20:05 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تکنو

سهام "در خانه بمان"، نجات بخش وال استریت
نماد برتر- وقتی در روزهای معاملاتی هفته گذشته، شاخص های وال استریت با افت های شدیدی همراه شدند همه کارشناسان نسبت به برگشت روزهای خوش به بازار ناامید بودند، اما خبرهای دیگری در راه بود که مسیر بازار این کشور را با شگفتی همراه کرد.
ظرفیت زنجیره تولید فولاد به ۲۳۰ میلیون تن رسید
نماد برتر- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه علیرغم همه محدودیت‌ها به همت متخصصان ایرانی، اکنون به ظرفیت تولید ۳۷ میلیون تن فولاد خام رسیده‌ایم، از ارتقای ظرفیت تولید زنجیره فولاد به ۲۳۰ میلیون تن خبر داد.
امضای دو تفاهم‌نامه در زمینه کاربردهای ۵G در ایران
نماد برتر- معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از امضای دو تفاهم‌نامه در حوزه‌های خدمات پزشکی و حمل و نقل در بستر تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات (۵G) خبر داد.
گام به گام به خودکفایی ناوگان ریلی کشور نزدیک می‌شویم
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: با قوت گرفتن نهضت ساخت قطعات در کشور، گام به گام به خودکفایی ناوگان حمل و نقل ریلی نزدیک می‌شویم.
چرا آمار شکایات کارگری کم شده است؟
نماد برتر- باوجود آنکه در سالهای گذشته بخشی از کارگران به دلیل عدم پرداخت حقوق قانونی خود از جمله حق بیمه، حق سنوات و حقوق معوقه به هیأت‌های حل اختلاف شکایت می‌کردند، آمارها نشان می دهد که تشکیل پرونده های شکایات کارگری کاهش یافته و ثبت دادخواستها روند نزولی را طی کرده است.
سخنرانی روحانی درباره کرونا ، وضعیت ایران ، تحریم ها ، مذاکره با آمریکا و...
نماد برتر- رئیس جمهور درنشست سالانه مجمع سازمان ملل درباره اثر کرونا ، وضعیت مردم ایران در دوران جنگ و شرایط فعلی، تحریم ها ، مذاکره با آمریکا و... نکاتی اعلام کرد.
سورن سال با توان تولید سالانه ۳۰ هزار دستگاه، آماده تجاری‌سازی
نماد برتر- مدیر پروژه خودروی سورن سال از آمادگی گروه صنعتی ایران‌خودرو برای تجاری‌سازی این محصول در یک ماه آینده خبر داد.
تمایل به کسب و کارهای اینترنتی بیشتر شده است
نماد برتر- یک فعال حوزه کار معتقد است الکترونیکی شدن خدمات در بازار کار اثرگذار است و مردم از مشاغل و خدماتی که در بستر اینترنت شکل بگیرند، بیشتر استقبال می کنند.
برگزاری وبینار نقشه راه جامع امنیت اطلاعات
نماد برتر- معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف وبینار (سمینار آنلاین) نقشه راه جامع کسب مهارت و تخصص در حوزه امنیت اطلاعات برگزار می کند.
تغییر در پروانه انتقال فناوری بی‌سیم ثابت برای برخورداری از باند فرکانسی ۳۵۰۰
نماد برتر- به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، قابلیت ترابردپذیری و تحرک‌پذیری به پروانه انتقال داده مبتنی‌بر فناوری بی‌سیم ثابت اضافه شده است تا دارندگان پروانه بتوانند از باند فرکانسی ۳۵۰۰ -که تا دوسال آینده به‌عنوان فرکانس نسل پنجم موبایل قابل بهره‌برداری خواهد بود- استفاده کنند.
آینده تکان دهنده در انتظار پنج کلانشهر ایران
نماد برتر- یک کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری گفت:در سال 1394، شهرهای ارومیه، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز به عنوان پنج شهر هوشمند ایران معرفی شدند، اما با توجه به شاخص‌ها و اصول شهر هوشمند، به نظر می‌رسد این پنج کلانشهر ایران تا رسیدن به واقعیت شهر هوشمند هنوز فاصله زیادی دارند.
قانون جیب های مرتبط در بازار سرمایه
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در بازار سرمایه صبوری و مطالعه نقش کلیدی در موفقیت دارد، گفت: سهامداران حقیقی باید در نظر داشته باشند بازار سرمایه جایی است که پول از جیب سهامداران عجول به سهامداران با حوصله و صبور منتقل می شود.
فردا از کشورهای منطقه جا بمانیم، مدیران امروز باید پاسخگو باشند
نماد برتر- «امارات، وزارت هوش‌ مصنوعی تاسیس کرد. اولین دانشگاه اختصاصی هوش‌ مصنوعی دنیا در امارات افتتاح شد. نمایشگاه فناوری‌های هوش‌ مصنوعی در دُبی آغاز به کار کرد. سرمایه‌گذاری امارات در هوش‌ مصنوعی ۷۰ درصد رشد کرد.» اینها تیترهای اخباری است که در ماه‌ها و سال‌های اخیر در حوزه فناوری از این کشور کوچک حاشیه خلیج‌فارس منتشر شده است. حال سوال اینجاست که این هوش‌ مصنوعی چه چیزهایی را در درون خود نهفته دارد که این کشور کوچک نفت‌خیز ثروتمند را وادار به دورخیز برای تصاحب آن کرده است؟!
هفته مثبت نفت و فلزات
نماد برتر- می توان گفت چشم‌انداز بازار کامودیتی مثبت است، به طوری که هفته گذشته شاهد رشد ۱.۱ درصدی هر تن سرب، حدود ۳ درصدی روی و ۱.۱ درصدی آلومینیوم بودیم.
تولید گوشی داخلی در چه شرایطی امکان‌پذیر است؟
نماد برتر- به گفته یک فعال حوزه موبایل، در شرایط فعلی واردات گوشی مقرون‌به‌صرفه‌تر از تولید است و تا زمانی که شرایطی از جمله تامین و قیمت ارز و سود بازرگانی برای تولیدکنندگان تسهیل نشود، تولید داخلی عملا اتفاق نمی‌افتد.