05:48 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دولت آمریکا

رکورد جدید قیمت در بازار طلا شکسته شد
نماد برتر- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی افزایش تقاضا برای خرید دارایی امن در مواجهه با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان و تشدید نگرانیهای اقتصادی، نزدیک به بالاترین حد خود در هشت سال اخیر ایستاد.
ریزش سنگین شاخص‌ها در اروپا و آمریکا
نماد برتر- بیشتر شاخص‌های مهم بورسی جهان مجددا نزولی شدند.
کسری بودجه آمریکا رکورد زد
نماد برتر- کسری ماهانه بودجه آمریکا به بالاترین سطح خود رسید.
۱.۶ میلیارد دلار ایران آزاد شد
نماد برتر- با پیگیری‌های انجام شده از سوی بانک مرکزی، دادگاهی در لوگزامبورگ ۱.۶ میلیارد دلار از منابع مالی ایران را رفع توقیف و دادگاه دیگری با دستور موقت، از انتقال این منابع به آمریکا جلوگیری کرده است که می‌توان امیدوار بود این مبلغ در اختیار ایران قرار گیرد.
کاهش جهانی مصرف بنزین
نماد برتر- تقاضا برای بنزین در آمریکا و سایر کشورهای جهان با دستور مقامات برای ماندن مردم در خانه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا که رفت و آمدها را محدود کرده، به شدت کاهش پیدا کرده است.
آخرین وضعیت آزادسازی منابع ارزی بلوکه‌شده ایران
نماد برتر- پیگیری‌ها حاکی از آن است که منابع ارزی مسدودشده ایران در خارج از کشور هنوز آزادسازی نشده و در اختیار ایران قرار نگرفته است.
وام ۵۰ میلیارد دلاری دولت هم ایرلاین‌های آمریکایی را نجات نمی‌دهد!
نماد برتر- بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه هوانوردی بر این باورند که وام و مساعده ۵۰ میلیارد دلاری دولت آمریکا نیز نمی‌تواند ایرلاین‌های بحران‌زده در شرایط شیوع گسترده ویروس کرونا را نجات دهد.
در سال ۹۸ بر بازار جهانی نفت چه گذشت؟
نماد برتر- بازارهای جهانی نفت امسال شاهد چندین رویداد پراهمیت بودند که برخلاف انتظارات، تاثیر موقتی داشتند و در واقع پایان دوران کمبود و فراوانی عرضه در یک دهه گذشته را منعکس کردند و تنها شوکی که یقینا تاثیر آن به این زودی تمام نخواهد شد همه گیر شدن شیوع ویروس کرونا در جهان است.
درخواست نفتی سناتورهای آمریکایی از بن سلمان
نماد برتر- بیش از دهها سناتور جمهوریخواه آمریکا در نامه‌ای به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی از وی خواستند در شرایطی که اقتصاد جهان مورد تهاجم ویروس کرونا قرار گرفته است، برای آرام کردن تنشها در بازار نفت اقدام کند.
بهبود شاخص‌های قیمت نفت به کمک افت تولید آمریکا
نماد برتر- شاخص‌های قیمت نفت روز چهارشنبه با امیدواری به کاهش تولید نفت آمریکا برای دومین روز متوالی صعود کردند اما ابهامات نسبت به بسته محرک اقتصادی دولت ترامپ روند رشد قیمت‌ها را محدود کرد.
روند افزایشی طلا ازسرگرفته شد
نماد برتر- قیمت طلا پس از ریزش شدید روز گذشته به دلیل ابهاماتی که نسبت به بسته محرک مالی ارایه شده از سوی دولت آمریکا وجود داشت، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی افزایش یافت.
ونزوئلا ناجی جدید پیدا کرد
نماد برتر- یک شرکت مکزیکی نه چندان معروف به عنوان کمک بزرگی برای ونزوئلا ظاهر شده و میلیون‌ها بشکه نفت از این کشور در قبال تامین مواد غذایی دریافت کرده است.
مداخله گازی آمریکا در قالب کمک یک میلیارد دلاری
نماد برتر- آمریکا قصد دارد یک میلیارد دلار کمک برای کشورهای مرکز و شرق اروپا به منظور کمک برای کاهش وابستگی آنها به نفت و گاز روسیه فراهم کرده و از تکمیل ساخت خط لوله نورد استریم ۲ جلوگیری کند.
متهم شدن یک شهروند ایرانی-کانادایی به نقض تحریم‌ها
نماد برتر- دادستانی نیویورک یک شهروند ایرانی ساکن کانادا را به نقض تحریم‌ها متهم کرد.
کسری بودجه ۱.۲ تریلیون دلاری در انتظار آمریکا
پایگاه خبری راد: دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرد کسری بودجه این کشور به طور متوسط به سالی ۱.۲ تریلیون دلار افزایش یابد.