12:50 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا

تخلفات منطقه آزاد ماکو به قوه‌قضائیه ارجاع شد + متن
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس با ارجاع تخلفات منطقه آزاد ماکو به قوه‌قضائیه موافقت کردند.
نهنگ آبی تاکنون در ایران قربانی نگرفته/تلاش برای مهار قیمت موبایل با اجرای رجیستری
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن رد کردن خبر خودکشی دو نوجوان به دلیل چالش نهنگ آبی، درباره توصیه برای نخریدن گوشی پس از رجیستری اظهار کرد: در تلاش هستیم افزایش قیمت موبایل با اجرای ریجستری برای کاربر تاثیری نداشته باشد. افزایش قیمت موبایل بدون هیچ دلیلی یک دزدی محسوب می‌شود و این هشدار موجب مهار بازار شد.
فروشندگان چطور رجیستری را دور می‌زنند؟!
پایگاه خبری راد: در حالی که طرح رجیستری گوشی‌های همراه برای صیانت از حقوق مصرف کننده و جلوگیری از قاچاق در حال اجرای نهایی است و به طور طبیعی باید با کمترین هزینه برای مصرف کننده انجام شود، در اولین گام پس از اجرا، قیمت‌ها از حدود متعارف گذشتند و در مواردی نیز عرضه کنندگان گوشی‌های قاچاق، راه‌هایی برای دور زدن طرح رجیستری برای کالاهای قاچاق موجودشان پیدا کردند.
افزایش ۵ درصدی قیمت گوشی با رجیستری/اعلام برندهای اولیه قاچاق طی هشت روز
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه با آغاز رجیستری، تمامی گوشی‌های فعال در سامانه ثبت شده و این کار نیز هزینه‌ای برای مردم ندارد، گفت: عوارض گمرکی برای گوشی در حد پنج درصد است و تاثیری در بازار ندارد. ظرف هشت روز آینده نیز برندهایی را که دیگر نمی‌توان از گوشی‌های قاچاقشان استفاده کرد اعلام می‌کنیم.
جلوگیری از واردات قاچاق ۲ برند در ماه نخست اجرا
پایگاه خبری راد: در جلسه پنج جانبه اجرای رجیستری گوشی موبایل وزارت ارتباطات به عنوان راهبر کمیته رجیستری تعیین شد تا فاز نخست این طرح با روشن شدن مانیتورینگ بدون اعمال سیاست در مهرماه آغاز شود.
وقتی مرغ یک‌پا دارد/ در قاچاق پوشاک دست‌های پنهان درکار است؟
پایگاه خبری راد: سالهاست تولیدکنندگان داخلی از قاچاق پوشاک و مبارزه ناکارآمد با آن فریاد سر داده‌اند اما در حالی آمارهای داخلی از کاهش حجم قاچاق پوشاک خبر می‌دهد که آمارهای بین المللی به طور کل ارقام ارائه شده در داخل کشور را زیر سئوال می‌برد.
۲۵۸ واحد تولیدی استانداردسازی شده در فهرست صادرکنندگان نفتی
پایگاه خبری راد: گمرک ایران، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت نفت، دستورالعمل فرآیندهای صادرات، ترانزیت و سوآپ نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌ها و مشتقات نفتی را اصلاح و برای اجرا ابلاغ کردند و فهرست ۲۵۸ واحد تولیدی استانداردسازی شده نیز ابلاغ شد.
جمع‌آوری "بن‌سای" و "لاکی‌بامبو" به کجا رسید؟
پایگاه خبری راد- رییس اتحادیه فروشندگان گل از جمع آوری کامل انواع "لاکی‌بامبو" از گل فروشی‌ها خبر داد و گفت: در زمینه "بن‌سای" نیز پیش از این یک واردکننده با مجوزهای دریافت شده به واردات در این بخش پرداخته بود که هنوز محصولات او در بازار وجود دارد.
گزینه‌های روی میز دولت برای مدیریت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز
پایگاه خبری راد: بر اساس اطلاعات به دست آمده تا چند روز آینده تصمیمات و گزینه‌های احتمالی برای چگونگی مدیریت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تصویب هیات دولت می‌رسد.
گمرک برای ساماندهی واردات شال و روسری دست به کار شد
پایگاه خبری راد: دفتر بررسی و تعیین ارزش و تعرفه گمرک ایران اعلام کرد پارچه های وارداتی روسری با گراماژ 100 گرم و پایین تر که با عنوان رول وارد می شود، روسری به شمار می رود.
فهرست ۱۸ برند سیگار قاچاق اعلام شد
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور فهرست ۱۸ نشان تجاری سیگارهای قاچاق را اعلام کرد.
توضیحات معاون وزیر صنعت درباره واردات مجاز آیفون
پایگاه خبری راد - معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگرچه تاکنون حدود ۲۳ شرکت برای واردات رسمی آیفون مجوز گرفته‌اند اما از این میان فقط پنج - شش شرکت موفق به انجام واردات شده‌اند.
صفحه قبل | صفحه بعد