23:55 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حصر

هوش مصنوعی مچ سارقان و مجرمان را می‌گیرد
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان برآورد کرده‌اند که احتمالاً در آینده‌ای نزدیک هوش مصنوعی قادر به شناسایی هوشمندانه سارقان در اماکن عمومی خواهد بود.
راه نجات ایران از گودال بی‌آبی
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه آب، گفت: با توجه به اهمیت بهره‌وری در بخش کشاورزی لازم است که توجه ویژه‌ای به این حوزه شود، چرا که تنها در این شرایط می‌توان میزان مصرف آب در ایران را مدیریت کرد؛ در غیر این صورت در آینده با چالش‌های متعددی مواجه خواهیم شد.
رنج جدید شماره سیم‌کارت‌های شاتل‌ موبایل روانه بازار شد
پایگاه خبری راد: شاتل موبایل از ارائه رنج جدید شماره سیم‌کارت‌های این اپراتور نسل جدید تلفن همراه کشور خبر داد.
حرکت استارتاپ‌های آب و انرژی شتاب می‌گیرد
پایگاه خبری راد: با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، «آبان» شتابدهنده‌ای با هدف حمایت از تجاری‌سازی استارتاپ‌های حوزه آب و انرژی در شهرک صنعتی قدس افتتاح شد.
چرا وزیر جهادکشاورزی جلوی قاچاق گوسفند را نمی‌گیرد؟
پایگاه خبری راد: نماینده مردم رشت در مجلس در تذکری به وزیر جهادکشاورزی، متذکر شد: می‌گویید گوسفند به صورت گله‌ای از کشور خارج می‌شود؛ مگر شما مسئول نیستید؟ چرا از نیروی انتظامی استفاده نمی‌کنید و جلوی قاچاق را نمی‌گیرید؟
‏اهرم جدید کاخ سفید برای معامله با سعودی‌ها
پایگاه خبری راد: لایحه قانون نوپک که از سوی تنی چند از نمایندگان کنگره آمریکا معرفی شده است هنوز در مرحله بررسی قرار دارد اما اظهارنظرهای فراوانی را برانگیخته است.
حمله هواوی به گوشی تاشوی سامسونگ!
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که رقابت شرکت‌های تولیدکننده موبایل که به تازگی به توسعه و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو روی آورده‌اند، به شدت بالا گرفته و سعی دارند محصولات منتشر شده رقبای خود را تخریب کنند.
تاراج آب ایران در بخش کشاورزی
پایگاه خبری راد: در حال حاضر سهم زیادی از آب ایران در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و این در شرایطی است که میزان هدررفت آب در این حوزه نیز بسیار زیاد اعلام شده و به اعتقاد کارشناسان، لازم است که راه‌کارهایی برای کاهش مصرف آب در این حوزه انجام شود.
دختران باید همانند پسران به فرصتهای آموزشی دسترسی داشته باشند
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تاکید کرد که در حوزه آموزش و اشتغال، عدالت اقتضا می‌کند دختران هم به اندازه پسران به فرصتهای آموزشی دسترسی داشته باشند.
خواب‌تان را با اپل‌واچ تنظیم کنید
پایگاه خبری راد: اپل واچ به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۰ میلادی به قابلیت ردیابی میزان و کیفیت خواب مجهز خواهد شد.
خرید گوشی تاشو؛ بزرگترین اشتباهی که می‌توان مرتکب شد!
پایگاه خبری راد: بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری بر این باورند که خریداری گوشی‌های هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که کاربران می‌توانند مرتکب شوند.
اصرار آمریکا برای ادامه سیاست نفتی ناکام علیه ایران
پایگاه خبری راد: یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد آمریکا همچنان هدف خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را دنبال می‌کند.
معرفی مودم 5G هواوی، انقلابی نوین در اینترنت خانگی
پایگاه خبری راد: هواوی در آستانه برگزاری نمایشگاه کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ از یک مودم مجهز به فناوری پشتیبانی از اینترنت ۵G رونمایی کرده است.
بومی‌سازی رادیوتلسکوپ با هدف‌ جمع‌آوری داده‌های فضا/استقرار سامانه رادیویی در مجموعه عباس‌آباد
پایگاه خبری راد: رییس مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی با اشاره به طراحی و ساخت رادیو تلسکوپ در این پژوهشگاه با بیان اینکه این سامانه در مرحله کالیبراسیون قرار دارد، گفت: این سامانه شامل یک آنتن ۵ متری است که از آن می‌توان برای رصد خوشه‌های کهکشانی و خط طیفی هیدروژن در فرکانس ۱۴۲۰ مگاهرتز بهره برد.
تولیدکننده تلویزیون هم به گوشی تاشو روی آورد!
پایگاه خبری راد: شرکت تی‌سی‌ال که تاکنون بیشتر در حوزه تولید تلویزیون فعالیت می‌کرد، حالا به تازگی اعلام کرده است که نخستین گوشی هوشمند تاشو و انعطاف پذیر خود را تا سال آینده میلادی تولید و به بازار عرضه خواهد کرد.