10:47 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

برچسب

آمار مشخصی از کودکان کار نداریم/ ۵ درصد کودکان‌ شناسایی شده در خیابان زندگی می‌کنند
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشوربا تاکید بر اینکه تحقیقی که آمار همه کودکان را در یک سرشماری احصاء کرده باشد نداریم، اما خودمان ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از این کودکان را شناسایی کرده‌ایم گفت: حدود ۵ درصد از این کودکان در خیابان زندگی می‌کنند این در حالیست که شناسایی بچه‌هایی که در کارگاه‌های زیرزمینی کار می‌کنند در حیطه وظایف ادارات کار است.
محصولات کشاورزی تولیدی تهران مشکل خاصی ندارند
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم بسیج دستگاه های مرتبط برای جلوگیری از ابیاری مزارع با فاضلاب شهری در عین حال گفت: آزمایش‌هایی در ارتباط با این موضوع در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری انجام شده که نشان می‌دهد در محصولات کشاورزی تولیدی تهران مشکل خاصی وجود ندارد.
تشکیل پلیس اطفال، احساس ناامنی کودکان بزه دیده را از بین می‌برد
پایگاه خبری راد: یک فعال حقوق کودک با اشاره به وضعیت مبهم لایحه تشکیل پلیس ویژه اطفال و نوجوانان در نیروی انتظامی گفت: پلیس باید آگاه به مسائل مددکاری، روان‌شناختی و اصول حقوق کودک باشد تا بتواند امنیت گرفته شده ناشی از وقوع جرم را به کودک بازگرداند.
کوپنی شدن کالاهای اساسی، راه‌حل کاهش مشکل اقتصادی
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه با ادعای اینکه بر اساس برخی گزارش‌ها به دلیل شرایط اقتصادی جدید میزان ازدواج جوانان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته است، گفت: دولت برای حل مشکل اشتغال جوانان به جای اعطای وام به سازمان‌های مردم نهاد باید از بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی حمایت کند تا بقای‌شان منطقی شود و آنها احساس کنند چشم‌انداز روشنی مقابل‌شان قرار دارد.
توافق آمریکا و مکزیک برای اصلاح نفتا
پایگاه خبری راد: رییس جمهور آمریکا از دستیابی به توافق در مذاکرات برای یک پیمان تجاری جدید با مکزیک خبر داد و برای قرارداد واقعا خوب که کانادا نیز به آن ملحق شود، ابراز امیدواری کرد.
سرابی به نام منطقه آزاد!
پایگاه خبری راد: وجود منطقه آزاد برای مازندران، سرابی بیش نیست؛ استانی که ظرفیت های متعدد در حوزه های کشاورزی، صنعت و خدمات دارد باید بر این موارد تکیه کند تا این که به دنبال سرابی در بیابان بدود.
مسافران سرگردان، ارز مسافرتی عملا قطع شده
پایگاه خبری راد: درحالی‌که بانک مرکزی هنوز ساز و کار فروش ارز مسافرتی را در صرافی‌ها مشخص نکرده است، اما بانک‌ها از صبح امروز فروش این ارز را قطع کردند.
"نداریم" و "موجود نیست"؛ ویترین لوازم خانگی شد!
پایگاه خبری راد: بازار لوازم خانگی طی هفته‌های گذشته تغییری نکرده و همچنان مغازه‌ها و فروشنده‌هایی در این بازار به چشم می‌خورند که ویترین‌هایشان خالی نیست اما "موجودی نداریم" و "فعلا نمی‌فروشیم" پلاکاردها و جمله‌هایی است که بیشتر به چشم و گوش مردم می‌خورد و در این میان کاسبان و کارگران بازار هر دو بیکارتر از گذشته شده‌اند.
ورود محموله جدید داروی "وارفارین" از فنلاند؛ بزودی
پایگاه خبری راد: طبق اعلام سخنگوی سازمان غذا و دارو قرار است محموله جدید داروی وارفارین به زودی از فنلاند وارد کشور شود تا شرایط نامساعد تامین این دارو به وضعیت عادی بازگردد.
۱۵ توصیه درمانی برای آکنه‌
پایگاه خبری راد: بسیاری از درمان‌های خانگی می‌تواند به بهبود لکه‌ها و زخم‌های آکنه‌ها کمک کند و این درمان‌ها شامل کرم‌ها و ژل‌های ملایم گیاهی، اسانس‌ها، مکمل‌های طبیعی و برخی تغییرات ساده در سبک زندگی افراد است.
ثبت‌نام از رانندگان سرویس مدارس از شنبه
پایگاه خبری راد: معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی تهران از آغاز ثبت‌نام رانندگان متقاضی سرویس مدرسه از شنبه آینده خبر داد.
افشای یک فساد ۱۳۰ میلیون دلاری در واردات کاغذ
پایگاه خبری راد: می‌گویند سرانه مطالعه ما ایرانی‌ها پایین است و کمتر از شهروندان کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه کتاب و مجله می‌خوانیم؛ اما انگار هرچقدر میل به مطالعه در ما وجود ندارد، عده معدودی از هم‌وطنان ما میل عجیبی به ثروت‌اندوزی از طریق بازی کاغذی دارند.
لزوم توجه به شناسنامه لباس برای دوام بیشتر آن
پایگاه خبری راد: مسئول اتحادیه صنف پوشاک یزد با اشاره به اهمیت توجه به شناسنامه البسه در هنگام استفاده از آنها، رعایت آن را درحفظ دوام و طول عمر آن ضرروی می‏‏‌خواند.
کشور در آستانه کمبود فیزیکی آب
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور گفت: کشور در آستانه کمبود فیزیکی آب است و تا پنج سال آینده این وضعیت بحرانی‌تر می شود.
آیفون ۸ ناجی اپل شد
پایگاه خبری راد: آیفون ۸ و ۸ پلاس به ترتیب پرفروش‌ترین محصولات اپل در ایالات متحده آمریکا اعلام شده‌اند.