10:09 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

باما

جان مک‌کین درمان سرطان را متوقف کرد
پایگاه خبری راد: جان مک‌کین، سناتور برجسته جمهوری‌خواه، که از چند ماه پیش به علت سرطان مغز کنگره را ترک و مشغول معالجه شده بود، گفته دیگر تمایلی برای ادامه درمان ندارد.
انگلیس از توافق هسته‌ای حمایت خواهد کرد
پایگاه خبری راد:وزیر امور خارجه انگلیس روز سه‌شنبه در سفر خود به واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرد.
هوش مصنوعی، صنعت دوبله را متحول می‌کند!
پایگاه خبری راد: پژوهشگران آلمانی، یک سیستم هوش مصنوعی ارائه داده‌اند که می‌تواند صدا را به دقت، با حرکات چهره و سر منطبق کند.
صادرات نفت ایران هیچگاه صفر نمی‌شود
پایگاه خبری راد: هر چه به زمان اجرای فاز دوم تحریم‌های نفتی امریکا علیه ایران نزدیک‌تر می‌شویم نگرانی‌ها از کاهش صادرات نفت ایران و به تبع آن کاهش درآمد ارزی کشور موجب می‌شود تا به موضع نفت و دیپلماسی نفتی ایران به صورت ویژه‌تری نگریسته شود؛ موضوعی که حتی با انتقادات تندی از سوی برخی از فعالان قدیمی و نمایندگان مجلس همراه است.
سئول بدون معافیت از تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا، مشکل پیدا می‌کند
پایگاه خبری راد: یک روزنامه چاپ کره جنوبی نوشت که دولت سئول به دنبال کسب معافیت از تحریم‌های نفتی ضدایرانی دولت ترامپ است.
چرا چین به خرید نفت ایران ادامه خواهد داد؟
پایگاه خبری راد: با بازگشت تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران و ادامه جنگ لفظی میان دو کشور، چین نیز وارد معرکه شده است.
سایه تهدیدآمیز تحریم‌ ایران روی امنیت انرژی آمریکا
پایگاه خبری راد: دولت ترامپ از زمان خروج از توافق هسته‌ای ایران در ماه مه، با دوراهی جدی مواجه شده است.
شکست استراتژی آمریکا در منزوی کردن نفت ایران
پایگاه خبری راد: بلومبرگ به نقل از دو مقام آگاه نوشت: دولت ترامپ پیش‌بینی کرده کشورها را برای کاهش واردات نفت ایران به میزان حداکثر یک میلیون بشکه در روز تا نوامبر متقاعد خواهد کرد که نشان می‌دهد آمریکا به هدف اصلی خود برای متوقف کردن کامل فروش نفت ایران دست پیدا نمی‌کند.
آمریکا در تحریم علیه ایران یک قدم به عقب برگشت
پایگاه خبری راد: پیکان تیز تحریم‌های نفتی از سوی آمریکا علیه ایران با همراهی نکردن مشتریان نفتی ایران با این کشور کند شده است و آمریکا که پیش از این از مشتریان نفت ایران خواسته بود واردات نفت را به طور کامل متوقف کنند و هیچ معافیتی در برنامه‌اش نبود، حالا در حال بررسی معافیت مشتریان نفت ایران از تحریم‌ها است.
پایان پرونده هواپیماهای برجامی؟
پایگاه خبری راد: صبح دیروز (یکشنبه) ۵ فروند ATR جدید شرکت هواپیمایی ایران ایر در فرودگاه مهرآباد فرود آمد تا این شرکت ایتالیایی – فرانسوی به عنوان یکی از خوش قول‌ترین شرکت‌هایی مطرح شود که پس از برجام با ایران وارد یک قرارداد تجاری شده بود. قراردادی که شاید عمل به تمام مفاد آن برای این شرکت ممکن نباشد.
بازگشت اولین مرحله از تحریم‌های آمریکا علیه ایران از فردا
پایگاه خبری راد: اولین مرحله از تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران که در چارچوب برجام در سال ۹۴ تعلیق شده بود، بر اساس فرمان اجرایی رییس‌جمهوری آمریکا در روز ۱۸ اردیبهشت سال جاری (۸ می) روز دوشنبه ۱۵ مرداد اجرایی می‌شود.
واقعیت پشت توییت‌های ترامپ چیست؟
پایگاه خبری راد: توییت‌های او از صبح خیلی زود، گاهی حتی پیش از برآمدن آفتاب، آغاز می‌شوند و تا حوالی نیمه‌ شب ادامه دارند؛ توییت‌هایی همچون «اوباما خیلی احمق است»، «گرمایش جهانی چرت و پرت است» و «نیویورک تایمز؛ فریبی منزجرکننده».
 آمریکا معتاد به تحریم است/نیازی نداریم پل شکاف بین آمریکا و اروپا باشیم
پایگاه خبری راد: محمدجواد ظریف صبح روز یکشنبه در اولین همایش مشترک سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با بخش خصوصی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها معتاد به تحریم هستند، گفت: ان‌شاءالله ما می‌توانیم به آمریکایی‌ها نشان دهیم که مجبورند اعتیادشان را ترک کنند. ما این باور را داریم که دنیا به این نتیجه رسیده که باید آمریکا اعتیادش را به تحریم‌ها برطرف کند.
قانون ضداوپک آمریکا معادلات بازار نفت را برهم می‌زند؟
پایگاه خبری راد: کنگره آمریکا به منظور گرفتن کنترل بازارهای نفت جهانی از تولیدکنندگان خارجی، لایحه‌ای را دنبال می‌کند که به واشنگتن اجازه خواهد داد از اوپک برای دستکاری قیمت نفت شکایت کند.
دلیل کاهش فالورهای توییتر مشخص شد
پایگاه خبری راد: از آنجا که توییتر در راستای سیاست‌های شفاف‌سازی خود اعلام کرده قصد دارد صفحات کاربری قفل شده از این پس جزو دنبال‌کنندگان کاربران حساب نکند، بسیاری از فالورهای کاربران توییتر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.