم کنند.
از پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد تا ثبات و تعادل در بازار سهام
پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد به سهامداران کمک می‌کند تا در خصوص سرمایه‌گذاری در بازار سهام و ورود یا خروج از آن تصمیم درست و منطقی بگیرند. این امر موجب کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و همچنین کنترل و مدیریت عاقلانه‌تر بر سرمایه‌گذاری و در نتیجه، ثبات بیشتر در این بازار می‌شود.
تحلیل نادرست از اثر بازار بدهی بر بازار سهام
با توجه به متفاوت بودن بازیگران دو بازار سهام و بازار بدهی و ظرفیت مجزایی که برای خرید اوراق دولتی توسط صندوق‌های درآمد ثابت درنظر گرفته می‌شود، مرتبط دانستن فروش اوراق دولتی در بازار به روند این روزهای بازار سرمایه، تحلیل دقیق و درستی نیست.
لزوم پیش‌بینی پذیر بودن اقتصاد و موانع موجود
وجود ابهامات در فضای بین المللی خارجی و وجود غیر متخصصان در فضای داخلی اقصاد، مهمترین موانع در پیش‌بینی پذیر بودن اقتصاد کشور هستند.
افزایش درآمد سالانه ۵۵ درصدی "وتجارت"
میزان درآمد تسهیلات اعطایی که بانک تجارت از ابتدای سال مالی تا انتهای مهرماه طی مدت ۷ ماه شناسایی کرده برابر با ۲۰۷،۰۷۱ میلیارد ریال بوده است.
سنگینی سبد فروش "غگیلا" با «شیر»
شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان در مهرماه سال جاری درآمد‌های شناسایی‌شده خود را طی این دوره یک‌ماهه از فروش محصولات در بازار داخلی به دست آورده است.
استراتژی معاملاتی؛ لازمه ورود به بازار سرمایه
یک سرمایه‌گذار موفق، بازار را حریف خود می‌پندارد و برای هر یک از رفتارهای بازار، برنامه مشخص و از پیش تعیین شده‌ای دارد. او قدرت و آمادگی پذیرش هر رفتار غیرقابل پیش‌بینی بازار را دارد؛ این به معنی داشتن استراتژی معاملاتی است.
قانون برخورد با ناشران متخلف خلاء ندارد
اهرم‌ها و ضمانت اجرای قانون افشای اطلاعات توسط ناشران، بسیار گسترده است بنابراین ادعایی مبنی بر اینکه در این بخش خلاء قانونی وجود دارد، خلاف واقع است.
ثبت تراز مثبت ۱۷ درصدی "ونوین" در مهرماه
بیشترین میزان درآمدی که بانک اقتصاد نوین از تسهیلات اعطایی در مهرماه از خود برجای گذاشته مربوط به بخش‌های «سایر تسهیلات» و «خرید دین» بود.
P/E  تاریخی بازار؛ فرصتی برای اهل صبر
در حال حاضر بازار از نظر قیمتی در شرایط مناسب و معقولی است و به نظر می‌رسد کلیت بازار و نه همه سهم‌ها برای خرید مناسب باشند، به شرط اینکه با سیاست­گذاری صحیح در بازار سرمایه اعتماد به خریداران برگردد.
۱۹ درصد افزایش سود خالص بیمه دانا
بیمه دانا طی دوره میاندوره‌ای ۶ ماهه منتهی به شهریورماه سال جاری با افزایش دارایی ۹ درصدی نسبت به پایان سال گذشته مواجه بوده و توانسته ارزش دارایی خود را به ۸۴،۱۷۵ میلیارد ریال برساند.
افزایش درآمد سالانه "امین" همانند سال گذشته
تأمین سرمایه امین در مهرماه سال جاری بیشترین درآمد شناسایی‌شده را بخش «درآمد حاصل از خدمات بازار گردانی اوراق» با ۲۸۸ میلیارد ریال در اختیار داشت.
از توفان و بوران تا تنور گرم نفت
توفان آیدا، سرمای زمستان کشورهای اسکاندیناوری تقاضا برای نفت را افزایش داد تا بازار نفت همچنان گرم بماند.