02:48 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استرس

برنج کاران مازندران قربانی تصمیمات اشتباه در بخش کشاورزی
پایگاه خبری راد: کشاورز مازندرانی می‌گوید: در سال‌های گذشته مسئولان ترویج بخش کشاورزی با حضور در اراضی شالیزاری، بر کشت دو و یا حتی سه باره زمین‌های کشاورزی اصرار می‌کردند اما امروز با وجود کم بود آب حتی نمی توانیم کشت نخست خود را به خوبی به پایان ببریم و کشاورزان استرس زیادی دارند.
انتقاد یک نماینده از سیاست وزارت راه و شهرسازی درباره نحوه صاحبخانه کردن مردم
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با سیاست فعلی وزارت راه و شهرسازی یعنی پرداخت وام 80 میلیون تومانی و سود بیست و چند درصدی و مدت زمان 12 سال نمی‌توان اقشار متوسط و ضعیف جامعه را صاحبانه کرد.
شایع‌ترین علائم جسمیِ افسردگی
پایگاه خبری راد: اثرات افسردگی می‌تواند از سلامت روان و احساسات فرد فراتر رفته و سلامت جسمی او را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
نکاتی که باید قبل از گرفتن مرخصی بدانید
‌پایگاه خبری راد: دادن و گرفتن مرخصی از دیرباز دغدغه‌ای بزرگ برای کارفرمایان و کارگران بوده است.گاهی شرایطی پیش می‌آید که فرد نیاز ضروری به گرفتن مرخصی دارد ولی با مخالفت کارفرما مواجه و از درخواست خود منصرف می‌شود. این در حالی است که گرفتن مرخصی حق قانونی هر کارگری است؛ آنقدر که یک فصل از قانون کار ایران به این موضوع اختصاص یافته و حق بدیهی و طبیعی هر فرد در طول ایام کار شناخته شده است.
پارسال ۵۰۰۰ مرد در ایران از زنانشان کتک خورده‌اند!
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: ۹۰ درصد مدعیان همسرآزاری را زنان و ۱۰ درصد باقیمانده را مردان تشکیل می‌دهند اما در کشور شاهد افزایش ۵.۸ درصدی مراجعات نزاع همسرآزاری در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ بودیم. تا سال ۹۵ فقط ۵ درصد از مدعیان همسرآزاری را مردان تشکیل می‌داد، اما در حال حاضر مدعیان مرد به رقم ۷ درصد افزایش یافته است.
تلگرام و اینستاگرام با سبک زندگی جوانان چه می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: استفاده از شبکه‌های مجازی ابعاد مختلف سبک زندگی جوانان را تغییر می‌دهد. ضروری است با فرهنگ‌سازی و آگاهی‌دهی به جوانان از منافع این شبکه‌ها بیشتر استفاده کرد و سبک زندگی سالم و بدون تنش را برای جوانان گسترش داد.
تروما، مهمترین چالشِ نوجوانان تایلندیِ نجات یافته از غار
پایگاه خبری راد: کارشناسان می‌گویند: در حالی که تیم‌های نجات پزشکی تلاش می‌کنند تا از مساعد بودن شرایط جسمانی نوجوانان تایلندی نجات یافته از غار اطمینان حاصل کنند اما ممکن است آسیب‌های روحی و روانی (تروما) بزرگترین چالشی باشد که آنها باید بر آن غلبه کنند.
سرطان خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد
پایگاه خبری راد: گروهی از متخصصان علوم پزشکی در کره جنوبی در مطالعه‌ای دریافتند که بیماری سرطان احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد.
افزایش مشکلات سلامت روان در دانش‌آموزان انگلیسی
پایگاه خبری راد: معلمان انگلیسی می‌گویند در حالی که دانش آموزان مدارس این کشور از اپیدمی اضطراب، افسردگی و افکار خودکشی رنج می‌برند اما تقریبا تنها نیمی از آنها درمان‌های لازم را از سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) دریافت می‌کنند.
تحریم نفت ایران در گلوی دولت آمریکا گیر کرد
پایگاه خبری راد: کاخ سفید ممکن است بتواند صادرات نفت ایران را کاهش بدهد یا قیمت‌های بنزین داخلی را پایین ببرد اما احتمالا موفق نخواهد شد هر دو کار را با هم انجام دهد.
دودل برای خرید طلا...
پایگاه خبری راد: آشفتگی بازار طلا سبب شد تا مردم به سمت بازارهای کاذب دیگر حرکت کنند و با این تغییر نگرش دیگر ضرورتی برای خرید طلا به عنوان یک کالای سرمایه ای وجود ندارد.
سفر حج با ارز ۳۹۰۰/ارز داخلی به عربستان نبرید
پایگاه خبری راد: نماینده ولی فقیه در سازمان حج با بیان اینکه طی رایزنی‌هایی که با رییس جمهور و رییس بانک مرکزی داشته‌ایم درصدد هستیم که ارز مبادله‌ای حذف شده را در مورد حجاج استفاده کنیم و حجاج با ارز ۳۹۰۰ تومان به سفر حج بروند، گفت: با وجود افزایش قیمت‌ها و با توجه به شعار سال، صلاح نیست زائران ما پول ایرانی به بازارهای عربستان ببرند و پول ملی را تحقیر کنند.
بی‌قراری‌های مسکن در مازندران
پایگاه خبری راد: شرایط نابه‌سامان اقتصادی جامعه، نبود صرفه برای سازندگان مسکن و نبود قدرت خرید مردم بازار مسکن مازندران را با رکود مواجه کرده است.
از یافتن معنا تا شادکامی و موفقیت تحصیلی
پایگاه خبری راد: نتایج یک تحقیق دانشگاهی نشان داد که معنادرمانی و پیدا کردن هدف در زندگی، می‌تواند شادکامی و حس سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان را افزایش دهد و بهتر است معلمان معنایابی را به دانش‌آموزان آموزش دهند.
کارخانه برق تهران، ۸۰ ساله شد
پایگاه خبری راد: بیستم خرداد ۱۳۱۷ خورشیدی، سال‌ها پس از بازی‌های کودکانه شاه و زنانش با کلید برق، خیابان‌های طهران قدیم برای اولین بار زیر نور کارخانه برق روشن شد و از ظلمات دهشتناک گذشته خود رها شد.