17:44 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سیستم عامل

گرفتار آنتی‌ویروس‌های ویروسی نشوید!
پایگاه خبری راد: بدافزارها و برنامه‌های مخرب در حالی ممکن است در هر یک از اپلیکیشن‌های منتشره حضور داشته باشند که آنتی‌ویروس‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و به همین دلیل لازم است کاربران آنتی‌ویروس را از شرکت‌های معتبر دریافت کنند.
آپدیت جدید واتس‌اپ برای آیفون منتشر شد
پایگاه خبری راد: اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ در جدیدترین به روزرسانی خود به کاربران این امکان را می دهد تا در مکالمات گروهی برای اعضای موردنظر خود پیام خصوصی ارسال کنند.
نصب ویندوز با دستور صوتی غیرممکن می‌شود!
پایگاه خبری راد: مایکروسافت قصد دارد در به روزرسانی بعدی ویندوز ۱۰، امکان نصب سیستم عامل از طریق دستیار صوتی کورتانا را غیر فعال کند.
 آنتی‌ویروس‌هایی که نامعتبرند!
پایگاه خبری راد: در حالی که ممکن است بدافزارها و نرم‌افزارهای مخرب در هر یک از فروشگاه‌های آنلاین یافت شود، این برنامه‌های مخرب حتی می‌توانند در قالب آنتی‌ویروس هم در برخی از مارکت‌ها وجود داشته باشند.
 قطع شدن اینترنت همراه کاربران آیفون!
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که به‌روزرسانی جدید سیستم عامل آی‌اواس برای کاربران گوشی‌های آیفون دردسرساز شده و موجب قطعی اینترنت همراه آنها می‌شود.
راه‌حل جدید برای عکاسی گوشی‌های سامسونگ در نور کم
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که سامسونگ نیز قصد دارد به منظور ارتقای کیفیت عکاسی در نور کم و محیط تاریک قابلیت جدیدی را به دوربین گوشی‌های هوشمند خود بیافزاید.
حدس زدن ویندوز در مورد احتمال نفوذ بدافزار به رایانه !
پایگاه خبری راد: مایکروسافت قصد دارد با یک سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار دلاری به الگوریتمی مبتنی بر هوش مصنوعی دست پیدا کند که قادر خواهد بود احتمال آلوده شدن ویندوز کاربران به بدافزار را پیش‌بینی کند.
قابلیت‌های جدید واتس‌اپ به زودی اجرا می شود
پایگاه خبری راد: کارشناسان بر این باورند که واتس‌اپ در آینده‌ای نزدیک میزبان چند قابلیت جدید و کاربردی خواهد بود و به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا با بهره‌گیری از آنها بتوانند کارهای خود را در آن بهتر انجام دهند.
 استقبال ۷۰ درصدی کاربران از جدیدترین نسخه iOS
پایگاه خبری راد: تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد که آخرین نسخه از سیستم‌عامل iOS (iOS ۱۲) بر روی بالغ بر ۷۰ درصد از گوشی‌های آیفون و محصولات اپل نصب شده و در حال استفاده است.
اضافه شدن سیم‌کارت ای‌سیم به گوشی‌های اندرویدی
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که گوگل نیز همچون اپل قصد دارد قابلیت پشتیبانی از سیم‌کارت‌های ای‌سیم (eSIM) را به گوشی‌های اندرویدی اضافه کند.
«گوگل» و «ولوو» همکار می شوند
پایگاه خبری راد: بر اساس ادعای گوگلی ها، نتیجه این همکاری مشترک می تواند استفاده از سیستم عامل آندروید بر روی وسایل نقلیه این شرکت باشد.
سال 2019؛ ورود نخستین گوشی هوشمند تاشو و انعطاف‌پذیر
پایگاه خبری راد: مایکروسافت نیز اعلام کرده است که قصد دارد نخستین گوشی هوشمند تاشو و انعطاف‌پذیر خود را در سال آینده میلادی معرفی و عرضه کند.
چرا رجیستری؟!
پایگاه خبری راد: ثبت دو شناسه‌ی IMEI و شماره‌ی گوشی افراد در سامانه‌ی همتا باعث می‌شود با ایجاد یک زوج کد از این دو شناسه، امکان تقلب در اجرای رجیستری وجود نداشته باشد.
استقلال کشورها با آینده فضای مجازی در خطر است
پایگاه خبری راد: این خدمات و ابزارهای فضای مجازی در حقیقت استعمار نوین است و دیگر برای چپاول کشورها نیازی به ناو و سرباز نیست، بلکه با این پلتفرم ها به سادگی این امر ممکن خواهد شد.
آخرین آمار بازی‌های موبایلی در ایران
پایگاه خبری راد: از جامعه‌ بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای در ایران، اکثر کسانی که بازی‌های موبایلی را تجربه می‌کنند، برای بازی کردن، بیشتر از گوشی‌های موبایل استفاده می‌کنند تا تبلت و در بین بازی‌های پرطرفدار، یک بازی ایرانی نیز قرار دارد.